Problema cafetierei

Luni, 14 Decembrie, Anul 1 d.Tr. | Autor: Mircea Popescu

Continut Platit

Acest articol nu este disponibil gratis.

Detalii mai jos :

Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.

Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.

Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.

Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.

Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.

Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).

Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.

In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.

Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.

Rubrica: AICMF
Puteti urmari raspunsurile prin fluxul RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu ori trimite un trackback de pe blogul propriu.

34 Responses

  1. În ipoteza că marginile foliei erau generos existente, șansele devin 42%.

  2. “Intrucat eu nu obisnuiesc cafea, rog persoanele mai versate decat mine in materie sa estimeze (de preferinta, in procente, cu una pana la doua zecimale exacte) sansele ca dintr-un motiv necunoscut cafetiera sa se fi stricat.”

    cristoase, cat as vrea sa iti pot raspunde. dar ma tem ca nici eu nu obisnuiesc cafea. ca sa pot raspunde ar trebui sa o sun pe maica-mea. doar ca e cam tarziu. :D

  3. 3
    Mircea Popescu 
    Luni, 14 Decembrie 2009

    @Flaviu L. Comănescu-Balla Mentionez ca la nici un moment nu au existat scurgeri de material in interiorul aparatului. Fac aceasta precizare pentru a inlesni actul estimativo-evaluativ.

    @mihai Of all the reasons you could wake up your mother…

  4. Backup solution, data viitoare topeste ciucalata pe un aragaz, si pentru cafetiera lasa-le fetelor banii sa-si cumpere una noua :D

    Desi ma indoiesc sa o fi stricat pe asta.

  5. 5
    Mircea Popescu 
    Luni, 14 Decembrie 2009

    Pe aragaz ?!?! Cum sa faci asa ceva ?! Daca se strica ?

  6. eh, nu se strica un filtru de la atata lucru … eu zic 7,32 %

  7. Io subscriu la ce zice dAImon. Lasa-le 50 de lei pe noptiera.

  8. 8
    Mircea Popescu 
    Luni, 14 Decembrie 2009

    @red devil Deci pana acuma cam 24.66% in medie ?

    @lexy229 Impreuna sau la fiecare ?!

  9. Daca ai pus folie pe partea de aluminiu a filtrului pe care se incalzeste cafeaua, inseamna ca o fi facut vreun scurt circuit si cel mai probabil adio filtru, te costa mai mult reparatia decat sa cumperi unul nou. Ar putea fi o posibilca cauza, asta mai ales daca nu ai impamantare la priza la care e conectat filtrul, caz clasic in romanik mai ales la bloc. Data viitoare iti recomand sa cumperi fursecuri deja trase in ciocolata, nu sunt cu mult mai scumpe si te scutesc de efort si de cheltuieli suplimentare. Uof, nu o sa intelegem niciodata cum sta treaba cu societatea de consum. :)

  10. 10
    Mircea Popescu 
    Luni, 14 Decembrie 2009

    Da’ ai remarcat partea unde se zice ca fura facute in casa, cuvantu’ #11, functie si de cum numeri ?

  11. sa se strice? eu zic undeva la 11,27%! N-are cum, ce dumnezeu … astea nu au moarte! Al meu a fost batut, injurat, violat, abuzat , otravit si injunghiar si tot e viu! (poate am exagerat putin)

    pare ca-l folosesti ca pe o plita electrica daca am inteles eu bine … 0% posibilitatea de a se strica daca nu da ciocolata pe afara si nu o stergi!

  12. asta e partea miraculoasa ce mi/a scapat din vedere, ai dreptate, nu se compara nimic cu atmosfera aceea calda in familie atunci cand se pregateste ceva bun de mancare impreuna, aia da, sunt lucruri pe care nu la poti cumpara cu visa. :)

  13. 13
    Mircea Popescu 
    Luni, 14 Decembrie 2009

    @Ionut Asa ma, zdrobeste corola de minuni a cafetierei :D

    @Mikael Eon Ie, sa vezi atmosfera fierbinte din cadru’ in fine, sa trecem.

  14. Aaa, cacafengiu inrait, pot sa spun ca de multe ori mi-o dat zama pe dinafara, ori am scapat apa pe cafetiera, nu s-o difectat niciodata numai dintratat. Si daca apa intra mult mai usor (si prin crapaturi) ca sa faca un scurt, si tot nu o facut scurt, ma gandesc ca de la ciocolata nici macar atat.
    PS. am vazut la tine ’separat si dechilin’ (ori invers), io stiu de decilin, stiu rau ?

  15. 15
    Mircea Popescu 
    Luni, 14 Decembrie 2009

    Ma, io asa l-am prins de la mama-mea, da’ n-as merge pana acolo sa zic ca asta chiar demonstreaza ca stii rau. Cine stie…

  16. eu estimez sansele de defectare ca fiind direct proportionale cu durata de functinare a topitoriei (si invers proportionale cu garantia ramasa a aparatului).

  17. parerea mea e ca fetele astea ar trebuie sa stie, iar daca nu, sa invete, sa faca o cafea la ibric, situatie in care s-a rezolvat problema cu filtrul, nemaifiind nevoie de el.

  18. oricum, te inteleg pentru ce atata bataie de cap, si mie imi plac chestiile trase prin ciocolata.

  19. 19
    Mircea Popescu 
    Marti, 15 Decembrie 2009

    @Dr.A Esti numa’ bun de customer support.

    @ioana S-ar fi rezolvat in sensul ca n-aveam pe ce topi ciucalata… dupa acelasi principiu, ar putea rezolva toate problemele in stil Bovary. Da’ io zic sa inca nu.

  20. adica vrei sa te referi ca se cere un nou filtru pentru o viitoare tragere prin ciocolata, in cazul in care e stricat acesta… pentru ca ieu am spus “ar trebui sa’ de-acum inainte, si nu “ar fi trebuit sa”, ca sa fi fost tu privat de fursece ciocolatoase.

  21. 21
    Mircea Popescu 
    Marti, 15 Decembrie 2009

    Actually… ai spus “ar trebuie”, da mnoa, nu ti-o luam in nume de rau ca stim cat ie de greu gramaticile si cate patasti, blonda fiind. Da’ nici tu sa nu te superi atunci daca interpretam ce-ai zis altfel decat intentionai :D

  22. Da tu acolo in romanica microunde n-ai ?

  23. 23
    Mircea Popescu 
    Marti, 15 Decembrie 2009

    Eu am asa un ban pe microunde ca nu doar ca nu folosesc, dar nici nu-s dispus sa stau intr-o camera in care exista masinaria. Ca de exemplu in vizita.

  24. Fix. Si te misti doar in afara ariei de acoperire GSM, CDMA, UMTS.

  25. 25
    Mircea Popescu 
    Marti, 15 Decembrie 2009

    Stii tu sa calculezi disiparea spatiala a unei surse de putere data, nu ma indoiesc.

  26. pai stiu. din care cauza rad de cei care n-au incercat niciodata sa-si verifice semnalul la mobil sau acoperirea wifi in cuptorul cu microunde.

  27. 27
    Mircea Popescu 
    Marti, 15 Decembrie 2009

    Cusca magica a lu’ Faraday ? Bine. Bine, bine.

  28. chiar am citit articolul asta inainte de a-ti lasa un comment, am vrut sa-ti las un comentariu din curtoazie dar pentru ca m-a dezgustat continutul, nu am stiut ce altceva sa-ti scriu, asadar am lasat impresiile care mi-au venit la indemana cel mai repede. atunci nu stiam ca obisnuiesti sa te falosezi cu experientele tale, dupa aceea am inteles ca asa iti sta tie in fire si deci am luat-o ca atare. pot sa-mi zici ca sunt pudibond dar fazele astea in care-ti etalezi masculinitatea debordanta nu te disting deloc de Zoso.

  29. 29
    Mircea Popescu 
    Vineri, 11 Februarie 2011

    0.0

  30. n-ai putut sa scrii zero barat, asa ca a trebuit sa dai si in zecimale:)))) da’ ma intreb acum ce te-o suparat asa tare la mine, de nu merit nici macar atentia de a sacrifica o propozitie de 2-3 cuvinte? sa fie oare faptul ca am indraznit alaturarea persoanei tale de cea a lui Zoso, infamul blogosferei? nu cred, e altceva, mai adanc. dar ce oare?

  31. 31
    Mircea Popescu 
    Vineri, 11 Februarie 2011

    Mei da 0.0 e o expresie de uimire pe internet. Reprezinta ca un smiley asa, doi ochi cascati.

  32. ah, scuze, retrag cele spuse :)))) iarasi imi dovedesc ignoranta internauta. scuzele mele inca o data. am interpretat gresit raspunsul tau, ma gandeam eu ca nu te deranjeaza o afirmatie asa de usor nici daca asta presupune a te compara cu personajul Zoso. o seara faina!

  33. ah, cred ca nu stii la ce ma refer, sa-ti explic: m-a cam dat peste cap un comentariu de al tau de aici http://reinvented.ro/toate/umanizandu-l-pe-mircea-popescu/#comment-17110 unde ma dadeai exemplu ca comentariu irelevant. nu l-am descoperit decat acum, la un an de la publicarea articolului, nici eu nu stiu cum naiba de am dat de el. oricum, decat hater mai bine irelevant.:))))

  34. 34
    Mircea Popescu 
    Sambata, 12 Februarie 2011

    Lol.

    Mei, io ziceam ca n-ai citit chiar cu atentie articolu’, ceea ce fara suparare, din comentariul ala in discutie, #11, cam asa si rezulta. Si tocmai aia era exemplificarea, ca daca i se intimple unuia sa-i scape un amanunt nu inseamna acuma ca tre’ si impuscat pentru asta. Ceea ce nici nu.

    Deci care-i problema ?!

Am ceva de spus! »
    Daca nu ati mai comentat niciodata, comentariul dvs. va intra in moderare, unde va petrece in medie citeva ore. Dupa aprobarea primului comentariu, urmatoarele vor aparea direct, fara a mai intra in moderare.