De ce scrie prost Doina Popescu

Duminica, 03 Octombrie, Anul 2 d.Tr. | Autor: Mircea Popescu

Continut Platit

Acest articol nu este disponibil gratis.

Detalii mai jos :

Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.

Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.

Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.

Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.

Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.

Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).

Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.

In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.

Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.

Puteti urmari raspunsurile prin fluxul RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu ori trimite un trackback de pe blogul propriu.

39 Responses

  1. draga domnule Mircea Popecu, de ce ma trimiti dumneata la to felul de persoane ciudate pe blog ca sa imi bat eu capul cu tot felul de… nu mediocritati, niste chestii asa banale si sterpe, unde se agita batand din palme nijte oameni lipsiti de oua?
    Am avut aceeasi senzatie ca atunci cand ma uit la realitatea TV(este o emisiune cu 2 ochelaristi, o doamna si un domn care e chel) si imping invitatii de la spate zicand pe ce poteca sa o ia cu discutia (sa te uiti de curiozitate sa vezi n ce hal a ajuns RTV)
    Doamna respectiva… are asa un sictir in ea, un las ca merge si asa. Un fel de compunere de clasa a 10-a la profilul Metalurgic, lipsit de orice chef de scris, de orice poveste, de orice comic de orice..

    Dar inteleg pornirea de Mama Dolores, poate ca sunt eu prea egoist sau prea blaze sa mai incerc sa mai pricep ceva.

  2. 2
    Mircea Popescu 
    Duminica, 3 Octombrie 2010

    Lol ce sec suna draga domnule Mircea Popecu.

    In tot cazul, cred (poate cu naivitate) ca exercitiul merita, nu doar pentru persoana in cauza cit si pentru restul de aspiranti la literatura. Numai scriind mult prost si foarte prost se poate ajunge a scrie bine.

    Alternativa, o labareala-n cerc, toata lumea batind prietenos pe umar pe toata lumea am vazut-o la lucru, si i-am vazut rezultatele. Eu unul sunt perfect dispus sa ma lipsesc.

  3. Cateodata esti prea drastic.
    Nu am citit-o pe Doina decat sporadic si mie personal mi-a placut, deci iti iau in calcul rationamentele expuse mai sus, insa … nu critica ta constructiva ma surprinde.

  4. 4
    Mircea Popescu 
    Luni, 4 Octombrie 2010

    Pai daca-s drastic foarte bine, si daca ti-a placut tot foarte bine.

  5. Prea drastic … Mircea.
    Nu toti raspundem la fel cand suntem expusi unei motivatii negative.

  6. 6
    Mircea Popescu 
    Luni, 4 Octombrie 2010

    N-am vazut inca aur care scufundat in acid sa se topeasca ori sa se sfarime. Ala-i strict apanajul tinichelelor de orice natura.

    Calea cea mai sigura de-a evita a te trezi scufundat in acid este sa nu te dai drept aur.

  7. Oh bun … asta in cazu’ in care agreezi aurul.

  8. 8
    Mircea Popescu 
    Luni, 4 Octombrie 2010

    Frumusetea principala a aurului consta in aia ca n-are nevoie de agreementul meu. Tinichelele au nevoie de conventie si conventional pentru a putea trece drept ceea ce nu sunt.

  9. Daca majoritatea adera conventiei si conventionalului implicit (am mai avut sub alta forma discutia asta?!) cerceteaza aderentii, e posibil ca ei sa fie cauza ci nu generatori de efecte.

  10. 10
    Mircea Popescu 
    Luni, 4 Octombrie 2010

    Tu, decit sa ma apuc sa fac analiza chimica a zidului prefer, si sub prisma eficientei si sub prisma calitatii actului fiintarii si sub ce prisma mai vrei tu sa-i fut una cu barosu’ sa vedem ce iese. Indiferent de cauze, efecte, generatori, explicatii, motive, am-copii-mici-de-crescut-si-doua-joburi scl etc. Alea tin la oameni. Eu nu-s om.

  11. Aia am costatat …
    Futei tu una, am zis eu ceva? Da’ la cald … :)

  12. Interesant ca Doina n-a trecut pe-aici sa se apere. Stie de articol, doara l-a mentionat, ceea ce inseamna ca recurge la suportul “multimii” - lol ce sec suna asta cand te gandesti la internet …

    In rest io ce poci spune, si pe mine ma calca pe nervi articolele ei care ajung toate promovate fara exceptie, da’ nu cred c-am comentat la adresa lor, meritul ei ca exploateaza partea de “social” a /fain. Maybe there’s something to learn from that.

  13. Dom` Popescu, de ce vrei sa-mi provoci o mare scarba ? De ce te straduiesti mereu ?
    Mai ai pe blog articolul in care o laudai sau l-ai sters (nu am cautat) ? Hai, ca ti-l dau eu inapoi.
    Si acuma de ce sari la gatul fetei, ca te-a criticat cu folos ? Ca are perfecta dreptate ? (vezi comentariul meu mai amplu de la fainodrama).

    Esti de toata coma, zau asa.

    Noroc ca am avut si o surpriza placuta, se pare ca trebuie sa-mi schimb parerea despre Luka D. In bine, evident.
    (Daca vrea, poate).

  14. Marian’s daca-ti sparg balonu’ ma spui la mama mea?

    Las’ ca te mituiesc c-un Brifcor.

    Luka D nu vrea, chiar daca poate.

  15. @ Luka: ma refeream DOAR la comentariile tale de mai sus.
    Daca imi spargi balonul nici nu mai trebuie sa te spun la mama ta, te vede ea singura dupa 9 luni. Deci nu sparge baloanele baietilor, te implor, e spre binele tau.
    Brifcor ? Daca mai gasesti, cu mare placere !

    In rest este strict problema ta ce vrei, ce poti, ce vrei si nu poti, ce poti dar nu vrei. Daca vrei sa fie si problema mea n-ai decit sa mi-o spui, dar in particular, ce ne vede lumea pe aici. Stii cum e gura lumii: sloboda.

  16. Domnu` Popescu se face ca nu vede acest comentariu.
    Repet, dom` Popescu: ai o problema de memorie ?
    Nu te mai ajuta goagle, nici macar pe blogul tau ?
    Nu gasesti articolul in care o laudai pe Doina Popescu ?
    Vrei sa-l scot eu de la arhiva, in caz ca l-ai sters din greseala ?

  17. A, literatura. Vreti sa spun care-i legatura articolului cu titlul. Bine. Simplu : sa fie clar ca orice discutie despre bloguri este o discutie despre literatura, si orice discutie despre literatura e o discutie despre bloguri. Punct. Clar ?

    A, da, exista niste obiecte anacronice, zise carti, compuse din ceva motiv din bucatele de hartie lipite laolalta, lipsite de posibilitatea link-ului si fara google asociat. Ele nu sunt literatura, exact asa cum trasurile nu sunt mijloace de transport. Au fost, sigur ca da, si la momentul la care erau, erau. Acel moment a trecut, si a trecut pentru totdeauna. Mijloacele de transport sunt astazi masini, si literatura este astazi bloguri. Orice discutie despre carti e doar o discutie despre istoria literaturii, astazi, asa cum orice discutie despre mituri, basme si eresuri era o discutie despre istoria literaturii, ieri. Protoliteratura.

    Asta e. Ma bucur ca am fost pe scena.

    Nu vrei tu sa te duci si tu odata de pe scena asta ?
    O sa fie ceva mai multa curatenie prin Romanica, zic.

  18. Hai ca acum am vazut si acel PS.
    Ma bucur ca recunosti greseala, chiar daca o faci cu jumatate de gura.
    Astept cu incredere sa-ti apara avocatii din oficiu, in special daimonu`, ca vad ca s-a tras la apa mica si sta pe burta.

    Pina una-alta eu ma duc sa vomit un pic.

  19. 19
    Mircea Popescu 
    Luni, 4 Octombrie 2010

    @dAImon Femeia a folosit o ocazie excelenta de-a demonstra daca-i proasta sau nu asa cum a putut. Eu nu pot mai mult decit sa ofer oamenilor ocazii.

  20. Da cine-i Marian S. asta caruia tre sa-i dai dreptate ca daca nu face spume la gura?
    Si cu ce acuzatii originale vine:
    Cine ii da dreptate lui MP il pupa in cur si e sclavul lui! Freedoooom!
    Cine nu e de acord cu mine e un imbecil!
    Ascultati-ma o voi cititori natangi si creduli!

  21. 21
    pletzalcoatlinsigna de criptograf 
    Luni, 4 Octombrie 2010

    Cine e Marian S? Un prost.

  22. 22
    Mircea Popescu 
    Luni, 4 Octombrie 2010

    @cipslim Probabil ca pe la ei prin RSR ase e obiceiul.

  23. pot sa scriu ca ai dreptate, dar nu o fac din … cavalerism :P

    dar cand ai timp sa citesti bloguri insipide ?
    sunt curios, ai o reteta a dramuirii timpukui ?

  24. 24
    Mircea Popescu 
    Luni, 4 Octombrie 2010

    Pai am pe de-o parte o reteta de dramuit timpul, pe de alta ma mai ajuta si diverse scule si circumstante gindite pentru a sustine eficienta muncii, e o intreaga poveste asta, cum sa dai rezultate pe internet.

  25. Cum era aia cu do share in traducere .. “impartaseste” :D

  26. 26
    Mircea Popescu 
    Luni, 4 Octombrie 2010

    Dac-as avea cum as. Problema cu chestiile astea este ca nu pot fi receptate de oricine oricind. Expuse pur si simplu publicului nu-s mai mult decit niste banalitati. Pentru a chiar functiona au nevoie sa se impleteasca cu o anumita experienta intr-un anumit fel.

  27. @pletzalcoatl

    marian s nu e prost. e doar neperseverent. sau orice antonim pentru perserverent ai gasi dumneata! :D

  28. Au americanii astia o vorba: you make me sick.

  29. fantoma lui marian es… ce te face sick? ca marian es zicea mare si tare ca el, gata, nu mai comenteaza pe aici.

  30. Mihaita, tata, stii ce bine stii sa canti in cor ? Ai voce.
    Sa ma scuzi ca te-am botezat Mircea la alt comentariu si sa vii sa-ti dau mielu`.

  31. 31
    Mircea Popescu 
    Luni, 4 Octombrie 2010

    @Mihai Bine mo, hai sa fim seriosi.

    Cit era pariul apropo, ca nu mai retin ? O rezistat saptamina lui dAImon, sau cum ?

  32. @Fantoma lui Marian S

    oare cum sa o zic mai subtil?! unde este acel marean care zicea ca renunta la a mai comenta pe blogul lui mircea? unde, unde? ;))

    ai venit dumneata sa o aperi pe doina popescu? bine ca nu vine ea, dar bravezi tu pe aici… daca ar fi dadatroll pe aici, ti-ar zice ca: “tear prinde bine un costum de avocaddo, mey” avocat al internetului!

  33. excelenta critica, mi-ar placea sa incerci exercitiul acesta si cu scrierile mele, desi mi-e putin frica de ochiul tau critic, recunosc ca e rece si corect, bineinteles daca nu cer prea multe si ai destul timp de pierdut. oricum, un stil deja format, e greu de schimbat, dar cine stie sa-si recunoasca greselile e pe jumatate iertat. te astept, in speranta ca-mi vei face acest favor iti multumesc de pe acum. :)

  34. @ Mihai: mey, tu chiar nu ai inteles nimic. Hai sa-ti desenez:
    - De citit mai citeam pe pulimedia, ca distractia e mare, nu se poate rata asa ceva.
    - De comentat - m-am abtinut cit am putut.
    - Cind am vazut “fainodrama“ uite ca nu am mai putut. ACOLO am plasat primul comentariu (dupa exilul autoimpus). Numai ca dom` Popescu nu pune si ora pe blog, stie el de ce. De-aia nu stii cum au evoluat lucrurile.
    - Ce s-a intimplat pe fain este exact ce am prezis eu mai demult, asa ca nu m-am putut abtine. Si stiti ceva ? Inca nu s-a terminat, o sa mai vedeti si alte grozavii.
    - Imediat imi sare privirea pe articolul cu Doina Popescu. Imi aduc instant aminte cine este, ca doar el a laudat-o mai demult (pe 20 iunie 2010, daca ai chef de arhive)
    - La semnalarea mea dom` Popescu pune un fel de PS cu linkul catre articolul vechi.

    Pai sa nu te apuce scarba ? Ba da, dar dom` Popescu nu a inteles mesajul meu de acum vreo saptamina si ma tot provoaca. Nu-i nimic, pot sa ma razgandesc si eu si sa nu respect ce am scris pe blogul meu.
    Acesta a fost un mic aperitiv.

    Dragul meu Mihai, esti tinar. Sfat: incearca sa vezi cu cine te insotesti la drum. O sa-ti prinda bine sfatul, te asigur.

    PS: toate comentariile de pina acum imi apartin, vad ca dom` Popescu nu a mai facut gluma aia proasta cu “fantoma“ mea. Sper sa nu o faca nici de acum incolo. Si mai sper intr-un raspuns inteligent.

  35. 35
    Mircea Popescu 
    Marti, 5 Octombrie 2010

    @Mihai Cred ca si dadatroll ii suparat. Plin de suparati netu’ asta dom’le.

    @Mikael Eon Mei, sincer iti spun ca apreciez atitudinea ta. E ceva.

    Te-am citit, nu 100% dar pariu ca mai mult decit jumatate dintre cei ce ti-au dat pareri, in public sau in particular.

    Chestia e, nu stiu ce ti-as putea zice ca sa te ajute. Nu e nici intr-un caz un defect al tau asta, pur si simplu nu ma pricep eu destul cit sa am o parere despre care sa-mi para c-ar fi relevanta, sau nu mi-o picat inca fisa.

    Dar daca imi pica te anunt. Cel mai probabil in particular, ca n-ai dat dovada de-atita hybris cit sa se ceara bataie cu frisca in public neaparat si numaidecit.

  36. Abrobo de ce zice Mikael, aş cere şi io review da’ deja presimt obiecţiile de fond (frecvenţa redusă fiind prima). Dacă n-ar exista pe la noi o teamă patologică de critici mai că ţi-aş sugera să oferi şi servicii de blog review.

  37. 37
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 6 Octombrie 2010

    Pai ofer :)

    Si da, ai dreptate. Tre’ sa scrii semnificativ mai des intii.

  38. Da, mai des ar fi o chestiune, nu pot sa zic nu, dar nu-mi permit ca tot ce-mi slobozeste mintea sa dau pe net, ca doar nu fac spam aiurea p-acilea. Postez ce cred ca ar place si altora sa ceteasca, n-am ingamfarea sa zic “ca eu sunt in stare de 3-4 texte pe zi de CALITATE” cum am citit de curand la unii, de parca ne asumam singuri calitatea, nu ne-o confera cititorii.

  1. [...] te pozitiona corect intr-o conversatie cu cei ce-ti sunt superiori). Asa incit atunci cind ii spui vre-o doua, decit sa puna mina si sa-si indrepte cocoasele arogantul suficient prefera sa se socoteasca [...]

Am ceva de spus! »
    Daca nu ati mai comentat niciodata, comentariul dvs. va intra in moderare, unde va petrece in medie citeva ore. Dupa aprobarea primului comentariu, urmatoarele vor aparea direct, fara a mai intra in moderare.