Caritatea si banii

Luni, 16 August, Anul 2 d.Tr. | Autor: Mircea Popescu

Continut Platit

Acest articol nu este disponibil gratis.

Detalii mai jos :

Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.

Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.

Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.

Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.

Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.

Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).

Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.

In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.

Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.

Puteti urmari raspunsurile prin fluxul RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu ori trimite un trackback de pe blogul propriu.

14 Responses

  1. dar pana la urma cate 1% de la 1000 de insi…inseamna totusi bani de un banchet si 2 evenimente caritabile…deci nu-i de neglijat. :D

    Mie totusi imi place ideea asta a ONG-urilor. Ia bani de la 100 insi…pentru a face un concert, din care sa stranga bani pentru un banchet, iar cu banii din banchet sa poata organiza o licitatie caritabila pe un iaht inchiriat de unde sa adune mai multi bani.

  2. 2
    Mircea Popescu 
    Luni, 16 August 2010

    De gustibus…

    Mie nu-mi prea place.

  3. Un criteriu de selectie ar fi ca ONG-ul care urmeaza a fi blagoslovit cu acel 1% (care e de fapt 2), sa utilizeze mai eficient banii decat statul, ceea ce in Romania nu-i chiar asa de greu. Cel mai bine iti faci o fundatie si redirectionezi impozitul catre ea. Nu stiu daca merita efortul, da` banii aia oricum sunt pierduti, odata ajunsi la buget.

  4. Mie imi plac principiile lui Mircea ;) tare mult.
    Cloneaza-te Mirciule sa-si revina si tara asta…intr-o oarecare buna zi…
    ;)

    hello everybody.

  5. 5
    Mircea Popescu 
    Luni, 16 August 2010

    @adi Teoria asta cu “orice e mai bun decat statul” merge pana intalnim un stat mai mic si mai prost facut.

    De exemplu, orice e mai prost decat statul, da’ asta nu impiedica Universitatea Spiru Haret sa fie mult mai proasta decat, sa zicem, UBB, sau chiar UB. Mnoa, ce ne facem cu teoria ?!

    @gabi E grav cand fetele iti zic “cloneaza-te”… pai voi ce paziti ? :D

  6. N-am zis ca orice e mai bun ca statul, da` poate exista vreun ONG din asta. Acu` nu stiu daca merita efortul sa-l si cauti…

  7. 7
    Mircea Popescu 
    Luni, 16 August 2010

    Cam aia-i problema. Ai dreptate cu 2%, am tot zis 1% din cauza ca asa era formulata intrebarea, da’ e 2% in realitate.

  8. Problema ONGurilor romanesti este ca par a crea o suprastructura birocratica si nenecesara, acolo unde ar trebui sa fie cladit pe entuziasm. Sincer, dac-ar fi sa directionez catre cineva ar fi catre Smurd, nu-mi pare sa bage ceva in buzunar sau sa foloseasca banii in afara de scopul propus: salvarea oamenilor.

  9. Mircea,
    noi va inmultim, evident… nu asta era problema, cat teama de a va inmulti si cu noi insine ;)

  10. 10
    Mircea Popescu 
    Luni, 16 August 2010

    @dAImon Nici macar nu-i specific romanesc, aici inca lipitorile sunt mici copii, sa vezi in state ce se mai pricep.

    Probabil ca ai dreptate cu smurd.

    @gabi :p

  11. decat sa zicem, ai scrie un articol(chiar articolul asta) pe trilema, te puteai documenta si ai fi remarcat ca sunt ong-uri de unde sa alegi si pe care sa le alegi in functiile de interesele tale… si chiar mai mult, ca este 2%(doi la suta) si nu 1%(unu la suta).

  12. 12
    Mircea Popescu 
    Luni, 16 August 2010

    Pe langa comentariul #7 mai tre sa-ti citez urmatoarea chestie :

    Problema principala cu acei 1% este ca sunt prin definitie prea putini bani pentru a-mi justifica efortul de-a cauta printre diversele fundatii aspirante, a sorta, a face o strategie de investitii. Asa ceva ia timp si atentie, si nu pot investi 2% dintr-un an de munca (adica vreo 4-5 zile) in a cerceta cum sa investesc 1% dintr-un impozit.

    Nu-i vorba de ales dupa interese, pe prezumptia ca “toate isi vad de treaba”, ci mai degraba trebuie sapat sa gasim alea cateva care nu-s pur si simplu niste glume proaste.

  13. pai uite, treaba cu smurdul de la comentariul #8. sau tu asa mare fan basexu esti ca vrei ca acei 2% sa ajunga la dispozitia lui, inspre a acoperi deficitul bugetar al romaniei? :)) :P

    deja te stiu oamenii din partidul tau galben ca si sustinator de a lui base, asta in timp ce din partidul acela portocaliu, aia mai destepti(cica usierii in viziunea dobibocului) se retrag spre alte culori. deci, ai avea cu cine sa faci schimb de tricouri. eu unul, cred insa, ca esti doar gica contra. unul argumentat, ce-i drept, dar uneori nu e loc si rost de argumente.

  14. 14
    Mircea Popescu 
    Luni, 16 August 2010

    Haha daca tot ai adus vorba, sunt curios daca ajungem la propleme ca asiaticii cati dintre romanii patrioti si iubitori de neam si tara vin cu aurul mostenire de familie-n dinti la BNR sa ajute la scos tara din groapa. Asa, de-o chestie. Da’ nu cu forta, retine, de bunavoia lor.

    Teoria asta ca uneori nu e loc&rost de argumente… mnoa, uneori nu e loc & rost de mine. Iara despre penibilii de care vorbesti… chiar nu vad pe cine intereseaza ce “stiu ei”. Oricum verbul e folosit impropriu.

Am ceva de spus! »
    Daca nu ati mai comentat niciodata, comentariul dvs. va intra in moderare, unde va petrece in medie citeva ore. Dupa aprobarea primului comentariu, urmatoarele vor aparea direct, fara a mai intra in moderare.