Pe cuvintul meu daca inteleg cum mai aveti rabdare…
Continut Platit
Acest articol nu este disponibil gratis.
Detalii mai jos :
Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.
Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.
Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.
Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.
Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.
Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).
Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.
In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.
Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.
Luni, 13 Decembrie 2010
Iar gresesti, rapandula care esti.
In ipoteza ca ai trecut prin universitate, ai observat poate ca nu prea exista o legatura intre realizarile unui prof si abilitatea de a preda. In mod similar, nu exista legatura intre “succesurile de resume” ale unui individ si abilitatile jurnalist/bloggeristice. Abilitatile de blogger vin in timp, cu practica. Nu-ti trebuie “experienta” in vreun domeniu pentru a fi blogger.
Exista o gramada de articole ratate. Cel ales de tine insa nu-i suficient de ratat pentru a merita sa fie luat in vizor. Ce faci tu aici pare mai degraba o rafuiala personala. Ti-e teama ca omul in speta scrie mai bine ca tine?
Luni, 13 Decembrie 2010
Hahaha, mbon.
Problema e urmatoarea : daca nu “prea” exista o legatura intre realizarile unui prof si abilitatea de a preda, cum explici tu ca la nici o universitate la care am invatat sau am predat (pam-pam) nu am intilnit nici un caz de zidar profesor de analiza matematica, precum n-am intilnit nici un taximetrist profesor de literatura finlandeza, precum in general toti profesorii au… grade didactice ? N-o fi existind legatura in cadrul grupului celor calificati, dar daca iesim afara din grup, te-ai duce tu la barbier sa-ti scoata apendicele ? Ha ?
Daca-i pina acolo, exista bugat si exemple contrare. Ai aici unul.
Teza asta cu “nu conteaza” mai nimic si nu-ti trebuie experienta in nici un domeniu pentru a fi bloger e ceea ce englezul numeste wishful thinking. Dimpotriva, iti trebuie, multa si abundenta. Articolul definitiv pe aceasta tema se gaseste aici.
Sunt absolut de acord ca exista o gramada de articole ratate. Nu sunt de acord cu evaluarea ta ca articolul in discutie nu-i suficient de ratat. Mie mi se pare mai cu asupra de masura ratat decit incercarile pustanilor care nu s-au lamurit inca unde intra cratima.
Nu cunosc personajul, si nu cred ca putem avea rafuieli personale. Nu mi-e teama ca scrie nimeni mai bine decit mine, ma bucura cind scrie cineva mai bine decit mine
de-aici. Exista exemple destule daca te apuci sa citesti din articole.
In rest, bine-ai venit, dar ia-o-ncet. Exista spre doua mii de articole gata scrise, fiecare dintre ele mai bune decit cele mai bune articole ale diversilor ignorabili de se bat cu caramida-n piept (stii tu, zoso, arhi, piticu, trupa). Have fun now.
Luni, 13 Decembrie 2010
Exemplele date nu-s taman bune. Multi dintre soferii de taxiuri atat din Vest cat si de p-aici de pe la noi au studii superioare. Eu am intalnit un caz de zidar care fusese trader si facea zidarie la pensie, fiindca-i placea munca manuala.
Sau poate ca minteau ei, spre deosebire de cei care isi pun cv-ul pe ‘net si se lauda cu niste ctitorii lipsite de relevanta. :)
NB: “Argumentele” neverificabile sunt nule. “Valoarea” cuiva este data pe ‘net de valoarea ideilor sale, iar valoarea acestora se stabileste nu in functie de comparatii cu surse “autoritative” sau cu cv-ul. Cum atunci? Vezi, poate-ai scris un articol si despre asta..
Marti, 14 Decembrie 2010
Da mei. Si eu am un amic doctor la Stanford care-a facut si pe soferu’ de taxi ani de zile. Dar obiectia asta rateaza esenta, daca io rid de-un pustan de clasa a 7-a care explica el ca femeile is perverse si le place cu joarda la fundulet nu poti veni tu sa-mi explici cum intr-adevar, chiar exista gagici carora le place si deci e ok ce zice pustiulica. O fi fiind ok, in general, da’ iel o citit “dupa net”.
Valoarea unui text compus din minim doua idei se poate evalua intr-o prima faza prin calitatea procesului cognitiv care leaga cele doua idei. Asta sub aspectul cel mai direct si abstract. Se mai poate masura si cultural, verificind adica cum trateaza si cum se raporteaza la traditiile intelectuale din care ideile respective fac parte. Ambele aceste abordari sunt solid ancorate-n practica, in general cind profu’ (de la facultate zic, in ipoteza ca ai reusit sa ajungi pina acolo, ca nu-mi pun problema c-ai fi iesit inca) iti da nota mica pe eseul tau cel extraordinar e cel mai probabil din cauza ca s-a prins pe baza lor ca vorbesti fara tine.
Marti, 14 Decembrie 2010
–O fi fiind ok, in general, da’ iel o citit “dupa net”.–
Pai asta-i problema, ca si in ipoteza ca ai putea stabili ca 1. e pustan 2. de-a VII-a si 3. n-are habar, esti tu mai penibil decat el fiindca razi de chestii care n-au relevanta. Conform modelului tau de gandire, “clase” intregi de oameni (pun intended) sunt excluse dintr-o discutie a priori pe motiv ca ai dedus tu dupa IP cine sunt si cate cururi au incins. Tu chiar nu vezi cat de eronata este pozitia asta, sau o tii pe-a ta fiindca nu suporti sa fii facut muci la un joc la care te consideri maestru de cineva care, iar, pe baza analizei tale de sistem n-a ajuns la facultate?
Marti, 14 Decembrie 2010
Deci cum, e penibil sa rizi de chestii care n-au relevanta ? Cam de ce-i indicat sa rizi, de mort ? De steag ? De gaura tunului ?
Zic ca-i destul de trist (da’ si destul de penibil) cit de competitiva a ajuns generatia tinara. Numa-ncet, ca daca ma faci pe mine muci ramii de tot fara modele, si-ar fi pacat, mai draga.