Cum sa-ti sabotezi blogul

Marti, 21 Septembrie, Anul 2 d.Tr. | Autor: Mircea Popescu

Continut Platit

Acest articol nu este disponibil gratis.

Detalii mai jos :

Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.

Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.

Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.

Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.

Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.

Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).

Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.

In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.

Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.

Rubrica: 3 ani experienta
Puteti urmari raspunsurile prin fluxul RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu ori trimite un trackback de pe blogul propriu.

54 Responses

  1. Sper ca mizeria asta de Google să se ducă de unde a venit. Au exagerat enorm, unele lucruri mă calcă pe nervi, inclusiv cum încercau să ne bage mizeria aia de Buzz sau cum se cheamă pe gât.

    În rest, ca individ care mai folosesc videouri, aş spune că asta nu este neapărat o nenorocire, dacă pagina nu este tapată de sus până jos cu ele. Că sunt şi ăştia, de nu mai ştii de ce merge atât de greu download-ul la pron. Unul, două, ca exemplificare, merge. Peste cinci…înseamnă că ai o problemă, venită prin ADN de la ăia care te-au adus pe lume.

    Na, cam atât. În rest aş spune că e de bine.

  2. 2
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 22 Septembrie 2010

    I got one small word for you my man : Atom. Ce plm e atom feed ? A, don’t be evil, be Microsoft. Tyvm.

    Nu este neaparat o nenorocire, de acord. Si eu mai folosesc ca ilustratii/exemplificari. Da’ le dau link in text, nu embed. Pentru ca cetateanu’ interesat sa poata decide el singur daca merge sau nu.

    Stii ce-i embedu’ pentru bloguri ? Exact ca vorbitu’ la telefon cu prietenele/sefa/sora/mama in timpu’ sexului. Oamenii aia or venit sa faca intimaciuni cu tine si tu-i iei si-i intorci pe dos.

  3. Bun, raţionez la asta :))

  4. Imi place la nebunie cum stii sa numeri cu cifre latine. La tine.

    Dar in linii mari sunt de acord cu tine, na ! Pot sa adaug ceva, totusi ?
    O functie de cautare, saru` mana. Cum la ce e buna ?

    Pai uite, par egzampl, daca ajungi pe blogul unuia care are chef sa-ti ceara cinci euroi drept vama, daca esti sub presiunea celor trei articole pe care ti le acorda cu marinimie si tu trebuie MUSAI sa cauti ceva, ce faci ? Google ?
    Neeeeaaa, nu e bun mereu. Chit ca asta urmaresti, sa te bage goagle in seama mai des.

  5. o chestie nu pricep: daca ai javascript off, de ce te-ar deranja video?!

  6. Captcha se numeşte mizeria aia de mă scoate pe mine din sărite, ete că nu mai sunt aşa copil bolând în ale internetului, azi am mai învăţat ceva. Buen. Partea proastă e că am pierdut iar The Girl With Dragon Tattoo cât am hălăduit pe aici pe la tine. Chestia asta crează dependenţă şi nu-mi place.

  7. 7
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 22 Septembrie 2010

    @p diddy Pe majoritatea design-urilor lasa un spatiu alb timpit in mijlocul articolelor.

    @Luka D Mie in schimb imi place.

    Dau un tattoo ?

  8. Cu majoritatea sunt de acord, chiar daca (moama!…) tu esti incisiv, canin, premolar si molar la un loc. :))
    Muzica pe care ti-o baga unii pe gat nu te enerveaza ? Da’ articolele neoriginale sau de-a dreptul copiate, sau alea despre stirile de la televizor, sau alea despre dragoste siropoasa, din aia de se scurge pe pereti ? Dar astea-s deja detalii…
    Hei, suntem cu totii amatori aici, nu e musai sa respectam reguli, la urma urmei fiecare e liber sa faca ce vrea. Dar ai zis bine, asta nu inseamna ca trebuie sa mai si citim ce se scrie. ;)

  9. 9
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 22 Septembrie 2010

    Ba! Da’ n-am mai avut foaie.

  10. Da. Din asta, sa ma spele de pacate … http://www.youtube.com/watch?v=pog9jzLORkE 3′53″ ca eu nu’s sa bag ca tine coduri d-alea :D

  11. da, corect cam tot, cu niste amendamente pe la parte cu video, dar …

    parca si ciocolata cu rom e bun, desi are un ambalaj de toata jena … eu am vreo 3 bloguri blogspot si … daca au lucruri intelesante si ma mananca degetele sa commentez … fac si treaba aia cu bagat nume link & shit ..

  12. Din nefericire sunt şi la mine câteva, dar de cele mai multe ori le citesc în reader, fără să comentez. Regret, dar asta este. Blogspot sucks.

  13. @ Ionut ; @ DeMaio
    Ca sa-l multumim pe stapinul absolut al acestui blog (nu de alta, dar am si eu aceeasi scarba pentru blogspot) , iata sfatul meu:
    1. Faceti si un blog in wordpress, eventual cu acelasi titlu, in caz ca mai e liber;
    2. Vedeti ca wordpress - DOAR PE DOMENIU WORDPRESS - are o facilitate minunata care se numeste ceva de genul “importa automat continutul din … “ sau cam asa ceva.
    3. Dati-i domnului Popescu DOAR link-ul de la wordpress.

    Succes !

  14. Am blog pe WP de ani, am domeniul meu, cum s-ar spune…

  15. Scuze, DeMaio, nu m-am uitat. Ideile ramin valabile pentru cei ce au pe blogspot.

  16. Confirm pozitiv :)

  17. Excelent articolul. Si io fac urat cand vad captcha si tot felul de alte chestii. Plus ca in 99.9% din cazuri, daca vad blogspot, nici nu mai deschid pagina.

  18. Ar fi multe de zis, da’ mă leg doar de ăia cu 10000 de widgeturi în pagină, toate pe javascript. Mă mănâncă uneori să sar din blogroll în blogroll, dar deschid 25 new tabs şi îngheaţă browserul, fiecare cu minim un widget tâmpit. Mna, caută măgarul să-i închizi blogul ..

  19. @ Marian S: click on my name… e wp nene de aproape 2 ani! eu ziceam de ceai care au blogspot si-mi sunt prieteni si … efortul merita. import/export merge si de pe wp pe wp …

  20. @dAImon : dar ce folosesti de ingheata? eu la chrome dau sa deschid + 20 d-odata si n-are nimic. sta cam 5 secunde pana incepe incarcarea paginilor, dar nu se blocheaza, doar ca tab-urile sunt goale in timpul asta, dar apar toate d-odata si se incarca relativ repede. Stiu ca FF-ul face figuri la un nr mare si se misca greu. bine, el se misca greu si cu unul singur! :)

  21. Cea mai buna platforma a fost yahoo360. RIP

  22. @Dr.A - O porcărie imensă, eye-candy, pentru asiatici a căror distracţii supreme sunt karaokele şi bodageul.

  23. Firefox 3 si Firefox 4, Opera, Chrome, Safari, depinde. Orice browser ar fi tot se congeleaza cand 20 de pagini diferite incep sa ruleze JS.

  24. 24
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 22 Septembrie 2010

    @Ionut Apai mnoa, cit te tine rabdarea ii bine atunci.

    @dojo, DeMaio Iote bre ca mai sunt si altii… cine-ar fi crezut…

    @dAImon Exact. Da’ se recomanda disable js.

    @Dr.A Eu stiu gagici bune de-aveau blog acolo acum niste ani. Multi ani.

  25. @Dr.A - Nici nu ştii câtă dreptate ai :)) Dar asta în următorul episod al istoriei mele :))

  26. @Mircea Popescu
    Mnoa pai da ca-i si inchis de cativa ani buni.
    Da eu acolo mi-am cunoscut nevasta :D .

  27. 27
    Mircea Popescu 
    Joi, 23 Septembrie 2010

    @Dr.A Daca esti geek io ce sa-ti fac ? :D

  28. @ Ionut: am dat click pe blogul tau de multe ori, stai linistit !
    Dar la nr. 11 ai zis, citez: eu am vreo 3 bloguri blogspot.
    M-am gandit initial ca poate mai ai si blogspot. Acum am inteles, sunt trei bloguri pe blogspot pe care le urmaresti. Stai linistit, nu se moare din asta, am si eu citiva si nu reusesc sa-i conving !

  29. un blogspot bine optimizat bate de departe un wp-ress. problema e ca lumii ii este lene.

  30. 30
    Mircea Popescu 
    Joi, 23 Septembrie 2010

    @Mihai O dar ma lesi cu de-astea ? Placa asta o tine si canadianu; in brate, ca vai, dar ce bun e blogspot. De-aia pe blogul lui facut acum citi ani, 5 ? ajungi din google veci pururi, si io am ce termen vreau in jumatate de ora.

    Povesti.

  31. In conditiile in care blegrollu ii bun/util blegrollu pentru ca poti sa vezi acolo tânţi de succes, si-ti economisesti timpul, de ce nu ar fi valabila si reciproca ?

  32. man, eu nu am zis ca e bun pentru cautari. e bun ca si design. se pot face o vartie mai mare de teme si se poate personaliza mai bine decat pe platforma wp de catre un incepator.

    blogul nu-i pt cautari. e un jurnal de interactiune online pe mai multe teme. si atat. restu-s hibrizi. :))

  33. 33
    Mircea Popescu 
    Joi, 23 Septembrie 2010

    @Florin Creca mi-o scapat ceva. Sau n-ai dat tu chiar toate cuvintele ?

    @Mihai E, de catre un incepator. Da’ poate ca pe mine nu ma intereseaza chestii proaste care-s totusi “foarte bune pentru un incepator”. Ce-i aici, Windows ?

  34. buna asta cu windows! ;))

  35. Le-am amestecat. Faptul ca unii neni tin in blegroll niste tânţi, te ajuta sa-ti economisesti timpul si sa inchizi repede pagina, asa ca, blogrollul ii bun si el la ceva. In schimb, daca nenii au in blogroll omi care scriu fain, ar putea sa insemne ca inteleg destul de bine anumite lucruri si ca pot sa puna la vedere niste lucruri faine si bine gandite.
    Io-ti zic drept, celor care mi-or placut cum zic (din taste), le-am luat la rand cu cititul omii din blogroll si am dat de bloguri peste care, altfel, n-as fi dat. Plus ca unii prefera (nu ca-i mai bine sau mai reu) sa ajunga pe diferite bloguri fix in felul asta.
    Daca ii vorba de o lista cu triisute de nume, atunci da, blegrollu imi pare aiurea, insa daca ii vorba de 20-30 de omi in blogrollul unui om care imi pare ca le spune bine, ii iau la puricat pe toti.

  36. PS. si sa nu-mi spui ca daca mie imi, altora nu-i musai sa le, ca treaba asta cu placutul si preferintele ii aplicabila in parte si la ce-ai spus in postare.

  37. 37
    Mircea Popescu 
    Joi, 23 Septembrie 2010

    @Florin Hehe, da, e bun la ceva pentru mine, drept, da’ pentru autoru’ bloagher ziceam eu ca nu-i bun la nimic. Chestie de contecst.

    Poate ca exagerez sau am o privire particulara si excentrica pe tema, nu bag mina in foc. Poate ca intr-adevar este ce zici tu, ca lumea descopera lume faina de pe blogroluri. Io atit zic ca mie nu mi se intimpla.

  38. Mircea, apai sper ca autorii bloagheri nu pun blogrollu pentru ei.

  39. @Florin

    eu folosesc blogrollul sa ii citesc pe “omi”. o fac tocmai fiind ca detest orice serviciu de hranire virtuala.

  40. 40
    Mircea Popescu 
    Joi, 23 Septembrie 2010

    @Florin E, cine stie ce fac autorii…

    @Mihai Practic ca un fel de rss mai primitiv ?

  41. Cum ar fi sa scoata Fain o statistica a blogurilor plecand de exemplu de la raportul articole promovate/articole propuse

  42. 42
    Mircea Popescu 
    Joi, 23 Septembrie 2010

    Iti dai seama ca ala-i pasul urmator.

  43. Mihai nu-i singular, am mai citit din greseala pe la destui oameni ca trec pe altii in blogroll pentru “acces mai usor” sau ceva de genul. Bookmarks. They never heard of them.

  44. 44
    Mircea Popescu 
    Vineri, 24 Septembrie 2010

    Le-o fi mai comod lor asa sau in fine, Dumnezeu stie.

  45. Exceptand RSS-ul care nu-i de multe ori complet (vezi trilema) solutiile concrete sunt solutii “offline” . Cand intri pe net nu -ti doresti sa interactionezi cu browserul mai mult decat eventual scrisul unei adrese. Daca are omul blog, poti presupune ca e unul din taburile care se deschide odata cu browserul. In felul asta totul e “un click away”.

  46. 46
    Mircea Popescu 
    Vineri, 24 Septembrie 2010

    Cum adica, ca nu te-am inteles ?

  47. Presupunand ca netul e o realitate virtuala, pentru o experienta completa ai interesul de a avea un contact minim cu “realitatea fizica” a pc-ului. Browserul e o realitate fizica si ca atare interactiunea cu el “te trezeste”. Ultimele versiuni de browsere sunt in general goalite de “margini” pentru acest motiv.

    E o intreaga filozofie a pastrarii atentiei oferind tot ce-ti doresti intr-un singur loc pe care nu am timp sa o explic mai ales in scris acuma (plus ca mi-e lene sa scriu gramezi de explicatii exhaustive).

    Daca consideri internetul un joc MORPG, preferi sa il joci pe un sistem alimentat continuu decat pe un OLPC cu dinam la care tre sa invarti din 5 in 5 minute.

  48. 48
    Mircea Popescu 
    Vineri, 24 Septembrie 2010

    Bun, partea aia am inteles, ce n-am inteles este la ce din discutie se leaga ?

  49. @MP

    exact. eu pot sa ma mandresc ca spre finele anului 2010 nu sunt abonat la niciun blog, site, etc. nici prin email nici prin feedreader. ca m-au abonat altii insa nu contest. de exemplu gazeta sporturilor obisnuieste astfel de practici daca le lasi emailul in mana. in fine, daca le place filtrul de spam, asta e.

    @dAImon

    la bookmarks tin alte chestii. tutoriale, chestii utile. doar nu o sa imi incarc coloana de bookmarksuri din ff cu tot feluri de bloguri pe care le citesc odata pe saptamana, cu doar 3 exceptii.

    @Dr.A

    interesant mod de abordare a problemei. pot zice ca ma regasesc oarecum pe acolol, prin zona prin care as considera internetul un joc mai serios. joke: si da, e un joc browser based.

  50. se leaga de: “De ce sa tii un blogroll cu cei pe care ii citesti.”

  51. 51
    Mircea Popescu 
    Vineri, 24 Septembrie 2010

    @Mihai Tu n-ai directoare-n ala de bookmarks ?

    @Dr.A Aaaaa…. ia te uita, 4th wall issue.

    Bine punctat mei. Asa de bine ca in prima faza nici nu m-am prins ce vroiai sa zici, total surprise. Da’ zic ca intr-adevar, este.

  52. As spune ca FF stie si rss feeds ca solutie in afara de foldere la bookmarks, da’ la ultima incercare de genul asta obtinusem un startup time de 60 sec, tampitul facea update la feeduri la pornire.

  53. 53
    Mircea Popescu 
    Vineri, 24 Septembrie 2010

    “The best thing to do is to start it, go out do all your shopping, and then come back.”

  1. [...] conspectat masiv si cu multa atentie. Prima oara a aparut pe-aici in Septembrie, tinar si naiv fiind credea ca m-a prins cu o chestie destul de banala. Nu i-a mers, s-a [...]

Am ceva de spus! »
    Daca nu ati mai comentat niciodata, comentariul dvs. va intra in moderare, unde va petrece in medie citeva ore. Dupa aprobarea primului comentariu, urmatoarele vor aparea direct, fara a mai intra in moderare.