Despre perenitatea minciunii
Continut Platit
Acest articol nu este disponibil gratis.
Detalii mai jos :
Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.
Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.
Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.
Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.
Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.
Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).
Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.
In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.
Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.
Marti, 21 Aprilie 2009
Ce ai scris aici cred că ar putea fi capitolul 2 din explicațiile crizei. Alta vânzare de fum, care dă de mâncare unor întregi alte domenii - consultanță, marketing, PR și astea la rândul lor dau de mâncare altora. Și sunt atâția vânzători de ”făină”: cosmetică, textile, și chiar și industria farmaceutică. Dar și mare parte din IT. Și totuși ieșeau și încă mai ies profituri.
Interesantă tactică, începi cu subiecte demne de Cancan, pentru trafic probabil, și continui cu analize suficient de inteligente ca să intre într-un ziar măcar de talia Capital.
Ți-aș sugera și un sistem de voturi pentru articole, pentru cei care nu au suficiente idei ca să comenteze.
Marti, 21 Aprilie 2009
Bun, dar ce mi-ar comunica rezultatele votarii pana la urma ?
Marti, 21 Aprilie 2009
Am sugerat ideea de voturi pentru că ai acel plan de promovare și îți pasă destul de mult și de opinia comentatorilor.
Un top ți-ar comunica probabil mai precis gradul de interes al cititorilor față de un articol în raport cu celelalte, spre deosebire de topurile clasice pe bază de unici/hits/comments. Un cititor ocazional probabil nu s-ar complica să aleagă o notă. Eu ți-am citit nu demult toate articolele din blog, retroactiv, și am simțit nevoia să îți las un fel de feedback, ca niște aplauze virtuale și anonime. (pe ici si colo și ceva fluierături)
Și mai e ceva, când, ca cititor, dai de un articol/mail/postare aproape la unison cu gândurile tale, nu prea ai ce comenta, e oarecum ridicol să scrii un simplu “Tare idee”, “Ce deștept ești…”, etc. Când nu ești de acord, e ceva mai ușor să scoți de la tine 2-3 rânduri, dar nu ai mereu motiv să o faci, “ăsta e prea prost să îmi pierd timpul cu el”. Un vot acoperă situații în care îți pasă de ce a scris acel om, dar nu prea ai ce să spui în plus.
Cred că mai bine comentam la articolul de bilanț :) ar fi ontopic.
Marti, 21 Aprilie 2009
Ai dreptate.
Sunt doua chestii pe care omul ce se regaseste in textele de-aici le poate face. In primul rand, poate sa revina. Eventual sa se aboneze la RSS sau sa ma urmareasca pe twitter, sau sa-si faca un bookmark, sau sa-si scrie pe-un post-it. Sau pur si simplu.
In al doilea rand, poate sa citeasca articolele din urma (ca si tine).
Ambele astea se vad.
Problemele cu un sistem de votare sunt tot doua. In primul rand, consuma resurse. Si pe server, si pe calculatorul omului. Eu sunt un ecologist de-un fel foarte bizar, incerc sa nu consum nimic daca nu-i nevoie.
In al doilea rand, omul n-are, rational vorbind, mare castig din aceea c-o votat. Spre deosebire de cele doua optiuni de mai sus, din care are de castigat, si de aia le si practica, din vot ce-i iese ?
In termenii articolului, un grup oarecare de C ar vota in nestire, dand o falsa impresie de reprezentativitate pentru intregul M. Pe scurt, imi pare c-ar fi mai degraba o gresala, strategic vorbind.
Marti, 21 Aprilie 2009
E tare asta cu faina care nu ingrasa !
Faina asta este facuta cumva din ipsos comestibil ?
Nu de alta dar am si eu de vanzare niste ipsos comestibil si ma gandeam ca poate ma asociez si eu cu o vedeta sa facem un ban gramada .
Marti, 21 Aprilie 2009
era gata sa intreb(sa ma intreb care Teo Trandafir?) La inceput cand am cunoscut-o la emisiunea de dimineata cu Mircea Badea (un alt care?) mi s-a parut un pic spirituala, spontana, acum e jalnica. Cu cine si pentru cine mai face raiting? Cred ca nu am mai vazut-o de vreun an , asa ca orice ar face inseamna ca si pana acum tot un mare NIMIC.De la manele la faina care nu ingrasa drumul e foarte scurt neavand valoare. Oricum ori ai prea mult timp liber, ori te intereseaza subiectul si subiectii ca sa poti sa te mai uiti la asa ceva. Sau poate vrei sa vezi afundurile mediei romanesti?Cat despre vot , ce sa votezi ? e doar paine si circ .
Marti, 21 Aprilie 2009
m-am referit la votul politic, la cel pentru raiting , la cel pentru “vedetele” din show-biz din Romania si nu la abordarea subiectului de cocietate si sultura
Miercuri, 22 Aprilie 2009
Poate chiar funcţionează făina. De exemplu dacă e jumătate făină, jumătate laxativ. Chiar nu va îngrăşa.
Miercuri, 22 Aprilie 2009
@romania inedit pai ipsosul e comestibil, in sensul ca daca-l mananci, mare lucru nu se intampla, poate putina constipatie. Plus ca vei face oua tari.
@claudia panaitoiu Stai ca mi-s confuzat de tot. Cum ? A, acu m-am prins.
Eu o tin minte de cand se vorbea ca vin turcii, si Teo s-o dus la Sarbu sa-i dubleze salarul, ca altfel pleaca la turci (desi primea mai mult decat merita cu haine cu tot). Sarbu o zis pas, Teo o plecat batoasa si dupa doua luni se ruga de om sa o primeasca inapoi, la orice, spalat pe jos… Mi-o amintit de George Constantza, pe cand negocia el contracte cu NBC.
Jerry my young friend, you’re embarrasing yourself. (Jerry care in fapt o facut un miliard de dolari din TV. E de-un comic monstruos episodul ala.)
@Ingineru Hai sa-ti vand un pod ?
Miercuri, 22 Aprilie 2009
ok ecologistule bizar, m-ai convins :)
Interesul meu de cititor era sa vad mai multe teme care mi se par mie interesante, ca asta, dar sunt unele care mi se par si mai bune, si mai putin strambe la adresa lui zoso sau a lamaitzelor :P
Cat despre faina, nu as manca asa ceva decat de foame crancena, totusi unele inventii de gen, si mai chimice de atat, au mare succes - margarina.
Miercuri, 22 Aprilie 2009
;)
Margarina are succes pentru ca este mai ieftina, ea e parte din industria inlocuitorilor, mult iubiti de corporatiile care fac paste, prafuri si alte rahaturi vandute apoi (profitand de o regretabila lacuna legislativa) drept mancare.
Miercuri, 22 Aprilie 2009
Io m-am gandit ca-mi fac trupa ce se va numi aisi disi, si o sa trag un conţert de le voi sufla tăti leutii naivilor. :)
Miercuri, 22 Aprilie 2009
Pe sistemul Bere gratis… s-o-ncercat, parca n-o prea mers.
Joi, 23 Aprilie 2009
nu am inteles nimic -bati cimpii cu gratie ce are una cu alta? ? faina aia e un mix de fainuri -daca ai fi citit macar ce scrie dr pe site … de naut soia faina integrala si tarite !! daca maninci ca prostu te ingrasi de la orice ! faina asta iti permite tie care intr-o zi o sa fii batrin si obez sa poti sa maninci 2-3 felii de piine cu ceva fara sa te bata nevasta ca te-ai ingrasat !! iti permite sa faci un tort din care sa maninci o felie fara sa dai cintarul peste cap !!! nu spune nicieri ca maninci ca un spart si nu te ingrasi !!! nu mai vorbii timpenii ca mi-e tare teama ca o sa ajungi sa cazi in groapa de o sapi si pe asta prost !!in ce o priveste pe teo - aveti un singur drept : sa va placa sau nu !! in rest…aveti atitudini de frustrati si de ratati ! as vrea s ate vad pe tine care scrii o singura data in fata unei camere sa te vad ce faci ? vrei sa incerci ?
Joi, 23 Aprilie 2009
Andreea draga, eu iti doresc sa reusesti sa slabesti.
Joi, 23 Aprilie 2009
daca reperele ei culturale se opresc la Teo Trandafir si la manifestarile ei suburbane atunci are dreptate andreea dar n-am inteles in raport cu cine cei care nu sunt de acord cu mai sus mentionata ‘vedeta’ sunt frustrati si ratati sau de unde stie ca ar fi asa?
Marti, 28 Iulie 2009
Asta e o problema de matematica, C adica cei 5 prosti nu sunt ei asa de prosti fiindca pana la urma castiga de la o niste fraieri, pe care sa-i numim F.
Joi, 3 Septembrie 2009
tu andreea, du-te la sala si lasa faina aia s-o manance teo pe toata :> [io recunosc, is foarte ratata dar lol, nu si atat de proasta incat sa inghit faina divina si alte rahaturi vedetiste, hai pa]
Joi, 3 Septembrie 2009
@claudia panaitoiu Apoi noa.
@Geo Bine, si castiga. Tot prosti sunt, nu exista o regula ca daca faci un ban nu poti fi prost. Ce, Becali-i destept ?
@did Zici tu ceva.
Sambata, 9 Ianuarie 2010
Io mi-am deschis blogul care face bani! Fara nimic altceva. Nu tre sa scriu in el nimic, doar l-am deschis si face bani; ba mai mult, am deschis o retea de bloguri… te inscrii la mine in retea iti deschizi un blog care-ti face bani si aduci si pe altii, cu cat mai multi cu atat mai multi bani face blogul tau!
Sambata, 9 Ianuarie 2010
Io mi-am inchis blogu’ care facea bani. Si veceul care facea bani, si futacul care facea bani, si cutia goala de cerneala care facea bani le-am inchis.
Ca faceau prea multi bani si nu mai aveam unde sa-i pun.