Lucruri care nu-mi plac in Timisoara
Continut Platit
Acest articol nu este disponibil gratis.
Detalii mai jos :
Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.
Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.
Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.
Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.
Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.
Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).
Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.
In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.
Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.
Marti, 26 Ianuarie 2010
Hai ca or fi si orase mai urate … de ex … Iasi! Acolo sunt moldoveni, sigur e mai urat decat oriunde in tara asta! :D
Marti, 26 Ianuarie 2010
Acuma nu stiu ca nu am fost decat odata prin Timisoara (tre sa ma improprietaresc cu 3 hectare din mosteniri) ergo nu sunt in masura sa critic. In schimb sunt sigur ca ti se “umple frigiderul cu carne”.
Marti, 26 Ianuarie 2010
@Ionut Mai urate or fi fiind, necriticabile nu crez.
@cipslim Zici ca am atins ?
Marti, 26 Ianuarie 2010
OK… in mare parte de acord. Acuma, mai conteaza si la ce raportam Timisoara. Daca il raportam la Amsterdam sau la Roman, nu-i acelasi lucru. Cat despre locuri in care poti bea cafea la 4 dimineata, iti pot zice cateva dar eu n-as bea cafea de-acolo :))) Crucea din fata de la Catedrala nu-i o cruce ci e un X marks the spot, inca nu stiu pentru cine si ce anume marcheaza. Cladirile put pentru ca adapostesc aurolaci, care in teorie sunt ai nimanui, dar in practica sunt ai nostrii si nu am stiut sa-i integram in programe educationale si sa incercam sa salvam dintre ei, sa-i facem oameni. Chiar, avem astfel de programe? Primaria este un bun exemplu de “va dam becuri multe si colorate ca sa va indreptam ochii inspre ele si sa vi-i luati de la haznaua pe care stam noi, ca noi avem treburi pe bani seriosi aici”. Pretentii si figuri.. da..la astea suntem fruncea. Mereu am fost, mereu vom fi. Numai in Timisoara parintii isi vand apartamentele ca sa ia BMW plozilor care apoi isi spulbera creierii cu el ca-n “Moara cu noroc”. Si parca n-a fost cu noroc. Numai aici oamenii isi “permit” tot felul de luxuri in conditiile in care acasa mananca untura pe paine. Si poate stam prost si la capitolul cultura…dar hey..AVEM LUMINI. MULTE LUMINI. Ca sa aratam ca am fost primii. La ce bun sa fii primul daca dupa tine un lung sir de “terti” cracaneaza, uneori cu mai mult succes, aceeasi pereche de craci ? Si totusi … in Timisoara, nemti, evrei, unguri, sarbi, romani, nu ne-am rupt niciodata capetele. Egoismul ne-a ferit de nesimtire caci cel care prefera sa nu interactioneze cu nimeni, mai greu greseste cuiva. Tot noi am mancat primii ciocolata Cipi Ripi si daca am reusi sa fim un pic mai prezenti, nu ne-ar fi rau deloc. Campia insa.. e un lucru groaznic :)
Toate cele bune !
Marti, 26 Ianuarie 2010
No ca te-as contrazice, da’ n-am cum. Pe puncte deci:
- vara gasesti cafenele pana-n ceasurile 2 sau chiar 3, iarna nu stiu cat e de rentabil
- Primaria ti-o scoate ochii ca au inceput programul de reabilitare a cladirilor istorice, bla bla; daca n-ai ce face baga un ochi aici sau aici dacă vrei să ştii cam ce se mai proiectează şi întâmplă.
- la faza cu prostul gust n-am ce comenta, nu până nu dispare minunea de restaurant din sticlă de lângă McDonalds; şi vorbind de plasme, panoul care indică temperatura şi poluarea aerului mi se pare oleacă s.f. amplasat în centru (lângă Central)
- şi la Muzeul Banatului .. mai bine lasă; ultima oară am intrat, am parcurs jumătate de muzeu până să ne întrebe cineva de sănătate, şi apoi fincă era 3 jumate ne-a stat proasta în cârcă doar-doar om pleca mai repede că ei la 4 închideau.
Nu ştiu cât sens are ce spun acum, dar uneori am impresia distinctă că aşezarea de câmpie aplatizează cumva şi viziunea asupra vieţii pe-aici.
Marti, 26 Ianuarie 2010
@Porcul de York Noa, am citit de doo ori sa vaz de gasesc unde nu esti de acord. N-am gasit.
@dAImon Vad ca-i pandemie deja :p Da’ tot pe puncte : ceasurile 2 sau chiar 3 ? Adica, ma-ntelegi tu ce voi a spune. Un oras adevarat nu doarme. Niciodata.
Poate primaria sa-mi scoata ce ochi binevoieste sa-si imagineze ea ca-mi scoate, caz doar suntem in intim contact. Ase rafuiala i-om aplica “aliatului” nostru politic din fruncea ei de i-or merge fulgii. Am zis.
Precum si cel de langa intrarea in parc, vis a vis de Piaristi. Ce mama ?! Si daca tot vorbim de bizarerii, ce pleazna e cu fantanile alea la care fac coada toti ciudatii cu peturi goale aduse de-acasa ? Sanatosi la cap sunt oamenii astia ?
Ar trebui trimise la produs in Kabul toate proastele astea, pierzatoare de vreme pe bani publici, si primite inapoi cand au strans egal cu cat au luat salar in viata lor.
Nu-mi dau seama daca are de-a face cu forma geografica sau nu, dar exista in proportie mai mult decat ar fi necesara o tendinta de-asi freca burtica incantat de sine a localnicului. Frapeaza mai ales cand nu prea are de ce sa fie incantat.
Marti, 26 Ianuarie 2010
Am fost si eu in toamna in Timisoara, chiar ma asteptam la multe din partea acestei urbe, din pacate am ramas cu un gust salciu de nepasare din partea autoritatilor, se vede cu ochiul liber ca orasul a fost lasat de izbeliste. se pot ghici cateva locuri care odinioara se bucurau de priviri pline de admiratie din partea turisitilor, acum insa peisajul e deprimant. cel mai tare m-a deranjat atitudinea taximestristilor, apoi dezordinea pe care o intalnesti mai peste tot in tara.
Marti, 26 Ianuarie 2010
Chiar cu taximetristii n-am avut probleme niciodata, sunt aproape Cluj level. (Ceea ce, apropo, e nivelul superlativ absolut al taximetriei in intreaga lume civilizata. Doar in San Antonio, TX am gasit ceva comparabil. Mai scump.)
Marti, 26 Ianuarie 2010
Cu taximetristii e cu dus si-ntors, depinde cum ii alegi, etc. Unii nu prea stiu orasul, gen.
De observat atitudinea de “avem al’ mai fain oras si ai’ mai faini oameni” care odata pusa sub lupa se transforma in “ok, nu cel mai fain dar pe-acolo”, daca contesti si asta o sa obtii ca “hm, macar atmosfera e placuta”, odata ce remarci ca totusi nivelul de stress se apropie de Bucuresti replica devine “oltenii si moldovenii strica tot!”, si daca remarci si leprele locale se transforma in “fuck it, ne suntem self-sufficient si asta-i de ajuns”.
Mie chiar imi place atitudinea de self-sufficiency .. ma rog, cand e sustinuta din spate de munca reala. Imi pare ca odata cu imputinarea conflictelor etnice si politice a disparut motorul care tragea orasul in top, ramanand doar factorul economic.
Marti, 26 Ianuarie 2010
Eu zic ca odata cu nenorocirea Serbiei a disparut factorul economic. Si astazi, si acum cinci ani, era suficient sa treci granita ca sa observi diferenta. Pana si mecanicii de tren sunt spalati, adica, in dimineata aia nu oarecandva in trecutul recent, imbracati, si anume, cu haine curate, nu cu ce-or gasit prin casa si nu pute de-a dreptu’, cocheti si civilizati. De fapt, daca ma gandesc, am mai scris. http://polimedia.us/trilema/2009/de-ce-imi-place-la-belgrad/
Iar in rest, barbatii au cam preluat majoritatea obiceiurilor proaste italienesti (indolenta si laudarosenia) si au mai stirbit din chestiile ce ii alegeau de-o parte (complexitate si planificare). Femeile mai putin (ele fiind in toate timpurile si toate locurile jumatatea mai conservatoare a societatii).
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
ai dreptate cu taximetria in Cluj. Prietenii mei din Bucuresti sint mereu mirati, asa-s ei, ca aici taxiul vine in 2 minute, chiar vine, te duce si pe distante de 500 de metri- mi s-a intimplat mie ca eram la piata si nu puteam cara tot ce cumparasem- iti returneaza tot ce pierzi si chiar te iarta de bani daca, asa cum mi s-a intimplat tot mie, nu avea rest la un milion, eram in fata spitalului de pediatrie pe Motilor si decit sa parcheze si sa schimbe banii, a preferat sa-mi cadoriseasca drumul.
In rest avem si noi cabanute de lemn si patinoar mobil in fata catedralei catolice, mii de beculete, restaurante foarte proaste- de rev am fost la un restaurant numi Viena, cu specific austriac dar proprietarul a vrut sa fie mai neamt ca nemtii si din sosuri dulci si sampanii si mai dulcege nu ne-a scos.
Dar am in schimb restaurant de cartier, in piata Engels, unde se maninca foarte bine, mincaruri bine definite nu inventii, plus ca ai senzatia aia de “acasa”, stai cit vrei, patronul sta dupa tine.
Cultural… e alta poveste.
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
E pai mandra domnita, piata Engels e ca si cum ai zice Manhattan, numa’ evreice criptocomuniste bogate pe-acolo :D
Da-n rest, cine stie cunoaste, subscriu.
(PS. Si eu am restaurant de cartier, idem, in piata Dacia, idem).
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
Ma eu cred ca multe din imobilele alea darapanate in care sobolanii incalca sfanta lege a proprietatii personale nu tin de municipalitate. Probabil apartin unor proprietari mostenitori. La mine in oras sunt tot la fel unele case care stau sa cada din cauza ca propritarul e in Palestina sau mai stiu eu pe unde.
Ce e cu povestile alea cu tiganii care matrasesc proprietarii mai in varsta sa puna ei mana? Sau nu e suficient de neplacut subiectul?
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
Cum adica “nu tin” de municipalitate ? Nu se afla in oras, vrei sa zici ? Aiurea, se afla, fix in mijlocul targului.
Matrasesc ? Ha ? Detalii, detalii.
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
cripto oi fi da comunista in niciun caz!
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
Pai ce, de tine-i vorba ?!
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
eh, macar daca as fi un sfert de neo criptoco, sa vezi ce vile au refacut astia pe aici.
A mai ramas una, pe care o vinez, da proprietarul e de pe vremea imperiului austro-ungar , nu cedeaza:))
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
cipslim: Exista o HCL care zice destul de clar ca-i in datoria proprietarilor sa-si intretina fatada imobilului, deci no, in cladirile care apartin cuiva nu intereseaza pe nimeni unde e proprietarul; sa-si ia administrator, gen. Da’ is si cateva cladiri care apartin de drept Primariei (spre exemplu Cazarma U), si care-s abandonate din lipsa de investitor. Nici macar pe alea nu le-au izolat.
Cat despre subiectul tiganilor cauta-l pe Malin Bot si articolele lui .. a facut destula valva. Inca nu s-a ajuns la ucideri, da’ nici departe n-au fost.
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
@dAImon Asta cu “lipsa de investitor” e asa, povesti. Ce vrea sa insemne e ca n-are nimeni prin familie bani de dat cat sa nu fie evident ca-i furt, fata de cat ar da investitorii (aia care “nu-s”).
Malin Bot tot ce vad sunt articole din 2005 de prin cotidianul. Aia ? Sincer iti spun ca am serioase rezerve fata de afirmatii care evolueaza “X!” “Da ?! unde ?” “E, pai nici chiar X, da’ nici departe.” Stii cum zic ?
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
Cimişoara pe care-o ştiu io îmi place tătă !
p.s. am crezut ca o crăpat Trilema o_O
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
Deci mey restul tarii e ingrijorat din pricina asta si voi va faceti ca nu-i important.
Cica ia un tigan un apartament dintr-o vila si in loc sa stea el aduce niste rude dintr-un sat de tigani de aia mai salbatici, vo 10-15. Si pe urma, dupa 2 luni vin sa intrebe daca nu vor sa vinda apartamentele sub pret.
In astea 2 luni astia ii streseaza pe ceilalti proprietari, fac mizerie, se caca pe acolo, isi bat joc de ei, ii ameninta, nu-i lasa sa doarma…un fel de presiune psihologica.
Si proprietarul cedeaza, tiganul ia vila mai ieftin , o curata, pleaca tiganii de acolo si el e proprietar care da cu chirie.
Au incercat si prin Bacau dar acolo se lasa cu topoare in cap si masini incendiate asa ca s-au lasat de sportul asta.
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/Mafia-tiganeasca-imobiliara-loveste-pumnul_0_121787949.html
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
Basinile si incultura sunt la ele acasa fix in Bucuresti, care e capitala tarii, cica.
Stai sa vezi micile orase cum arata mai rau decat comunele.
Dar de ce nu vorbim ca nu exista spitale, sau daca exista, nu au medici in garda.
E bine ca avem curve peste tot.
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
@kokofifi De ce sa crape ?
@cipslim O fi si ce zici tu. Scandaluri intre proprietari si chiriasi sunt vesnice, regrete dupa toate afacerile se intampla mereu, nu stiu cat sunt dispus sa creditez teoria. Si-s asa de invatat cu presa stil zoso ca nu stiu cat ma persuadeaza un articol despre tantarul-armasar. Aia pe de-o parte. Pe de cealalta, cine stie, eu chiar n-am o opinie formata.
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
@porcul de york
“teorie sunt ai nimanui, dar in practica sunt ai nostrii si nu am stiut sa-i integram in programe educationale si sa incercam sa salvam dintre ei, sa-i facem oameni”
esti un habarnist, pe bune vorbesc. incearca tu sa ii educi. aia sunt pierduti pentru societate, nu ai ce educa sau integra!
daca ai chef sa ma contrazici, pune-te te rog frumos si educa-i si intergreaza-i tu si apoi mai vorbim.
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
@corina
patinoarul si casutele de lemn nu au nicio treaba cu catedrala ta imaginara pentru simplul fapt ca sf. mihail nu e catedrala, ci biserica! ;)
Miercuri, 27 Ianuarie 2010
Puterea exemplului, gen ? E o teorie.
Joi, 28 Ianuarie 2010
apai daca Bathory ala nici o catedrala n-a fost in stare sa ridice, ce sa mai zic de Cluj. bine ca o avem pe aia grecocatolica, cu un design foarte interesant ( neterminata), un neomodernism abscons:))
Joi, 28 Ianuarie 2010
sa crape pentru ca pagina n-o fost accesibila vreo 3 ore !
dar se vede ca numai pentru mine :p
m-ai Banat?
Duminica, 21 Februarie 2010
Timisoara este un oras mare si urat.O campie ingrozitoare in care n-as rezista sa locuiesc mai mult de 2 zile.Si nici locuitorii nu-s prea faini.Cred ca e cel mai urat oras pe care l-am vazut in viata mea pana acuma.
Duminica, 21 Februarie 2010
@corina Limba ta muiata-n fiere :D
@kokofifi Hehe io nu. Poate ca te-o sabotat ISP-u-ti.
@Cristi Chiar asa rau ?!
Sambata, 7 August 2010
mie nu imi palce tiganii frate urasc poporu asta migrator …! cocalarii penisului meu .. ma sustine cineva ????
Sambata, 7 August 2010
Bun venit pe Trilema. Ma gandesc ca te vei simti ca acasa.
Marti, 2 Noiembrie 2010
Hai să zic și io ce nu mi-a plăcut:
- vântul ăla afurisit, care mi-a dat frisoane, din cauza căruia îmi lăcrimau ochii și mă ardeau buzele îngrozitor. Deci vânt puternic, coafura NU rezistă!
- cerșetorii/aurolacii/homleșii pe care îi întâlneam des, mult prea des :|
- că omii nu prea respectă culorile semaforului, pietonii trec pe roșu într-o veselie.
No, dar toate astea sunt o cantitate neglijabilă în comparație cu toate piețele, clădirile, parcurile care mi-au plăcut foarte mult!
Marti, 2 Noiembrie 2010
E cimpie. Pe mine de departe si in continuare ma enerveaza cel mai mult proasta calitate a apei, dar nici cu vintul, praful si tintarii cele perpetue nu mi-e rusine.
Marti, 2 Noiembrie 2010
Vântul a fost cel mai horror… ce e peste 10km/h e supărător. :|
Și îi drept că anumite zone mi-au părut cam murdărele, dar am zis că poate se exagerează cu dereticarea la mine în sat și de aceea mi se pare.