Incalzirea globala

Duminica, 17 Ianuarie, Anul 2 d.Tr. | Autor: Mircea Popescu

Continut Platit

Acest articol nu este disponibil gratis.

Detalii mai jos :

Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.

Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.

Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.

Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.

Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.

Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).

Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.

In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.

Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.

Puteti urmari raspunsurile prin fluxul RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu ori trimite un trackback de pe blogul propriu.

31 Responses

  1. Am o intrebare ca tu esti mai petrecut pe la tropice.
    Pe astia sinistrati in Haitii, la iarna, incalzirea globala ii avantajeaza sau nu ?
    Ca eu de 20 de ani astept sa-mi scada facturile la incalzire iarna si degeaba ca in ciuda evidentelor stiintifice ele tot cresc. Si nu doar in RO. Cresc si in JP si in UK si in FR si in USofA.

  2. 2
    Mircea Popescu 
    Duminica, 17 Ianuarie 2010

    Pai eu din experienta nemijlocita pot sa-ti spun ca Sahara s-a intins si se mai intinde, cum se intinde dinainte de 1970 (cand teama era o noua glaciatiune, daca retii), si ca pescarii din golf se plangeau de lipsa pestilor pe toata lungimea lui (si-n sus pana la NewFoundland). Chestie cauzata, in treacat fie spus, de aceleasi interese comerciale care mai c-au depopulat Capul Cod, si in general au nenorocit flora oceanica pana in halul in care e mai probabil sa nu mai existe peste, deloc si de nici un fel, decat sa se incalzeasca nush ce clima.

    Da’ astea nu-s probleme de ecologie interesante, ca fiind reale, se rezolva prin munca, si nu prin rugaciuni publice si predici la radio. Ce rost are sa-ti pierzi vremea, american fiind, cu munca ?! Mai bine semnezi ceva.

    Revenind, zic ca nu-i ajuta nicicum, ca n-are cum. Dar tu asteapta linistit, cum asteapta si ei saracii, ca vine odata candva si Mantuitorul, si-atunci vor scadea si facturile.

  3. io trebuie sa recunosc ca la inceput i-am crezut!
    mdeh, era vârsta credulitatii : tot ce zboara se manânca, frigiderul si deodorantul strica stratul de ozon, americanii exporta democratia, israelienii-s victime >>>>toate clisheele posibile de la A la Z

  4. 4
    Mircea Popescu 
    Duminica, 17 Ianuarie 2010

    Apoi draga, tu esti tanara, si-n plus, ignoranta nu-i in sine motiv de rusine. Eventual incapacitatea de-a o vindeca poate fi.

    Si credulitatea, mai ales la femei, e chiar sexy :D

  5. @kokofifi
    aia cu deodorantul si frigiderul poti sa o crezi. ca nu-s tocmai produse naturale ci mai degraba chiar toxice.
    Co2-ul insa e de-al nostru ca H2O ul si n2 ul. Mai greu sa-l mistii

  6. :D ce concluzii tragi tu !

  7. @ Dr. A
    asa o fi, dar acuma imi trebuie dovezi ca sa cred orice :)

  8. 8
    Mircea Popescu 
    Duminica, 17 Ianuarie 2010

    Si eu subscriu la ce spune dr A. Efectul catalitic al clorfluorocarbonului in descompunerea ozonului e demonstrat si rasdemonstrat in laborator (de altfel se si foloseste astazi). Si respectiv, bioxidul de carbon e cu totul altceva.

    Si concluzii sigur ca trag, ce-ai vrea, se le-mping ? (stii bancu’ ?)

  9. probabil ca-l stiu, dar zi-l, totusi

  10. E “ok” in princpiu ce-ai zis. Dar aia care vor actiunea ca-s oameni politici, mai au uneori si consilieri oameni de celalalt fel si anume ai cunoasterii. Nu asculta intotdeauna de ei ce-i drept. In plus tu esti foarte convins ca nu e nici o incalzire globala in conditiile in care nu spui cam ce te-a convins - cunoastere zic. Io nu iau nici o parte… ca nu-s specialist meteo. Nu inseamna ca nu incerc sa aflu cum sta treaba, ca totusi pare suspecta miscarea asta mondiala. Dupa ce-am vazut filmul lui Gore am stat putin pe ganduri, dar mi-a trecut de-atunci. Acum stau mai mult pe ganduri :-D

  11. 11
    Mircea Popescu 
    Duminica, 17 Ianuarie 2010

    @kokofifi Un pacient de ospiciu tragea cu religiozitate un lant dupa el prin curte. Un doctor il intreaba “De ce tragi dom’le lantu’ ala ?” “Pai ce-ai vrea, sa-l imping ?!”

    @fcbl Nu spun ca-s convins ca nu e nici o incalzire globala, spun ca notiunea asa cum se foloseste ea e vida.

    Sigur, mai exista si faptu’ ca-mi contrazice experienta personala, dar asta-i deja anecdotica.

  12. pai solutia e una singura: sa devenim specialisti in problema. dac-as avea si timpul de studiu si inspiratia m-as apuca. dar n-am, si probabil pe asta mizeaza aia care vor sa se foloseasca de “oportunitate”. pe de alta parte nu trebuie sa fac eu asta.

  13. 13
    Mircea Popescu 
    Duminica, 17 Ianuarie 2010

    Dap. Scriam pe undeva deplangand exact chestia asta, ca in “democratiile moderne” tot omul are a-si lasa meseria si a demonstra permanent, zilnic, in contra a tot soiul de tampenii. Dar nu-l mai gasesc.

  14. A fost tare kokofifi cu freonul si frigiderele si deodorantele, dar ca e vorba de incalzire globala … sa-i zica lu Mutu de ea ca eu a trebuit sa dau jos 2 cm de zapada de pe masina acum, si nu stau la munte ci la mare!

  15. 15
    Mircea Popescu 
    Duminica, 17 Ianuarie 2010

    La mare, la soare ?

  16. asta era bancul pe care-l stiam si eu, Trilemoi.

    @Ionut : tragând concluzii, neînpingându-le, deci trebe sa ai masina sa observi ca se schimba clima !

  17. Eu sunt de acord ca se foloseste bau-baul asta ecologic pe post de mogul in retorica globala si ca semnaturile alea ajuta la cu totul alt scop. Totusi nu cred ca e intelept sa mergem pe principiul ca e o minciuna gogonata.
    Cica rarirea stratului de ozon are un efect invers asupra anctarticii si de aia nu se topeste gheata asa de repede cum e in modelul lor climateric.
    Facem cum zicea Constantinescu: Domle eu nu cred in treaba asta ca sunt geolog de meserie, dar e buna isteria asta ca poate o sa traim mai sanatos.
    Asa ca ciocul mic si investiti in fabrica de panouri solare cucuietii din deal!

  18. Cum nu i se falfaie (ne)incalzirii globale (doar celei locale, si anume, restrans locala) de mine asa nu mi se falfaie nici mie de transa, nici nu ma framanta.
    Da ma framanta pe langa subiect, daca nu-i cu suparare, Mihai de acum, ii fostul Fanita ?

  19. 19
    Mircea Popescu 
    Duminica, 17 Ianuarie 2010

    @cipslim Fructe ale unui copac otravit, ai auzit expresia asta ?

    @Florin Este.

  20. incalzirea asta globala ma lasa rece.)))))))))

  21. RE: Disposable

    Don’t. Will look like spam, plus those who are interested are following (and updated) already, anyway. Si cine n-are chef sa stie noutatile nu ma gandesc sa intre doar pentru ca mail.

  22. 22
    Mircea Popescu 
    Duminica, 17 Ianuarie 2010

    @Mikael Eon Io dimpotriva, sper sa-i supravietuiesc :)

    @dAImon Hmm.

  23. Deși e departe de mine gândul de a alimenta vocile extremist-ecologiste sau cum s-or numi ele, susțin ideea conform căreia rasa umană face, desface, distruge, schimbă și așa mai departe. Doar am fost în stare să testăm niște bombe destul de puternice în istoria recentă, iar de-aici încolo drumul e deschis către orice. Și să distrugem, zic, că doar suntem în stare. Tot răul spre bine.

    Meteorologii își văd în continuare de simulările lor (pe termen scurt, că pe ăla lung e mai greu) și o să ne (eventual dez)informeze ce și cum. Până una alta, mie „încălzirea globală” mi se pare cam la fel de plauzibilă ca și intrarea într-o eră glaciară. La fel cum e în episodul ăla din South Park care parodiază The Day After Tomorrow.

  24. @ kokofifi: era un exemplu concret din viata mea, nimic mai mult!

  25. Cel mai bun exemplu de incalzire globala e orasul in desert - Dubai, care se zice ca nu va mai avea apa in cateva decenii.

  26. Adica cum,ramane fara litoral?

  27. Cea mai buna dovada ca incalzirea globala e ceva real e frigul de la noi :D…

    S-au topit ghetarii, oceanele s-au indulcit, curentii s-au schimbat…si eu am inghetat…toata lumea stie, de la opinca pana la cizma, ca dupa incalzirea globala urmeaza o noua glaciatiune…:)

  28. 28
    Mircea Popescu 
    Luni, 25 Ianuarie 2010

    @spyken Bun, eu nu contest ca avem capacitatea sa spargem planeta in farame cu bombe nucleare. DAR! faptul ca avem aceasta capacitate nu inseamna ca de-acum avem capacitatea s-o spargem in farame indiferent ce facem. Pentru ca dupa teoria asta, simplul fapt ca avem tehnologia motorului cu combustie ar trebui sa insemne ca ne este mult mai usor sa umblam pe jos. Ne este ?

    @fabyro Ceea ce n-ar trebui sa fie surprinzator, dat fiind ca e un oras construit in DESERT.

    @lexy229 Suferi doar la gandul ? :D

    @sandu Aud ca s-au format niste ghetari direct in Marea Neagra.

  29. Avem capacitatea să o spargem în fărâme cu multe lucruri. Bombele nucleare sunt doar un exemplu. Ia câteva exemple de orașe puternic industrializate din lume (Beijing, spre exemplu; sau de ce nu Bucureștiul: instrumentele de măsură a nivelului de azot din atmosferă pe lângă care mai trec dau de obicei un nivel peste medie după-amiaza) și ar trebui să fie clar de ce și cum. Și dacă nici ăsta nu-i un indiciu al faptului că distrugem chestii din jurul nostru (și pe noi înșine) cu bună știință, apăi nu știu ce mai e. Acum, noi ne mai adaptăm (sper), restul animalelor și plantelor mai greu însă.

    Da’ bun, ăsta-i doar vârful iceberg-ului (pun not intended). În ciuda a ceea ce ziceam despre bomba nucleară, reversul medaliei e că una din cele mai curate forme de energie rămâne tot cea nucleară. Ceea ce după mine înseamnă că suntem pe o pantă ascendentă în domeniul ăsta, iar gurile rele (gen Greenpeace) își toacă limba degeaba. Politica, bat-o vina.

  1. [...] care a produs deja minciuna pe scara industriala in sustinerea teoriei pseudo-stiintifice cu incalzirea globala (chestia rebotezata recent schimbare climatica din ratiuni de marketing), care are deja niste bune [...]

  2. [...] documentarii evolutiei teoriilor despre “Schimbarea Climatica” cunoscuta si drept incalzire globala : un timuruc ciudat si desocializat explica el de ce nu se mai pot vina veverite-n [...]

Am ceva de spus! »
    Daca nu ati mai comentat niciodata, comentariul dvs. va intra in moderare, unde va petrece in medie citeva ore. Dupa aprobarea primului comentariu, urmatoarele vor aparea direct, fara a mai intra in moderare.