Educatia naste monstri ?
Continut Platit
Acest articol nu este disponibil gratis.
Detalii mai jos :
Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.
Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.
Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.
Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.
Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.
Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).
Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.
In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.
Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.
Vineri, 15 Iulie 2011
Hehehehe, aşa deci. Acum pricep io de ce bătea apa-n piuă Diana cu să vezi că o fi şi-o păţi Miţă că i-am zis io ceva lu’ Mirciulică şi el a râs, şi io la fel şi dă-i şi dă-i şi dă-i.
Nu ştiam de ce nu mă mai opream din sughiţat, credeam că-i de la praz :P
Vineri, 15 Iulie 2011
incepi sa inveti de la manowar vad
Vineri, 15 Iulie 2011
asta de mai sus mi-a furat porecla!
Vineri, 15 Iulie 2011
cred ca ma vad nevoit sa-mi pun gravatar sau ceva, cineva are aici impresia proasta ca am 12 ani sau ceva de genul.
trolling de prost gust.
Vineri, 15 Iulie 2011
@mitzaabiciclista La voi acolo in Oltenia se face praz ?!
@Hipsterilor Noa, te suparasi popo ?!
Vineri, 15 Iulie 2011
MP da, ca să vezi! :P Dar tu dacă vezi aşa ceva să nu mănânci, că-i posibil să-ţi cadă greu :D
Vineri, 15 Iulie 2011
“păi pune-ţi”, zise personalitatea dublă
Vineri, 15 Iulie 2011
femei, d’oh.
Vineri, 15 Iulie 2011
@Diana Coman
Procedeul pe care-l aplică Mircea aici se numeşte DISCREDITARE. El are la bază ideea că dacă mă face tâmpit, prost, imbecil, nimeni nu o să mai ia în considerare afirmaţiile mele precedente cum că acest blog e toxic. Nu este prima dată când reacţionează în acest mod.
Acum ceva timp am rugat o prietenă care este filolog să citească articolul din Trilema unde Mircea susţinea scrierea cu cratimă a lui “vreo”, precum şi comentariile, împreună cu intervenţia lui pe aceeaşi temă de pe Diacritica. Apoi am întrebat-o, în afară de cine are dreptate dintre cei implicaţi acolo, ce impresie i-a lăsat Mircea. În urma citirii acelui (prim şi singur) articol de pe Trilema fata mi-a zis că îl vede ca pe cineva care vrea să facă valuri, arogant şi pozând în expert, stăpânind într-adevăr unele lucruri dar nu pe toate.
Eu, pe de altă parte, după ce am citit primele 2-3 articole de aici, am băgat Trilema în blogroll. Mi-au trebuit câteva zile pentru a realiza că am făcut o greşeală. În faţa unei asemenea intuiţii sau puteri de pătrundere feminine, nu poţi decât să te înclini admirativ.
Rămâne la latitudinea cititorului să uzeze de bunul simţ şi să-şi formeze singur o opinie cu privire la acest blog.
PS
Ideea articolul de faţă, într-o mare măsură corectă, se putea exprima plastic prin versurile:
Cu prostul neşcolarizat
Te lupţi puţin şi ai scăpat.
Dar duci o luptă colosală
cu prostul care are şcoală.
sau poate şi mai bine prin versurile:
Uşor conduci pe un netot
Dar mai uşor pe cel cu minte.
Pe-un semidoct, nici tu, Părinte,
Nici zeii cerului nu pot…
Asta ca un exemplu al faptului că limbajul poate fi extrem de expresiv chiar şi în absenţa nenumăratelor formalisme, definiţii şi metadefiniţii pe care Mircea le iubeşte atât de mult.
Sambata, 16 Iulie 2011
n-am inteles, daca nu-ti convine, de ce mai postezi aici?! :lol:
oh internet,
d’oh.si din seria ce ironic este blogul, ai cumparat un domeniu pentru al parca pe blogspot, si in footer scrie ca e wordpress !
oh sheeeeet nigga…..
am ras de m-am spart si cu filologia, facultate, lol. e precum teologie, tot basme se invata acolo. ma doare undeva de cratima,btwSambata, 16 Iulie 2011
@Lotus Mei, da’ ai cerut tu permisiune autorilor versurilor respective sau le-ai luat cu japca ? Ma-ntreb si eu.
@Hipsterilor Io n-am inteles de fapt de ce ti-ai schimbat nicu’ ?
Sambata, 16 Iulie 2011
tHAR BE DOx.
PW:RN >
Slightly gay from a young age.
One baby daughter. Wife wears glasses.
Otherwise, writer of bad poetry.
SFTL (TPU, ofcoars):
Owns a buncha crap blogs. Stats on most recent kind of lulzy
Moar later if anyone gas.
Sambata, 16 Iulie 2011
Mnoa. Macar nu-i urit.
Sambata, 16 Iulie 2011
One traffic event with wounded, 2005.
Pic of a kinda banged up Fiat Uno.
Teaches history @Grupul Scolar Telciu (pic), BN (SIRUES 376291, str. Principala Nr. 204/A) since 2005 (marked 7.25 on written examination, mark contested, 7.45 final), def. nov. 2009. Degree from UBB. Full name Cristian A. Antoniu Ilovan, CNP 1790918062972. Married, Ilovan L. Domnica (primary school teacher).
And that is all.
No, not really, but should suffice for now.
Sambata, 16 Iulie 2011
And ftr, ISJBN is publishing plaintext CNPs.
Sambata, 16 Iulie 2011
Eh for crying out loud.
Sambata, 16 Iulie 2011
Hateru de Mircea va mintaste (si cand spune adevarul), nu-i cum sa existe Lotusi din C, si chiar daca ar exista, Lotusii iaste frumosi si puri si nu cresc in Bistrita.
Sambata, 16 Iulie 2011
Felul in care Cristian a reusit sa sistematizeze in cuvinte putine si simple, asezate cu grija la adapost de “formalisme, definitii si metadefinitii pe care Mircea le iubeste atat de mult” imi da mari sperante…:-))), in sensul in care iti poate da sperante situatia in care constati ca oarecine, pe care il banuiai c-ar putea fi o cauza pierduta, iti dovedeste ca-i apt a se chestiona asupra sinelui insusi.
Lasand acum gluma la o parte, chiar mi se pare ca subiectul discutiei voastre merita o aplecare atenta asupra lui, pentru ca multe sunt caile prin care “sistemul” poate vicia un tanar in formare si-n mare e cat se poate de adevarat ca educatia poate naste monstri…
Cat ce priveste cazul aplicat de la care a pornit discutia voastra, eu inclin sa ii dau dreptate Dianei (iara nu dintr-o pornire ce tine de solidaritatea feminina) Nu cred ca avem indeajuns de multe argumente pentru a sustine ca un fel de gandire cum este cel al lui Lotus (ca nu-l pot numi sistem) este exclusiv produsul unei educatii facute in liceu (fie el de categorie B sau C - asta ca sa respectam conventia). Nu stiu nici in ce masura poate fi sustinuta cu argumente temeinice teza cum ca junii inainte de 14 - 15 ani nu-s tocmai discernibili. As zice mai degraba ca ba da, sunt, asta asa, la o scurta incursiune retrospectiva in trecutul propriu, pentru ca experienta lui imi este cel mai la indemana.
Ca Lotus-ul nostru este produsul unui anume parcurs educational, asta este indiscutabil. Mi-e teama insa ca radacinile “viciului” se situeaza mult mai departe si n-au o legatura de directa cauzalitate cu procesul de invatamant finalizat prin indelung discutatul in ultima vreme (si contestatul) BAC. M-as lega mai degraba de educatia timpurie, cea primita in mediul familial, cat si de un anumit concurs de imprejurari care a “asezat” dibaci, peste un anume fel de profil psihologic, toate “ingredientele” necesare edificarii omului nou: fara prea multe dileme, incapatanat, convins cumva ca e detinatorul adevarului absolut, nepregatit (nu incapabil!!!, nu, dar complet nepregatit!) sa opereze cu niste concepte, dar priceput in a opera (in contextul unor discutii pseudo-filozofice) cu exemple, prost intelese ori interpretate defectuos. Din aceasta incapacitate de a opera eficient la nivel conceptual, se naste, cred, forma de “aversiune” pe care o pot lesne intrevedea printre cuvinte, chiar si atunci cand evoca “formalismele, definitiile si metadefinitiile” care ii sunt atat de dragi lui Mircea, in timp ce el, prin opozitie, e omul formularilor simple, clare si concise, e omul concretului, devenit prin aceea oponent de temut al filozofului, ce se ascunde in spatele ideilor sale…Nu?! Pai e o abordare cumva consacrata, specifica omului de tip nou.
In paranteza fie spus, m-am amuzat copios pe debutul interventiei lui Cristian adresat Dianei Coman. Stilul in sine imi pare ca imbina admirabil explicatia revelatoare cu delatiunea ieftina si mi-a amintit de niste pagini din “Orgoliile” lui Buzura, cele in care un medic cam tamp si foarte securist, propulsat de sistem pe o pozitie de conducere (sef de sectie sau ceva, nu mai tin bine minte…), isi justifica si izbanzile si esecurile cotidiene in savuroase notite informative adresate superiorilor de la Securitate. :-) Ai dreptate, Lotus draga, ceea ce face Mircea aici se numeste DIS-CRE-DI-TA-RE!!! Rusine! Rusine nemernicului! De trei ori rusine! :-)
M-as lega un pic si de discutia pe marginea liceelor de elita…Socotesc ca e adevarat doar in parte ceea ce spui tu, Mircea. Se prea poate sa ai dreptate atunci cand spui ca daca tinerii de elita s-ar orienta catre un alt liceu, atunci liceul dinspre care ar avea loc aceasta “migratie” a elitelor ar deveni, la randu-i, un liceu mediu. Pe de alta parte, insa, nu-i mai putin adevarat faptul ca un liceu de elita e facut si din suma profesorilor de elita care activeaza intr-insul, prin elita intelegand in acest context oameni care imbina in chip fericit un anume standard de profesionalism cu o anume anvergura umana ce poate servi drept model tocmai in perioada de conturare / slefuire a personalitatii unui tanar (adeca taman pe la 14 - 15 ani, asa), si asta, fireste, mai cu seama in contextul absentei unui model familial sau “para-familial” decisiv…
Pentru ca eu socotesc ca unul dintre motivele pentru care oameni ca tine sau Diana va constituiti in remarcabile exemple ale unor reusite ce nu tin in chip necesar de izbanzile unui sistem (fie el si de elita) se datoreaza, pe de o parte, existentei unui teren personal extrem de fertil si predispus la auto-prelucrare, iar pe de alta parte unei sume de intalniri fericite, venite la momentul potrivit, cu modele umane marcante, de genul Doamnei de Pian, in cazul Dianei (la care si tu faci referire in discutia voastra)
Ce te faci insa in cazul unui tanar provenit dintr-un mediu familial mai putin ofertant decat cel din care tu provii (ai evocat in cateva randuri pe blog copioase intalniri in sufrageria bunicilor ale unor personalitati culturale marcante ale Clujului, daca am inteles eu bine), care mai are si nesansa sa dea in liceu peste un profesor de istorie (daca am inteles eu bine) de genul lui Cristian Ilovan? Hm?! Care are indeajuns de multe certitudini incat sa poata ucide zbaterea timida a unei indoieli? Care e “comme il faut” pentru zilele noastre, in sensul ca se pozeaza la bustul gol la volanul masinii si aseaza, in chip rafinat, nu?!, tortul cu frisca de aniversare pe stergarul vargat tocmai potivit atmosferei de picnic la iarba verde, cu disc cu ulei incins, mici si mustar? Tot asa era si in sufrageria bunicilor? Hm?! Pot presupune ca nu!!! Ei bine, uite-o diferenta majora, iar nu facuta din urmarea sau nu a unui liceu de elita! Si pe care, daca stau bine sa ma gandesc, nu o rezolva nici urmarea sau nu a cursurilor unui liceu de categorie B.
Ce voi a spune este ca ambitia, tenacitatea de-a urmari atingerea unui scop anume, “calitatea” de-a fi un elev silitor, in acord cu “exigentele” actuale ale sistemului, epuizarea pana la cotor a caietului de comentarii ori discutarea libera, dupa caz, a unor texte la care intelectualul tanar, aflat in formare, are sau nu acces, nu rezolva intrutotul ecuatia asta complicata a educatiei care poate sau nu, dupa caz, naste monstri. Lotus e, in fapt, in opinia mea, reprezentantul unei categorii de intelectual “de tip nou”, ambitios pana in panzele albe, capabil de o mare tenacitate in a-si atinge scopul propus, inzestrat cu un set cultural…de categorie B, perfect imputabil unui liceu de tip B si dotat cu o slaba capacitate de a…dubita, dar toate astea nu pot fi imputate ca vicii de fond doar sistemului de invatamant insusi, ci-s mult mai mult decat atat…
@Mircea: Mi-a cazut privirea si pe o formulare de-a ta cam “nepieptanata”, dar care poate naste mari controverse, cea cu cei in a caror casa nu “putea a muncitor”. E o discutie vasta care se poate purta pe aceasta tema. Ce vreau sa notez insa aici este ca o astfel de abordare, venita chiar din partea unui intelectual, poate fi usor…primejdioasa, caci poate constitui unul dintre motivele adancirii divortului dintre reprezentantii elitelor si cei ai “middle class-ului” fast-food-izat, inclusiv cultural, dupa modelul american cumva…nu stiu daca am reusit sa nuantez corespunzator ceea ce am vrut sa zic, dar na…
@Lotus: Daca prietena filolog i-ar fi dat atunci dreptate lui Mircea in chestiunea cu “vreun” / “vreo”, asta ar fi facut-o mai putin prietena? Mai putin filolog? Mai putin vrednica de admiratie pentru admirabila-i intuitie feminina? Sau cum?
@Diana: Oare sa poata fi posibil sa existe pe undeva vreun sistem de formare in care sa intri bou si sa iesi breaz? Eu una nu prea cred, desi mi-as lega mari sperante de “inventarea” unui asemenea sistem…
Sambata, 16 Iulie 2011
Scopul unui sistem de invatamant care nu poate transforma un bou in breaz este
I sa separe boii de brezi si
II sa dea boilor educatie ca sa se descurce ca boi si brezilor sa se descurce ca brezi.
Worst case scenario: sa dea boilor impresia ca-s brezi.
Sambata, 16 Iulie 2011
@Lotus N-am prea inteles (la) ce anume imi replici mie. Ma informezi/previi despre pericolele discutiei cu Mircea/citirii Trilemei, sau cum?
Ca fapt divers, nimeni nu neaga puterea de sinteza a artei. Dar arta nu consta in (si nici nu se rezuma la) folosirea unor termeni in mod impropriu/volatil. In plus, rationamentul nu tine (prin definitie) de arta, chiar daca rezultatele lui pot fi exprimate prin arta. Faptul ca intr-o discutie despre ratiune si rationament tu dai exemplu arta, zic doar ca arata o noua confuzie asupra termenilor (atat termenul “rationament” cat si termenul “arta”).
@ipascu Treaba cu intri bou si iesi breaz e in fapt, as zice, o discutie foarte veche si pana la urma ideea incetatenita in fapt la ora actuala (scoala ii invata pe elevi si-i transforma, iar totul e chestie de “egalitate de sanse” si nicaieri nu se mentioneaza la vreun fel “materia prima” a elevului in sine). Problema insa care nu se spune explicit pe nicaieri e ca daca intr-adevar vrei ca scoala sa faca toata educatia, atunci scoala trebuie sa devina in fapt orfelinat (am mai discutat pe blog pe la mine chestiunea asta cu directia spre institutionalizare). Si nu mi-e nici macar clar daca nu se tinde inspre asa ceva (vezi gradinite cu program ultra-super-lung, after-school si pregatiri de la orice varsta). Eu nu mi-as pune sperantele in asa ceva, mai degraba sa-mi pun spaimele….
Sambata, 16 Iulie 2011
doar un alt proletar frustrat de sistem, de aici si comentariile.
se intelege.
Sambata, 16 Iulie 2011
@Dr A Exact. Problema e ca-mi pare inca incetatenita ideea ca toti sunt in fapt breji si e treaba sistemului de educatie sa-i faca daca nu-s.
Sambata, 16 Iulie 2011
@Hipsterilor
Nici nu e parcat domeniul, nici nu e scris în footer că-i pe WordPress, da-n fine.
@Mircea Popescu
Da şi eu sunt curios, tema blogului tău e făcută de tine? Sau ţi-au dat voie autorii să ştergi creditele şi orice referire din ea? Eu cel puţin am scris cu italice, deci clar că nu-s versurile mele. Cine e interesat ale cui sunt, poate să caute pe net, le găseşte. Poate mai util decât de-ai da omului totul de-a gata.
@anonimosu
A, tre să-mi cer scuze, apar pe net cu tot felul de date, care mai de care mai variate (id-urile însă sunt bune peste tot, evident). Iar unele bloguri sunt un fel de tentative, nici măcar nu sunt deschise ca să zic aşa, voiam să văd ce şi cum, adică mai mult de probă, încercat teme etc. E drept că nu am blocat motoarele de căutare pe toate, dar sincer nici nu ştiu cum ai ajuns acolo, unele au un articol sau două. Ideea e că nu prea m-aş prinde foarte tare cu datele pe care le-ai cules. Oricum o să încerc să elimin orice posibilitate de a-i “induce în eroare” şi pe alţii. Dar apreciez efortul, deşi nu prea înţeleg de unde ai dedus ca-ş fi ceva autor de poezii.
În ce priveşte tracker-ul, stai liniştit.
@anonimosu
Încă o dată, pentru corecta informare a publicului cititor (chiar şi dacă nu este format decât din cei care comentează), datele pe care le-ai cules, inclusiv numele, CNP-ul şi restul, nu îmi aparţin.
@ipascu
Păi în particular mă cam periai. Sau era şi aia un fel de “perioadă de acomodare”? :) Iar legat de ce ai scris aici, trebuie şi eu să recunosc că am renunţat să-ţi răspund la al doilea tău mail, pe de-o parte deoarece, oricum aş fi formulat, riscam să te jignesc, iar de pe alta deoarece am început să te suspectez că ai fi un fel de clonă a lui Mircea Popescu. De aia ţi-am şi lăsat un comentariu pe blog să scrii cu diacritice, că ştiu că el n-o face. Sau poate totuşi este doar principiul că ce se-aseamănă se-adună.
Legat de întrebarea ta, eu n-am zis nici că i-a dat dreptate nici că nu i-a dat în acea chestiune. M-am mulţumit să scriu doar părerea ei despre Mircea. Dar dacă tot ai pus problema, nu, nu i-a dat. Iar în ce priveşte părerea ei despre MP, nici nu mă aşteptam, de aia am şi făcut remarca admirativă de mai sus la adresa intuiţiei feminine.
PS: dacă cineva foloseşte un pseudonim pe net, cred că este de bun simţ să faci referire la el în spaţiul public (virtual) folosind acel pseudonim şi nu un nume, chiar şi în ipoteza că ai avea datele lui (ceea ce nu e cazul). Asta strict pe formă, lăsând la o parte minunăţiile pe care le scrii şi aluziile pe care le faci.
@Diana
Dacă vrei, un fel de drept la replică. Mircea ţi-a zis părerea lui (sau mă rog, părerea lui oficială) despre mine, am vrut să fac şi eu o menţiune. E şi pentru oricine ar citi, având în vedere că discuţia e postată pe blog. E, dacă vrei, părerea mea pe subiect.
Exprimă ceea ce zici în partea a doua despre artă într-un mod metaforic şi atunci încerc să-ţi întorc favoarea şi să-ţi rărpund printr-un limbaj cum îţi place ţie, bine structurat, cu folosirea în sens propriu a noţiunilor etc… :)
Sambata, 16 Iulie 2011
miau
sa stii ca blogger foloseste un /p/ inainte url-ului pentru pagini, wordpress nu. si asta cu private dns e pentru idioti.
seotipsfordumbs.jpg
jewlaugh.gif
Sambata, 16 Iulie 2011
@Hipsterilor
Lol. Îi grav când nu ştii să interpretezi ce citeşti. Numa’ zic.
Sambata, 16 Iulie 2011
@Celalalt Hipsterilor Buei, tu esti Florin ? Anonimity. YOU ARE DOING IT WRONG!
@ipascu Iote de unde sare iEpUROaICA inteleapta (care pe deasupra o mai si citit Buzura, desi nu prea are anii sa-l fi savurat asa cum se savura Buzura-n obsedantul deceniu, in singuratate, cu puterile neajutate etc, si cine dracu’ mai citeste azi Buzura ?!).
Da dom’le, recunosc, am exagerat, si pe tema ca pustanii de 14-15 ani nu pot fi deosebiti intre ei, e adevarat ca eu unul nu pot da’ e perfect fals ca n-ar putea nimeni, dimpotriva, parintii lor par ca pot, ei intre ei par ca pot, deci se poate, si pe tema ca liceul de elita = elevii lui. Ambele-s exagerari facute mai degraba sa ma flateze pe mine decit sa ajute intelegerea, recunosc. Arogante.
Totusi, ca sa ne intelegem : eu sunt ferm convins ca singura chestie de-l desparte pe amicul Lotus de sanatate mintala si performanta adevarata e un dus rece si niste exemple clare. El a crescut asa cum a crescut pentru ca in univerul in care-a crescut el astea-s limitele. Nu poti sa te superi pe un rasad de rosie daca tinut peste iarna sub o jumatate de sticla de Borsec intoarsa cu fundul in sus a crescut cu frunzele nelalocul lor, si-n forme improprii unei frunze, nu ? Mai ales daca stii sigur ca indata ce-ai ridicat plasticul ala mizerabil, planta-si va reveni la forma ei, incet-incet, si dupa un timp nici nu se va mai cunoaste ca unele rasaduri s-au chinuit sub plastic o vreme-n tineretea lor si altele nu. Iata cu adevarat marea si fascinanta putere a Internetului, pina la urma. Si ca sa nu ramina dubii : meritul este intru totul al zisului anonimosu, oricine ar fi el. Eu unul nu m-as fi obosit.
Apropo de sintagma : eu cred in divorturi. Cu cit sunt ele mai adinci cu atit e mai probabil sa creasca si sa rodeasca-n fundul lor misteriosul fruct al intelegerii reciproce. Deci, nu ca voi evita a-i spune unei femei ca-i grasa, ci-i voi spune chiar si cind nu este, sa fiu sigur ca n-am scapat o posibilitate acolo. Diplomatia mea e inversa, tactul meu e opusul celui comun. Rezultatele sunt indeobste sulfurice, dar cel mai adesea interesante. Pina la urma, e o chestie de alegere.
@Dr.A Dar nu-i cam fascista abordarea ?
@Diana Coman Motivul respectivei incetateniri fiind bineinteles, teama de intrebarea adresata dinsus catre Dr.A. Sau, daca doresti, fructul fricii de divorturi.
@Lotus Vezi aici : http://polimedia.us/trilema/2011/istoria-temei-trilemei/
@Hipsterilor Loller.
Sambata, 16 Iulie 2011
prof. Antoniu Cristian ILOVAN Grup Şcolar Telciu in Didactica Nova.
Sambata, 16 Iulie 2011
aţine
wat.
Sambata, 16 Iulie 2011
@Mircea Popescu
Legat de temă, am postat şi acolo, dar pentru că zic că e de interes subiectul pentru discuţia de faţă, scriu şi aici:
Lol. Deci tema a fost finalizată de “programatorii tăi” la 17 decembrie 2008 şi ea apare pe net în 2009. Aşa zici tu.
Dar culmea că eu o găsesc pe un site de teme wordpress (ThemesPreview.com) în 2008. Mbun, tu scrii că i-au schimbat ăia data. Dar tot culmea că un cu totul alt site de şabloane pentru blogger (FalconHive.com) a convertit-o din temă wordpress în şablon blogger în noiembrie 2008, în mai multe variante. Şi dupa aia au preluat-o alte site-uri de şabloane blogger (ca de exemplu btemplates.com). Tot în 2008, ca să vezi ce chestie, s-au înţeles toate site-urile între ele. Ba până şi comentariile încep din 2008 (deci atenţie: nu vorbesc de tema wordpress originală ci de cea adaptată pentru blogger!!).
Eu zic să-i dai totuşi în judecată, ai mari şanse să câştigi, aş paria că e o conspiraţie mondială la adresa ta.
Sambata, 16 Iulie 2011
@Lotus Pareai sa adresezi dreptul la replica direct catre mine, nu catre public, asta m-a nedumerit, atata tot.
Altminteri tu esti cel care spui ca discutiile se poarta in metafore, eu n-am zis niciodata asta, deci nu vad de ce m-as apuca sa exprim in arta ganduri care fac parte dintr-o discutie. Arta de altfel nu prea e dialog, cat mai degraba monolog. Dar sa stii ca desi nu vad legatura intre “cererea” ta si cum te-ar retine neimplinirea ei de la a purta o conversatie coerenta, zic ca daca nu se poate, asta e, n-avem ce face.
Sambata, 16 Iulie 2011
@lotus : coperta la carte e relevanta sau continutul?
Sambata, 16 Iulie 2011
@Diana Coman
După părerea mea aici se face un abuz de limbaj. Multe cuvinte care luminează mintea dar nu schimbă nimic în tine, nu trezesc inima, dacă vrei. Metaforic, că imediat o să-mi ceară Mircea definiţia inimii, sau o să vină iar Luka să-mi zică că nu există aşa ceva şi că iubirea e o reacţie chimică, etc. Un limbaj de lemn, într-un fel. Este ok să vorbeşti corect, atât timp cât vorbirea rămâne în slujba sensului transmis. Nu şi când deja pierzi din vedere pădurea datorită copacilor. Eu nu am afirmat că nu e bine să raţionezi sau să respecţi sensul propriu al cuvintelor, ci doar să nu uiţi că scopul este comunicarea şi nu altceva. Ideea transmisă şi nu felul în care se transmite ea. Doi consăteni, fără chiar a avea liceul terminat, se înţeleg de minune, aici ne pierdem timpul în certuri aiuristice pe diverse sensuri. Deci da, ai reţinut bine în dialogul cu Mircea: “ştii tu ce vrei să spun…”
Poate acum am fost mai clar. Sper. :)
Sambata, 16 Iulie 2011
@Hipsterilor
Conţinutul. Dar ce înseamnă conţinut? Dacă autorul cărţii spune că e coperta lui şi de fapt nu e, cât credit poţi să îi acorzi pe afirmaţiile pe care le face în acea carte?…
Sambata, 16 Iulie 2011
coperta e a fotografului, graficianului si editorialei, da’ inteleg unde bati.
pardon, nueu am mai zis asta, tu incerci sa il convingi pe mircea, pe blogul LUI, si pe cititorii LUI, ca el nu “poate”, dar tu da.
si minunea minunilor mircea scrie in continuare pe blogul LUI si cititorii LUI ii dau sau dreptate, cel putin nu contesta aiurea.
tu esti ca ala, cum ii zice, vanghelie?! te invita astia la emisiune de cearta si batjocura, stii asta, te prezinti, te faci de rahat, si tot nu e vina ta d’le. ce-or avea astia din partid cu tine?!
Sambata, 16 Iulie 2011
@Hipsterilor
Păi probabil l-or fi minţit “angajaţii” lui că ei or fi făcut-o. Şi Mircea, credul, i-o fi crezut! :)
Şi ca şi data trecută, nu prea m-ai înţeles.
Sambata, 16 Iulie 2011
*sau nu
lmao alta ‘argumentare’ pentru a demonstra ca-i bou, ala care vorbea de “discreditare”.
Sambata, 16 Iulie 2011
@anonimosu We are all in awe of your skillzorz. Ok ? Awe, I say.
@Hipsterilor Faza amuzanta-i ca “atine” chiar exista. “Paris Saint Germain ne atine calea, din nou, in Cupa UEFA” gen.
Sambata, 16 Iulie 2011
nu-mi place fotbalul si trololo, muie academia romana again.
vre-o al tau devine din ce in ce mai dex-abil.
Sambata, 16 Iulie 2011
Tulai ma, da’ Florin ii anonim, ca-i celalalt hipsterilor, trolu de serbiciu, ca-i Carabostes, tot anonim ii, si nu vad de ce n-ar fi, mai ales cand ii vorba de o gluma.
A, cacand imi doresc un raspuns cat mai obiectiv de la tine ori ma sfortez sa fiu/par serios, pot sa ma dau si Unudoi trololo, asta ii intradevar asa cum zici cu anonimity :)
Sambata, 16 Iulie 2011
Uneori stau si citesc pe-aici si nu pricep nimic.
Deci cum ?!
Sambata, 16 Iulie 2011
Incercam sa spun ca n-am de ce sa fiu mai anonim decat Florin, n-am de ce sa schimb adresa de mail (ori sa folosecs proxy si alte prostii de gen) ca sa nu vezi tu cine comenteaza si, vezi doamne, anonimity (comentariu 26), ca oricum nu ma luam nici macar io in serios si numa glumeam p’aici :)
Nu stiu cum sa spun mai bine.
Sambata, 16 Iulie 2011
Da’ io nu te-am identificat dupa adresa de mail, io te-am identificat dupa stil. Si ideea-i ca daca te semnezi stilistic e bizar sa te semnezi formal cu alt nume, ca pina la urma, care-i faza ? Impresia-i de ydiw, indiferent.
Sambata, 16 Iulie 2011
Poi uite, cand m-am semnat cu Unudoi, banuiesc (nu-s sigur) ca nu m-ai recunoscut nici dupa stil, nici dupa adresa de meil, nici dupa aipi, iar atunci nu glumeam.
In rest, nu mi-am dat seama ca sare-n ochi treaba cu stilu, ca nu ma mai prostem d’amboulea p’aici :)
Sambata, 16 Iulie 2011
Io regret sa te dezamagesc, da’ “ar futea poarte” ie destul.
Sambata, 16 Iulie 2011
:))
Sambata, 16 Iulie 2011
Pune-i pe satenii tai sa discute filosofie, fenomenologie pe ideile lui Husserl spre exemplu.
Se mai inteleg?
Sambata, 16 Iulie 2011
@ATH : Sa-ti raspund autoreferential (Aprilie 2010) : cica Kant avea un prieten bun la club, unde club se adunau ei mai multi nemti de bine. Si-ntr-o zi, neamtul preten cu Kant isi aduce nepotul care era in trecere prin oras.
In cursu’ serii asta isi drege vocea odata.
Saptamana urmatoare, intalnindu-se ei iarasi, fara nepot, zice Kant : Mai, sa nu-l mai aduci pe nepotul tau. De ce ? Atata-i de vorbaret…
Sambata, 16 Iulie 2011
n-am inteles ce-i cu pseudobancul.
Sambata, 16 Iulie 2011
Ce treaba are asta cu discutia?
Io incercam sa-i explic lui Lotus ca satenii din mintea lui se inteleg fix pana acolo unde merge “common knowledge” a.k.a. “toata lumea stie ca”. Daca-i pui sa discute ceva in afara cunoasterii lor se impotmolesc, nu stiu si nu pot rationa.
Sambata, 16 Iulie 2011
@Hipsterilor, ATH : Eu subliniam ca nici filosofii nu se inteleg. Sigur, n-are legatura cu ideea-n discutie, adica, problema-i ca nu se mai inteleg aia, nu ca nu se inteleg astia. De acord. Da’ pe internet asa-i, tu-ti vezi de treaba ta si vine unu’ si te faulteaza din stinga fara nici o prioritate nimic.
Nu-i vina mea, e semaforizarea prost facuta pe information superhighway asta.
Trololo.
Duminica, 17 Iulie 2011
@ATH
Problema-i când, ca om simplu, nu te mai poţi înţelege cu un filosof nici pe teme de “common knowledge”. Că fie e prea bătut în cap de atâta ştiinţă, fie are tot interesul să nu-ţi răspundă anumitor întrebări. Până acum mergeam pe varianta a doua, din ce în ce mai mult mă gândesc şi la prima.
Apropo de care chestie, zicea odată Einstein că nu ai înţeles cu adevărat un anumit lucru atât timp cât nu eşti capabil să i-l explici bunicii tale (în sensul că să-l înţeleagă şi ea, evident).
Duminica, 17 Iulie 2011
Considera tu si a treia varianta, anume, ca ti-ai permis cu obraznicie intolerabila si perfect nejustificata sa trasezi niste limite intre care zisele filosofului trebuie numaidecit sa se inscrie ca sa le accepti tu, omul simplu. Dupa care constati uimit ca “nu te poti intelege”, si deduci (tot cu obraznicie intolerabila, tot perfect nejustificata) ca problema ar fi la el, nu la tine.
Duminica, 17 Iulie 2011
Dacă mă gândesc bine, s-ar putea să existe şi a treia variantă, cum că filosoful ăla e doar în imaginaţia lui filosof… Şi că îşi permite cu obrăznicie să mintă pe blog. Dar tot dacă mă gândesc bine, cred că nu e total diferită de primele două variante, adică e un fel de sumă a lor.
Pe de altă parte, dacă gesturile de a minţi şi de a împroşca cu noroi sunt urâte prin ele însele şi obraznice, gestul de-a atrage atentia unui prost ca-i prost nu este “urit” şi probabil nici obraznic, aş adăuga eu.
Duminica, 17 Iulie 2011
Si cum ziceai? Cad fumeile dupa m’tale pe strada?!
Duminica, 17 Iulie 2011
Cind ierea tiiiiinaarrr fiiiciorrrrrr
Ierea spaima Savetelorrrrr
Duminica, 17 Iulie 2011
Bag si link-ul tu … ala cu video incorporat cum ai vazut si tu la altii :D:P
Duminica, 17 Iulie 2011
Lasa, sa nu iexageram.
Duminica, 17 Iulie 2011
@Lotus Sunt convinsa ca cei doi consateni se inteleg intre ei pe ce discuta. Nu-s convinsa ca se mai gaseste un al treilea om sa-i inteleaga (sau unul din alt sat), deci rezultatele discutiei lor sunt cam pierdute pentru tot restul omenirii. Tinand cont de asta, e evident greu de spus daca or discuta doar despre Joiana si tata Florea sau despre problemele sistemului de educatie si eventualele solutii sistemice, precum si, eventual, tragedia destinului uman.
Fara suparare, dar intai ca cel putin pe Internet imi pare ca discutia e in primul rand publica, nu privata. In al doilea rand, nu-mi pare ca am fi “din acelasi sat” si nici nu-mi doresc atat de tare sa ajungem sa fim incat sa ma mut la tine-n sat. In sfarsit, valoarea comunicarii sta in ceea ce reusesti sa transmiti si receptionezi, nu in faptul ca esti pe transmisie. Iar cum exista atata “comunicare” in zilele noastre, cine vrea sa comunice cu adevarat foloseste conventia generala, ca nu sta nimeni sa i se adapteze lui dupa fiecare zvac personal.
Duminica, 17 Iulie 2011
@Diana
De ce să nu-i înţeleagă altcineva din sat? Eu zic că ba da. Tocmai asta e, limbajul simplu şi natural e uşor de înţeles de oricine, limbajul elevat este foarte frumos şi în acelaşi timp îl cam înţelege toată lumea, chiar dacă nu toţi îl pot folosi curent. Problema e când apare câte-un limbaj din ăsta care despică firu-n patru până la extrem, care deja este contra-productiv în ce priveşte aât gândirea cât şi comunicarea. Şi partea interesantă e că el e cel mai contra-productiv în special pentru cei care îl folosesc (nu pentru restul).
Gândeşte-te la asta some time.
Duminica, 17 Iulie 2011
Limbajul “simplu si natural” creaza cu usurinta “oricui” impresia falsa ca a inteles/a fost inteles. Unde prin oricui nu notam calificatorul universal, orice membru al setului, ci calificatorul depreciativ, orice membru al setului nedemn de-a fi luat in seama, datorita lipsei lui de abilitati.
Duminica, 17 Iulie 2011
@Mircea Popescu
Da şi mnu. Eu înţeleg la ce te referi tu. Dar pe de altă parte, când un om (să-i zic obişnuit, dar fără conotaţiile depreciative de care “beneficiază” uneori aici) spune că şi-a vopsit poarta casei în roşu, “toată lumea” înţelege la ce se referă, destul de bine. Adică nu ai ce sens filosofic sau ce înţelepciune profundă să scoţi de aici mai mult decât sensul direct care rezultă imediat. Acum, când vine cineva (de ex tu) şi spui că stai aşa, că există mai multe nuanţe de roşu, că stai, că să vezi, că ce-i aia poartă şi că nu ştie definiţia vopsitului, deja discuţia-i contraproductivă. Chiar dacă omul respectiv îţi dă (poate) motive gramaticale de a te lega de ce zice (de ex n-a formulat corect ce a zis). Ba eventual după aia ajungi să arăţi că-i albastră, nu-i roşie. Că de fapt albastrul este o undă energetică cu o anumită vibraţie care nu-i diferită cu mult de cea roşie şi ţinând cont de faptul că înclinaţia axei pământului în acel moment…
Duminica, 17 Iulie 2011
deci suntem in Cehoslovacia, Lotus e din jurnalistii care da la ziar propaganda anti-comunista si Trilema tocmai i-a pus bocancul pe bot, sau n-am inteles eu.
Duminica, 17 Iulie 2011
@Lotus Tu ai impresia ca aici e oficiul central de publicat anunturi despre banalul vietii de zi cu zi a oamenilor obisnuiti (fara conotatiile depreciative de care “beneficiaza” uneori aici, mai des in alte parti) ? Ca nu-i. Aici e oficiul central de discutat chestii complicate-n cuvinte inselator de simple. Intru educatia omului simplu, daca-i capabil, si amuzamentul tuturor celorlalti.
@Hipsterilor I-am aplicat un efect Doppler spre comentariu, asa ca i-a iesit mai rosu decit intentiona.
Duminica, 17 Iulie 2011
@Mircea Popescu
Eu credeam că e locul unde se discută banalităţi în cea mai mare parte. :)
Duminica, 17 Iulie 2011
Pai tocmai.
Duminica, 17 Iulie 2011
@ Doctor A: Da, ai dreptate in ceea ce spui. In practica, constat cu regret ca in cazul educatiei romanesti s-a cam aplicat, cel mai adesea pana la acest moment, varianta “cel mai prost scenariu posibil”. Si teama mi-e ca educatia romaneasca nu-i un caz izolat in lume, vor mai fi fiind si alte locuri unde o atare directie se aplica…
@ Diana: Am constatat ca-i o oarecare tendinta de a transforma scoala (inclusiv gradinita s.a.) in orfelinat. Asta in parte pentru ca parintii tineri de-acum sunt “institutionalizatii” de ieri, care cauta sa isi justifice neputintele
(uzand cu precadere de argumentul lipsei de timp, lipsei resurselor si alte bla bla-uri asemenea) si mai putin sa gaseasca o rezolvare acestor probleme. Evident ca absenta parintilor din viata copiilor (ori prezenta lor pasiva) in perioada educatiei timpurii nu poate fi suplinita si nici compensata ulterior de vreun sistem de invatamant, chiar performant fiind acesta. La fel de evident ca “institutionalizarea” nu poate reprezenta o solutie, iar daca ea reprezinta totusi un surogat de solutie, atunci e in mod clar una nivelatoare, care mai degraba uniformizeaza decat izbuteste sa puna in valoare “materialul clientului” (cu care, e drept, in invatamantul romanesc nu se prea lucreaza, decat in situatii foarte, foarte izolate)
Tocmai din perspectiva aceasta, a unor carente in procesul educatiei timpurii, cumulate cu niste limitari ale mediului de evolutie (pentru care, evident, nu poate fi facut vinovat) mi-am ingaduit sa opinez si eu aplicat pe subiectul anume al discutiei voastre.
@ Mircea: Marturisesc ca nu pot sa impartasesc intrutotul optimismul tau legat de eficienta unui dus rece, la care se adauga eventual niste exemple clare, bine alese, in recuperarea totala a sanatatii mintale si in generarea de performante adevarate.
Dintr-o perspectiva ideala privind lucrurile, sigur ca o astfel de recuperare este perfect posibila si perfect plauzibila. Dintr-o perspectiva mai… adaptata realitatii, o astfel de recuperare se poate dovedi insa o misiune aproape imposibila.
Cand cineva, oricine, contra-argumenteaza senin in maniera “multe cuvinte care lumineaza mintea, dar care nu schimba nimic in tine, nu trezesc inima” te poti gandi ca te afli, fereasca Trompi!, chiar si in fata unui “manifest de gandire” similar…entuziasmului verde care a contaminat o parte din elitele intelectuale tinere din Romania interbelica…
E relativ greu de crezut ca simpla inlaturare a jumatatii de sticla de plastic de pe rasadul de rosie e de-ajuns pentru a da frunzelor sansa sa se de-torsioneze si sa devina identice cu rasadurile ce n-au beneficiat de un asemenea rau tratament. Nu-i 100% imposibil, dar e relativ greu de infaptuit. Ai vazut in practica astfel de cazuri? Cu aplicare concreta la plante, cat si la oameni?
Eu ma tem ca “schingiuirea” timpurie activeaza cumva in fibra (metaforic vorbind, fireste, ca sa nu fiu acuzata de cine stie ce grozavii de fond…) un receptor care cripteaza un anume gen de “sensibilitati” (sau poate senzitivitati?!) primejdioase.
Poate fi insa util ca “rasadul” sa fie facut constient de sine si de lacunele (cat si plusurile) mediului inconjurator. Caci din asumarea acestei mosteniri se poate naste, cu adevarat, dorinta reala a unei self-terapii…
Duminica, 17 Iulie 2011
O pereche de link-uri @Dr.A : SU ; RU. Contemporaneitatea suna bine…
@ipascu Eu am vazut numeroase exemple, ca de-aia am joarde la dispozitie. Nu-i o gluma, vorbesc cit se poate de serios. Omul se tocmeste, doar ca-i nevoie de bataie. Sau, mai propriu spus, e nevoie sa fie silit (silit, nu glume, silit) sa-si confrunte lipsurile.
In general educatia-i chestia aia care se infaptuieste pe sfoara subtire a lui “ori faci, ori aici mori”. Cum zice englezu’, “everythin’ else’s just waitin’”.
Duminica, 17 Iulie 2011
Oamenii simpli se inteleg intre ei!
Duminica, 17 Iulie 2011
Lmao. Bine citat, bine gasit.
Duminica, 17 Iulie 2011
Bine citat, bine găsit, prost aplicat. Că e un pasaj umoristic nu unul realist.
@ipascu Curios cum dintr-o începătoare timidă care îmi mulţumea pe blog şi pe mail pentru sfaturi acum câteva zile ai ajuns o autoritate în studierea comportamentului uman, ba chiar îl invoci şi pe trompi. Foarte curios, ce să zic… Cel puţin eu am fost onest în ce ţi-am spus. ;)
PS: Îmi menţin afirmaţia: multe cuvinte care lumineaza mintea, dar care nu schimba nimic in tine, nu trezesc inima iar dacă nu reuşeşti să realizezi ce spun acolo sau consideri că nu este discutabilă ideea şi o expediezi aşa, în două cuvinte, atunci ţi-aş întoarce afirmaţiile spunând câ nu ştiu în ce măsură există şanse de vindecare pentru tine. Pentru că, în opinia mea, “defectul” la tine.
Duminica, 17 Iulie 2011
Unde-ai facut tu scoala, Ilovane ? Nu ti-or spus filoloagele alea despre filonul realist din umor ? Nici o vorbulita despre vocatia tragica a lui nenea Iancu ? N-ai citit nici macar pe la mine ideea ca cetateanu o scris sistemu’ de operare pe care lucreaza tara asta ?
Trist.
PS. Tre’ sa fii dobitoc sa-ti inchipui ca daca cineva-ti multumeste pentru ceva are si obligatia sa-ti menajeze prostia pe viitor. Da’ tu esti dobitoc, asa ca-i ok.
Duminica, 17 Iulie 2011
Eu nu pot să-ţi zic decât că dacă tu consideri acel dialog ca fiind reprezentativ în contextul discutat atunci no comment. Dar totuşi, pentru tine (nu pentru sală, că pe pariu că publicul înţelege): şi pe Trilema există un filon informativ dar nu prea e reprezentativ pentru blog. Adică per ansamblu nici nu prea se vede, în orice caz e mult prea insignifiant pentru a contrabalansa balastul.
Duminica, 17 Iulie 2011
Pai scrie si tu mai rarut.
Duminica, 17 Iulie 2011
PS: ea îmi mulţumea pentru sfaturi, pe care cică le considera utile, scriind că va încerca să ţină cont de ele pe viitor. Ceea ce implicit arată fie o anumită consideraţie pentru cel care le-a oferit, fie o anumită… hmm… cum se zice la chestia aia când spui altceva decât gândeşti? Dar fireşte, lucrurile astea umane şi simple or fi dificil de înţeles pentru un geniu pustiu.
Duminica, 29 Ianuarie 2012
Iar am citit chestia asta si iar am ras. Multumesc internet.
Luni, 30 Ianuarie 2012
Sa cresti mare.