Ce articole de pe Trilema s-au citit luna asta ?

Duminica, 07 August, Anul 3 d.Tr. | Autor: Mircea Popescu

Continut Platit

Acest articol nu este disponibil gratis.

Detalii mai jos :

Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.

Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.

Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.

Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.

Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.

Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).

Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.

In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.

Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.

Rubrica: Meta psihoza
Puteti urmari raspunsurile prin fluxul RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu ori trimite un trackback de pe blogul propriu.

35 Responses

  1. breee… nu puteai formata si matale putin acel table… umpic decssnustrica

  2. 2
    Mircea Popescu 
    Duminica, 7 August 2011

    Haters, haters and vultures everywhere! Be careful, be very careful!

  3. moar hating:

    deci tu ai scris articolu asta pentru Gaugle! clar! evident!

  4. 4
    Mircea Popescu 
    Duminica, 7 August 2011

    Eu am scris, daca tot mi-ai ridicat-o la fileu, cam 22 de articole in 72 de ore. Undeva spre hm… nu stiu, 200,000 ? 250,000 de cuvinte ?

    Google abia tine pasul. Motiv pentru care a si renuntat recent sa mai urmareasca restul Romaniei, gen.

  5. da si asta avand in vedere disclaimerul cu articol non disponibil in care trilema publica 3 articole pe zi

  6. 6
    Mircea Popescu 
    Duminica, 7 August 2011

    Teoretic trei articole pe zi e peste puterile unui singur om. Sau a unei redactii de zece.

  7. 7
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Duminica, 7 August 2011

    Acum depinde de ce intelege fiecare prin articol. Ca daca io am scris de sapte ori intr-o zi si am suit pe internet, nu inseamna neaparat ca am scris sapte articole, ca ca sa fie articol, trebuie sa fie mai mult de balmajeli fara noima, truisme cunoscute pana-n maduva sau me me me.
    Si corect ii ce articole s-au afisat, nu s-au citit, buei :P

  8. 8
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Duminica, 7 August 2011

    Pies, la chestia cu afisatu’, cum Trilema se descide unde vor aripioarele ei, normal (si obligatoriu) ca sunt afisate harticole mai vechi, asta nu inseamana neaparat ca sunt citite (sau recitite).
    Io n-am chef sa mi se deschida fix unde vrea ea, asa ca deschid mereu o pagina si fix aceeasi pagina, dupa care ma duc la ultimul articol sau la comentariile pe unde am chef sa fiu hater asta … hipster.

  9. 9
    Mircea Popescu 
    Duminica, 7 August 2011

    @Celalalt Hipsterilor E, pai tu nu intelegi ce se intimpla. Sa incepem cu pies-ul : partea de root e partea de root, alea 18,000 din prima linie. Restul, articolele care apar in log-uri dupa url-ul lor sunt cele care-au fost cerute anume, dupa nume, nu cele livrate aleator din root. Ca alea se contabilizeaza-n root.

    Sa-mi arati pe ce te intemeiezi cind propui teoria asta cu ” ca sa fie articol, trebuie sa fie mai mult de balmajeli fara noima, truisme cunoscute pana-n maduva sau me me me”. Ca raminem nu doar fara presa (chestie care n-ar fi neaparat o pierdere), da’ fara cultura. Fara absolut orice fel de cultura.

    E drept pe de cealalta parte ca stim ca s-au afisat, nu stim daca s-au chiar citit. Da’ presupunem. Idem nu stim daca s-au inteles. Aia nu mai presupunem.

  10. 10
    anonimosuinsigna de prim sositinsigna de tehnolog 
    Duminica, 7 August 2011

    Banuiesc ca tabelul e din Awstats si de aia se termina la 70 de vizite. Cat e la “Others”?

  11. 11
    Mircea Popescu 
    Duminica, 7 August 2011

    Banuiesti corect. Others 116,752.

  12. 12
    anonimosuinsigna de prim sositinsigna de tehnolog 
    Duminica, 7 August 2011

    Deci graficele sunt destul de irelevante: reflecta cam 2/3 grosso modo din traficul perioadei. Restul de 100k vizite se impart probabil catre celelalte luni, niveland diferenta fata de iunie si iulie. Practic metoda de selectie (articole cu >x vizitatori) favorizeaza articolele mai recente din motive de x bile in k gauri.

  13. 13
    Mircea Popescu 
    Duminica, 7 August 2011

    Probabil ca ai dreptate, apropo de primul grafic : daca as include tot traficul ar fi mai nivelat. Mi-e lene sa parsez logurile cumsecade, da’ admitem obiectia ca intemeiata. Celelalte doua grafice nu-s insa afectate de problema asta, dat fiind ca numarul de comentarii si numarul de caractere ale articolului nu-s valori legate de problema x bile-k gauri.

  14. 14
    anonimosuinsigna de prim sositinsigna de tehnolog 
    Duminica, 7 August 2011

    Celalalt Hipsterilor: De curiozitate, unde se inscriu ultimele sa zicem douazeci de articole, intre balmajeli fara noima, truisme cunoscute pana-n maduva sau me me me. Fa o lista.

  15. asta ar fi justificarea la de ce scrii tu atata, ca nu se citeste totul? pft.

  16. 16
    Mircea Popescu 
    Duminica, 7 August 2011

    @anonimosu Intr-adevar, si eu sunt curios.

    @Hipsterilor Nu poate fi justificare, ca nu se pune problema de justificare. Eu scriu pentru ca pot si am chef. Cind am chef, ca de putut pot mereu.

  17. 17
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Duminica, 7 August 2011

    @Mircea, o fi, ca prea le zici cu foc, da tot ii hazlie treaba, ca daca sunt cerute dupa nume, inseamna ca ala care le cere dupa nume, cauta ceva ce stie deja?
    2. Pai pana mea, si io am urcat in doo ore pe internet 7 balmajeli, din curiozitate, sa videm cat de lesne ii sa pusti 7 dintr-o palitura, da asta nu inseamna ca au fost articole.
    Un articol ar trebui sa merite sa fie citit, adica, sa nu simti ca ti-ai pierdut cateva minute din viata citind.
    Uita-te la blogerii relevanti, doo cuvinte si-o poza sau un video clip si gata, ar trebui sa se numeasca articol, vezi doamne. Prostii si broscareli gen “Tristita e un oras frumos” poate sa scoata orice tant sau orice tanta, la chestii de gen simti un gust amar si nici sa razi n-ai chef, ala-i timp pierdut, daca asta ar fi sultura, mai bine lipsa.
    3. Trololo?

    @Anonimosu, ha ha, mintea pacatosului la prostii zboara.

  18. 18
    Mircea Popescu 
    Duminica, 7 August 2011

    @Celalalt Hipsterilor Pai e suficient sa dea click pe-un titlu, de exemplu in dreapta. Sigur, poa’ fi ca stie deja, da’ altfel poa’ fi ca urmareste un link de undeva. Pare ca varianta din urma e mai probabila.

    Da sa vedem unde-s alea de care vorbesti la 2, ca altminteri pare ca te-ai apucat de comparat chestii incomparabile. Pe de-o parte sunt perfect de acord cu aplicatia de-o faci, da’ pe de cealalta parte nu-s de acord cu teoria de-o aplici : cultura nu-i neaparat ceea ce pare interesant cititorului, si cu atit mai putin “publicului larg”, astea-s proletcultisme. Cultura este ceea ce conteaza, pentru oamenii culti. O preocupare intru totul autoreferentiala.

    No trololo for you. Fa ce zice anonimosu ca-s curios.

  19. 19
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Duminica, 7 August 2011

    Mircea, la partea cu cultura sunt de acord, nici n-am spus ca trebuie sa fie interesant, ci sa nu-ti repugne sau sa nu ramai cu nimic in asfara de sentimentul de pustiu.
    Iti zic drept ca nu la tine m-am gandit cand am spus de scris articole, da daca tot mi-ai pus samanta-n cap, parca nu mai bagi cu vena si cu os ca-n vremi (in plus, evaluarea scriiturii ar trebui facuta de cineva care chiar se pricepe) :P

  20. 20
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Luni, 8 August 2011

    P.S.Nu mai bine fac io o lista cu articolele care mi-or placut de la facerea trilemei incoace (printre care era si unul sub forma de povestire frumos tare povestita si nu stiu cum pustie ii mai zice, da stiu ca i-o placut mult tuturor)?

  21. 21
    Mircea Popescu 
    Luni, 8 August 2011

    Lol ce ti tat tragi pi cur bwey. Fa colea ce ti s-o spus de catre ai’ de se pricep si basta. Si pe urma fa si ce vrei tu, ca nu te-mpedica nime’.

    Tu si la doctor daca mergi ii spui la ala cum sa-ti ia urina ?

  22. ca tot vorbim de tras http://cocalari.com/2011/08/cum-sa-episodul-21-2/

    mindru ca sunt roman !

  23. 23
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Luni, 8 August 2011

    Pai in primul rand pentru ca nu le-am citit pe toate doozeci, si asta pentru ca mi s-au terminat creditele, unde mai pui ca patea cu canoanele nu ma atinge deloc, deci din ultimele doozeci zic ca daca am citit 7 ii mult, si nici macar pe asta nu l-am citit, ca io nu comentez la articol, ci comentez la comentar: “Teoretic trei articole pe zi e peste puterile unui singur om. Sau a unei redactii de zece”.
    Mie mi-o placut mult asla cu tunsul ierbii, ala intra unde vrea anonimosu :)

  24. 24
    Mircea Popescu 
    Luni, 8 August 2011

    @Hipsterilor Mei, pe de-o parte ca da, pozele alea ma fac sa fiu mindru ca sunt roman, mai degraba decit o groaza de posibile alternative, si pe de cealalta ca nu inteleg heitarelile astea ieftine, de copchii speriati de bombe, repede sa ne dezicem de orice iese din tiparul propus de americani, ca poate vin aia si ne declara inamici ai poporului sau ceva.

    Deci, sa-i fut in gura si pe americani cu prostiile lor militant antiestetice, si pe vitalusii locali care urmeaza si ei cum li se pare ca bate vintu’. Priveste o clipa cu un ochi onest la copiii aia : este ca se vede ca se simt bine impreuna ? Este ca transpare o intimitate calda si echilibrata, toleranta pentru alteritate, c-or fi opozitii de gen, de virsta, de ce mai vrei tu si-n total o umanitate profunda ? Mnoa. Pozele alea arata oamenii asa cum ar trebui ei sa fie.

    Fata de care chestie putin conteaza ca “traiesc la tara”, si eu traiesc la tara si uite ca n-am murit de-asta. Inainte traiam la oras, si n-am murit nici de aia, si ca bonus, eu sunt primit si onorat in orasele adevarate, de catre locuitorii lor proprii. In locus-uri in care “criticii” n-au pus niciodata piciorul, si nici n-ar avea acces.

    Si idem la fel de putin conteaza ca aia din poze n-au aifon - nici eu n-am - sau ca n-au nustiuce alt cacat de gadget care ar trebui cumva sa suplineasca lipsa de realitate si diversele bucatele taiate din aceeiasi “critici”, niste paraplegici multiplu amputati.

    Asa ca…

    @Celalalt Hipsterilor Bine buei. Deci n-ai citit dar ai opinii. Stii care-i chestia la faza asta ? Tre’ brusc si dintr-o data sa admitem ipoteza ca poate Trilema cea vesnica-i exact cum o fost, da’ tu nu mai ai vena si cu os ca-n vremi. Este o posibilitate, omul se strica si de prea mult bine, e documentata faza.

  25. TRAIASCA REPUBLICA SOCIALISTA ROMANA IMPREUNA VOM INVINGE INAMICII CAPITALISTI SI IMPERIALISTI
    mie totusi pozele mi se par extrem de prost gust, plus ca exista o limita. n-am inteles unde e amuzant in faptul ca ne prefacem toti ca suntem beti si ne futem, da-n fine. adica da de inteles ca aia e realitatea.

    de asemenea constructia asta cu alcolul chipurile ne sterge memoria si ne permite sa evadam realitatea/legile e o alta cretinitate.

  26. 26
    Mircea Popescu 
    Luni, 8 August 2011

    Mi se pare ca bati cimpii. De ce-ar fi o problema de RSR vs capitalisti/imperialisti etc ? De ce ar fi de “prost gust”, si ce-i ala “prost gust” ? Eu am dat o definitie, hai si tu cu una ca sa intelegem cum stam. Ce-i aia ca “exista o limita” ? Unde, cind, cum, de ce si de la cine ? Despre ce legi vorbim, care-i realitatea in discutie, fata de care astia evadeaza ? Ca mie mi se pare ca dimpotriva, se inscriu.

    E tribalismul cel mai pur in actiune, cu putin mimetism din ce-au vazut ei pe la televizor cu lady gogu, multa naturalete derivata din fiziologic si ceva influenta culturala (de exemplu, gestul tipului care-i tine fetei mina pe pizda iti explica de unde vine semnul ala cu mina : e de-o naturalete fantastica, asa apuci pizda din pozitia aia, intimplare care-i explica puterea simbolica - si, daca tot suntem la capitolul asta, ai’ mai batrini iti pot confirma ca “muie” nu era in Romania pre-revolutionara reprezentat prin mina strinsa-n pumn cu degetul mai lung ridicat, ci dimpotriva, cu degetele rasfirate si cel mai lung aplecat).

    Nu vaz problema.

  27. Cum, nu era propaganda comunista anti-capital, anti-burghez, anti-petrecere, destrabalare, etc. Ma rog.

    E cam animalistic, anarhic. Totusi eu ce sunt curios e ca daca doar au imitat altii/film/etc sau e si ceva natural acolo. Daca ar fi ceva natural in care da d’le, ne futem toti, perfect. In schimb mimat nu are nici cea mai mica gratie.

  28. 28
    Mircea Popescu 
    Luni, 8 August 2011

    E foarte improbabil sa se futa toti, ca situatia-i prea stabila. E foarte improbabil sa nu se futa deloc. E destul de evident ca-s pe perechi, cel putin 3-4 dintre gagicile mai active au cite un tip asociat, daca te uiti cu atentie.

  29. 29
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Luni, 8 August 2011

    Io sigur nu mai am vena si os ca-n vremi, da nu asta ii motivul pentru care nu ma apuc de clasificat, si nici n-am de gand sa-l las pe aici prin comentarii.

  30. 30
    Mircea Popescu 
    Luni, 8 August 2011

    La caz ca vrei sa-l schimbi ulterior, si-aici nu se poate ?

  31. 31
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Luni, 8 August 2011

    Asa cum textele tale sunt proprietatea ta pe blogul tau, la fel si comentariile de pe blogul tau devin proprietatea ta si, am mai spus, mi se pare just.
    De modificat, nu tin minte sa fi fost cazul, da’ stiu ca as fi preferat sa nu ma iau prea in serios de mai multe ori. Ii foarte simplu, nu ma mai iau in serios si nimic din ce n-am chef sa fie vazut nu va fi sa fie.

  32. 32
    Mircea Popescu 
    Luni, 8 August 2011

    Ie, pai si memoria asta mai rugineste-asa, in timp.

  33. 33
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Luni, 8 August 2011

    Daca sters inseamna modificat, atunci da.

  34. 34
    Mircea Popescu 
    Luni, 8 August 2011

    Ei, in loc de concluzie : pe Internet e ca la orgie. Unii participa, altii numa’ se uita. Fiecare dupa ce stie si cit poate.

    Sau, daca preferi, e ca la scaldat. Sau ca la fotbal. Sau ca oriunde se intilnesc oameni.

  35. 35
    Mircea Popescu 
    Luni, 15 August 2011

    Deci plm. ASTA a devenit cel mai citit articol al lunii. Wtf ?!

    (Nu am indraznit sa fac o postare despre asta. Pentru ca…)

Am ceva de spus! »
    Daca nu ati mai comentat niciodata, comentariul dvs. va intra in moderare, unde va petrece in medie citeva ore. Dupa aprobarea primului comentariu, urmatoarele vor aparea direct, fara a mai intra in moderare.