Proprietatea intelectuala

Miercuri, 17 Martie, Anul 2 d.Tr. | Autor: Mircea Popescu

Continut Platit

Acest articol nu este disponibil gratis.

Detalii mai jos :

Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.

Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.

Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.

Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.

Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.

Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).

Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.

In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.

Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.

Puteti urmari raspunsurile prin fluxul RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu ori trimite un trackback de pe blogul propriu.

31 Responses

  1. Da din pacate, blogosfera devine tot mai mult PR si marketing si tot mai putin dezbatere de idei. Oare cate energii se risipesc asa?

    Eu personal am spus mereu ca prin blogul meu incerc sa promovez o dezbatere ganita si argumentata pe teme de interes vital. In ultima postare vorbesc dedpre modificarea Constitutiei, si nu o fac aruncand cu piatra in unii sau in altii, ci plecand de la niste date certe, de la niste observatii etc.

  2. 2
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    Parerea mea este ca de fapt doi-trei-cinci-zece tipi, care n-au absolut nici o treaba cu blogosfera dincolo de faptul ca au si ei fiecare cate un blog-doua-trei, precum alte sute de mii de pusti de-o varsta si pe-o minte cu ei, au virat in sfarsit inapoi spre sanul mumei lor, interesul comercial.

    Chestie care nu vaz ce importanta sau impact are, in si de sine. Adica, e o problema de media si televiziune, si nu neaparat de blogosfera, dincolo de interesul ocazional si pasager al cate unui bloger adevarat.

    Si-n rest, foarte bine faci, insista.

  3. bunicel bunicel… corect

  4. pai de-asta ti-am spus in trecut daca nu cumva vrei sa treci la alt nivel decat sa te rafuiesti aiurea cu zoso. hai sa-i dam valoarea constructiva bloggingului. fie ca-i vorba despre literatura, politica sau jurnal, trebuie sa terminam cu porcarii de genul cati bani scot eu si cati unici am pe zi, inscriindu-ne pe acelasi fagas de gandire cu “sa moara capra vecinului”.

  5. Pai eu cred ca o oarecare importanta are ceea ce am subliniat, in sensul ca bloggerii care fac din blog un instrument de PR si marketing sunt invitati tot mai des la televiziuni sau sa scrie in ziare si incep sa fie perceputi ca niste adevarati guru ai blogosferei, lucru ce mi se pare cu totul eronat.

  6. 6
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    Drept. Pe de cealalta parte, cine crede ce vede pe la televizor are probleme ceva mai serioase decat impresiile false pe care si le formeaza despre cum ii chestia cu blogosfera aia. Ca de-un exemplu, foamea.

  7. offtopic(desi nu chiar de tot, pentru ca mno, datele noastre personale or fi tot o propietate de a noastra):

    considerandu-te mai in tema si mai la curent cu mersul birocratic al tarii noastre doream sa te intreb ce zici, cum vezi, ce vezi in treaba asta: http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/atentie–bancile-pot-bloca-conturile-celor-care-nu-isi-actualizeaza-datele-personale-11864.html ?

    parca ai mai scris ceva despre. sunt curios pana la urma ce solutie ai adoptat in cazul acesta?

  8. 8
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    Am mai scris, aia cu ochiul meu si mana mea.

    Chestiunea este spinoasa si dificila, din motivul simplu ca nu poate sa existe proprietate individuala fara… identitate. Pur si simplu, n-are cum. Identitatea va trebui construita deci cumva, si in virtutea constructiei ei, date fundamental personale vor trebui facute publice. Istoric, chestia asta se intampla fara sa ne ceara permisiunea, in virtutea fizicii elementare - omul primitiv arata intr-un fel anumit, vocea lui suna intr-un fel anumit, sudoarea ii mirosea intr-un fel anumit, multe alte semne care ingaduiau celorlalti sa-l recunoasca, ca voia el, ca nu voia. Rasul, comportament in mare involuntar pare ca a aparut tocmai din aceasta nevoie de identitate.

    Faptul ca astazi avem mult mai mult control asupra problemei nu inseamna ca putem refuza cu totul orice identificare, decat daca suntem dispusi a renunta cu totul la notiunea de proprietate, si in mare parte la notiunea de societate. Ce mai ramane este sa ne asiguram ca actul identificarii este eficient si suficient, si pe cat posibil comfortabil. Asta-i o discutie lunga.

    In ce priveste bancile, nu-i alegerea lor, asa-s normele BNR, si nu vad cine si-ar risca licenta, mai ales ca BNR e destul de aspra pe partea de enforsare, cel putin in anumite domenii. N-am habar exact ce se cere, pentru ca personal nu ma intereseaza, mi se pare mult mai sanatos sa tin toate conturile pe firme, si nu prea inteleg rolul unui cont in banca pe persoana fizica. Asa ca la obiect nu pot zice ca am o opinie formata sau mult habar de chestiune.

  9. ma amuza ca subiectul asta e foarte prezent in toata babiloniada blogosferelor mondiale, iar cei care urla cel mai tare ca au fost “furati” intelectual au blogurile pline de clipuri si clipulete luate de pe collegehumor, onion&vimeo, de youtube sa nici nu mai vorbim.

    cândva( curând) va exista si in România o breasla intreaga de avocati si avocatei care altceva n-o sa faca decât sa adune cheta obligatorie pentru copyright infringement, si asta nu neaparat in numele celui care detine dreptul de autor, oh happy days to come!

    ca e drept, ca nu e : cutia pandorei e deschisa de-o vreme deja!

  10. hmm… multumesc frumos pentru acest raspuns foarte concludent. ma gandeam ca ai cont, atunci cand te-am vazut in poza scotand din bancomat de la cec.

    e o idee foarte buna sa tii bani in conturile firmei(asta cata vreme nu dai faliment, desigur) si conturile de pf sunt cu adevarat o idee proasta. dar eu unul, cum nu am fiirma, nu am ce sa fac si se pare ca va trebui sa ma aliniez. ma gandeam ca ai reusit cumva sa fentezi demersul bnr, de aia te-am chestionat cu privire la problema in cauza. merci frumos, oricum.

  11. 11
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    @kokofifi Poi sa nu crezi c-am inventat noi hotul ce se teme de furat.

    Cat despre viitor, ai dreptate, da’ nu stie gaina ce-i de fapt chestia pe care-o cere si-o doreste. Dar am impresia, global vorbind, si de chestii care conteaza, ca deja fluxul asta al aiurelilor litigioase cu copyrightu’ e-n remisie, cel putin dupa cat pot interpreta semnalele de la nivelul care conteaza cam cel mai mult in asa estimari, court clerks si de-aia.

    @Mihai Nu-i bai, noi sa fim sanatosi. Si eventual bani sa fie.

  12. 12
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    tocmai, ca nu se mai ajunge la court, avocatii isi dau singuri de lucru si-si iau banii apoi de la infringenti, virând apoi o mica parte catre cel care detine drepturile de autor si care nu investeste nimic/nu risca nimic: “turn piracy into profit” e noul lor slogan. urmeaza timpuri interesante pentru noi toti.

    asta sub amenintari de litigii de zecidemii de trollari, normal.

    exista firme de logging care stau la pânda pe torrente, exista programe de identificat poze si texte, totul e pregatit si sta pe blocurile de start, legea exista deja in UE, mai lipsesc putine state care s-o aplice.

  13. 13
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    Tu, asa o fost si cu tortu’, daca ai prins/ti-amintesti.

  14. 14
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    the cake is a lie? ‘course.
    noroc ca userul e inventiv si se regrupeaza rapid.

  15. 15
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    Nu, nu, tort. Liebeck v. McDonald’s Restaurants.

  16. 16
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    aaa, ok, motivul pentru care nu mai primeste omul nicaieri cafea fierbinte in State? m-ai indus in eroare cu tortu’ tau

  17. 17
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    Nu mai primeste pe focu’.

  18. 18
    Anonimosu 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    Auzi aici: http://twitter.com/zoso/status/10620009713

  19. 19
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    Lol da, bine, sunt absolut impresionat. Adica tema Trilemei fu aici pe Trilema din 31.12.2008, ca n-am schimbat-o niciodata, si iata ca apare ea azi 17.03.2010 pe-un site de teme de wordpress, cu data de 22. A doispea, doomiiopt.

    De fapt, am mai vazut-o prin vara pe la un bloger, nu mai retin care, si in prima faza era sa fac explozie, pana am povestit cu cativa tipi ce-s in problema si mi-or explicat ca asa functioneaza sistemu’, vin baietii, fura temele, le adauga link-urile lor si le pun la download. Iar ala saracu’ probabil n-avea nici o vina. Dupa care am chiar identificat-o, pe alt site de aceasi factura, care intre timp daca bine retin s-a si inchis. Asa, intamplator.

    Banui ca ar trebui sa ma agit, da’ uite ca asa mi-e o lene…

  20. 20
    Anonimosu 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    Si zici ca nu are nici o legatura cu asta http://twitter.com/Mircea_Popescu/status/10534739468

  21. 21
    Mircea Popescu 
    Miercuri, 17 Martie 2010

    Vai dar cum poti sa spui asa ceva ?! Cum poti crede ca hotul prins la furat vine a doua zi cu ceva incropeala sa-i discrediteze pe aia de l-or prins ?! Asa cum face de obicei ?! Absurd, zic.

  22. “ad populam” e licenta poetica, sau freudian slip? :)

    nu prea am ce sa zic, poate si pentru ca, in linii mari, mi-s de-acord. problema spinoasa..

  23. @Mircea
    referitor la partea cu “In ce priveste bancile, nu-i alegerea lor, asa-s normele BNR”
    ai dreptate până la punctul unde în hârtiile alea pe care le completezi cu datele tale apare așa…..

    Eu Xsulescu vin de drag și bunăvoie să cer băncii a-mi reînnoi datele….. și nu că….. o normă BNR cere băncii să-mi reînnoiască datele

    Și măgăria supremă este aia cu ….și accept renegocierea dobânzii la credit fără………… scrisă cu litere la fel de mititele undeva în pagină.

    Am refuzat să semnez o asemenea hârtie. Am vrut să iau acea hârtie ca dovadă, a luat-o repede din față și a spus că dacă nu vreau…..nu vreau și banca o să-mi blocheze conturile…. :)) este că sunt haioși rău?

  24. 24
    Mircea Popescu 
    Joi, 18 Martie 2010

    @zamo.ca Tu cam ce crezi ?

    @cristian Ce zici tu e penal de-a dreptul. Zic, asa, ochiometric, ca-i loc de-o cauza civila.

  25. Păi ca să nu pară că mănânc rahat……

    “Unele banci strecoara clauze in defavoarea clientilor

    Spre exemplu, Banca Transilvania impune clientilor semnarea unei clauze prin care acestia sunt de acord ca modificarile de dobanzi, comisioane, taxe sa le fie aduse la cunostiinta doar prin afisare la sediul bancii.”

    de aici

    dar o să caut și formularul ăla.

  26. 26
    Mircea Popescu 
    Joi, 18 Martie 2010

    Bine, e o diferenta totusi intre a modifica conditiile de anuntare, adica, de la telefon la simpla afisare, si cu totul altceva a-si aroga dreptul de-a modifica dobanda, daca nu-l aveau inainte.

    Principalul motiv pentru care eu nu pot angaja credite la banci romanesti este tocmai asta, nu-s dispusi sa semneze un contract cu dobanda fixa pe intreaga durata. Practic, ei vor sa-mi deie o suma fixa, si sa-mi ceara pe ea cat au nevoie, ori asta nu-i o afacere, e o donatie, si zic ca am alti musterii pentru donatii inaintea bancilor. Eventual putem renunta la sume fixe cu totul, eu iau credit “cat am nevoie” si ei pun dobanda “cat au nevoie” si eu platesc cand am timp. Ca altminteri, nu vad cum.

  1. [...] de opinie” care urla din gura de sarpe ca piraterie = furt (o idee de altfel falsa, precum am stabilit) de-a participa la evenimente gratis (si deci, necesar, gratuite). Aceleasi argumente care le par [...]

  2. [...] ce in practica inseamna lasi.Data viitoare cand va apucati sa-mi spuneti despre fantastica “proprietate intelectuala” asa cum a fost ea reformata in ultimii douazeci de ani, sa includeti si o notita despre cum [...]

  3. [...] Proprietatea intelectuala – Un articol vast cu privire la proprietatea intelectuala, drepturi. L-am adus in prim-plan [...]

  4. [...] in fani infocati ai ultimei jepcarii marca Microsoft, mari suporteri ai unor absolut elucubrante interpretari parajuridice, sustinatori de elita ai RMCC scl etc. Cum se numeste el, motivul ? Deontologie parca. Sau [...]

  5. [...] continuarea fireasca a povestii cu Afanti si suedeza, si vine sa completeze articolul intitulat Proprietatea intelectuala, scris in 2010 si care iata ca a fost pina azi ultimul cuvint pe aceasta complicata tema in limba [...]

Am ceva de spus! »
    Daca nu ati mai comentat niciodata, comentariul dvs. va intra in moderare, unde va petrece in medie citeva ore. Dupa aprobarea primului comentariu, urmatoarele vor aparea direct, fara a mai intra in moderare.