Spiritul locului
Continut Platit
Acest articol nu este disponibil gratis.
Detalii mai jos :
Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.
Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.
Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.
Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.
Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.
Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).
Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.
In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.
Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.
Vineri, 3 Iunie 2011
Îmi place că recunoşti că sunt neobosită. Asta mă face să mă simt mereu tânără.
Vineri, 3 Iunie 2011
Vesnic tinara si biciclita.
Vineri, 3 Iunie 2011
sa fie tanara speranta ca atunci cand am citit aia cu minori si +18 m-a bufnit rasul si gtfo, cu speranta lui cu tot.
Vineri, 3 Iunie 2011
# Critic
pe aia cu “minori şi +18″ eu am aşezat-o,din bun simţ dar şi fiindcă este un blog cu poveşti, chit că mai toate poveştile sunt pentru oameni mari. Iar pe Fain, când am propus povestea, am făcut precizarea şi pentru firile neobişnuite cu erotismul din literatură. Dar precizarea am făcut-o înadins pentru a nu folosi cuvântul putibond şi a nu îi ofensa în vreun fel pe cei obişnuiţi să poarte ochelarii de cal, încurcaţi astfel în propria dezvoltare şi în atingerea vreunei cât de minime performanţe intelectuale.
Când vei fi crescut destul mare, cât să reuşeşti să-ţi înnozi singur şireturile de la pantofi şi vei fi convins că niciodată limba română pe care o vorbeşti nu va fi cursivă dacă o împiedici cu un amestec ciudat de litere de genul gtfo sau wtf, (care spuse cu voce tare sună ca nişte sunete alalice, probabil auzite la vreuna din rudele tale apropiate), ei bine, abia atunci să-ţi ridici mătăluţă privirea din pământ, dar nu mai mult decât înălţimea unui genunche de broască, exact cât să nu mă faci pe mine să îmi doresc să râd de tine.
Clar?!
Vineri, 3 Iunie 2011
1. N-am intelect, nivel intelectual.
2. -> Nu pot pricepe anumite lucruri.
3. => Mesajul este adresat pentru cineva cu nivel intelectual.
4. Deci nu am cum să procesez ce ai zis.
4.1 . Atunci nu iesti înţiles.
5. ???
6. Profit. :D
Vineri, 3 Iunie 2011
@mitza Mitzule nu te inerva ca te flambezi si pe urma nu-ti mai curge proza. Cum sa sune ca niste sunete ?!
@Critic Tie ti se scoala incet-incet deductia, din . se face -> si => ?
Vineri, 3 Iunie 2011
http://img508.imageshack.us/img508/8910/1307134389512.jpg
Duminica, 5 Iunie 2011
Sunt curioasa cam pe la al catelea paragraf te enervezi.
Duminica, 5 Iunie 2011
Pai ia sa videm.
Duminica, 5 Iunie 2011
Am să încerc să-ţi explic, cu toată fineţea de care pot da dovadă, de ce, încercând să fii tehnic, ai fost cam prea tehnic şi ai schimbat cursul poveştii şi că aşa cum a încercat Diana să-ţi explice, fără să-şi tragă vreo pereche de mănuşi, ai cam uitat de poveste în sine.
Să o luăm cu începutul:
Radu scrie: “Eram învăţător când mai lăsau copii păscutul vacilor sau munca de pe câmp.” Tu scrii: “Eu sunt invatator, atunci cind au copiii ragaz de la munca, de la vaci, de la cimp, de la padure.” Odată că pui totul la prezent, rezultând astfel că eroul poveştii este încă învăţător fără să fii atent aici că poate autorul a vrut să dea un anume curs poveştii precizând că eroul “Era învăţător” şi de aici rezultă că nu mai este, s-a produs ceva, ceva ce urmează să aflăm. Autorul nu intenţionează nici o secundă să mă edifice asupra finalului poveştii, fiindcă vrea să îi savurez povestea, să-mi bată inima în anume fel cât timp îi parcurg firul. Tu, în schimb, deja m-ai făcut să ghicesc finalul, eliminându-mi o parte din savoare, căci dragul meu, tehnica ta face să transpire orice detaliu al poveştii înainte de a se fi terminat însăşi povestea.
Chiar şi faptul că ai schimbat numele personajului iubit de erou:Irina în loc de Maria, este un fapt care schimbă un pic din farmec. Căci dragul meu, la noi românii numele Maria are o anumită dulceaţă proprie şi unică, poate şi de aceea este atât de folosit şi poate şi de aceea sărbătorim acest nume de 3 ori pe an.
Apoi precizezi din start că Irina(voi folosi numele dat de tine) este părăsită de bărbat şi îngrijeşte de oloaga din capul satului. Dar de ce din capul satului, că Radu nu a precizat asta în poveste. Este capul satului locul unde îi aruncăm pe cei nevoiaşi şi bătuţi de soartă? Sunt de acord cu tine că nici în centru lângă primărie nu o fi dar totuşi de ce precizezi o locaţie pe care autorul nu vrea să o dezvăluie în vreun fel? Şi de ce sufli repede, din prima, secretul ei că este părăsită de bărbat? Radu întâi şi întâi ne arată femeia aşa cum o vedea el, să ne putem îndrăgosti de ea şi să nu o judecăm în vreun fel. Tu ce faci? E ca şi cum ai urca pe podium o femeie să o admirăm toţi dar ai grijă să mi-o despoi de toate înainte.
Radu scrie:”Eram mereu flămând după trupul ei, mereu în căutarea unui moment şi a unui loc unde să ne amestecăm sudoarea cărnii.” Tu inserezi în această frază cuvântul “hulpav” şi scrii “hulpav în căutarea unui moment …”
şi astfel îi dai o altă tuşă personajului exagerând ceva ce tocmai autorul se fereşte să scoată în faţă. Plus de asta hulpav este un adjectiv care se foloseşte strict în sensul de a descrie pe cineva lacom după mâncare, ori dacă îl foloseai, acest adjectiv ca să descrii că era lacom după carnea ei înţelegeam, dar tu l-ai folosit ca să descrii că era hulpav în căutarea unui loc, cel puţin aşa văd eu.
Ar fi multe de spus, iar eu nu vreau să minimizez în vreun fel contribuţia nici unuia. Plus de asta eu nu sunt critic literar, şi nici vreun scriitor de marcă să fiu avizată să-mi dau cu părerea. Dar sunt cititor.
Cel mai bine ar face-o cei care vor citi şi vor spune ceea ce simt. Sunt de acord cu tine că fără tehnică nu putem ajunge acolo unde dorim, dar şi prea multă tehnică poate ucide un anume lirism neapărat obligatoriu într-o astfel de poveste. Nu construim o maşină, scriem o poveste. Faptul că precizezi de câte două ori câte un amănunt, uneori mult prea devreme, nu face decât să-i crească artificial lungimea poveştii. Uneori e bine să ne laşi şi pe noi cititorii să citim în spatele cuvintelor. Nu ne răpi această plăcere.
Am să sar direct la final, fiindcă altfel ar însemna să stau până mâine să dezbat.
Radu încheie astfel: “Anii m-au schimbat atât de puţin, incât lumea a început să mă bănuie de legământ cu necuratul. Eu nu-i bag în seamă şi doar uneori când, după ce vizitez două morminte, aprind o lumânare şi la al treilea, îmi vine să plâng:
-De ce nu mi-ai spus Chivo, că bătrâneţea poate fi atât de tristă?!
Pe malul iazului se joacă fără griji copii satului, căci în undele lui nu mai sălăşuiesc decât peştii!”
Este o încheiere a poveştii cu o umbră de amărăciune care ne usucă gura, acesta fiind şi scopul.
În schimb tu sfârşeşti povestea. Pui punct. Gata. L-am terminat pe erou. L-am însurat, i-am făcut şi copii. Normal. Probabil că în prezent activează ca şi consilier în cadrul primăriei.
Aşa cum am mai spus. Eu nu sunt critic literar, nu am nici în clin, nici în mâneca de a face cu asta. Pregătirea mea profesională este mult prea prozaică faţă de mulţi alţii dintre voi. Dar totuşi insist pe pregătirea mea ca şi cititor.
În nici un caz nu contest aici calităţile unuia sau altuia, că nu-mi permit. Doar insist pe faptul că detaliile tale au schimbat cu mult povestea, trecând peste intenţiile autorului.
Duminica, 5 Iunie 2011
@mitzaabiciclista Sa notam ca discutia cu Diana a dat si-un articol separat, sa nu se creeze confuzii.
Tre’ inteles ca pe mine nu ma intereseaza ce curs a dorit sa dea celalalt autor povestii. Odata ce m-am apucat sa scriu sunt insumi autor, si-i dau ce curs consider. Iarasi trebuie observat ca nu-i autorul pe povesti, ci povestile pe el, asa ca nu-i la indemina noastra, a autorilor, sa alegem ce curs dam povestilor. Isi aleg ele singure, si si-l urmeaza, cam ca si copiii. Noi putem intr-o masura sa le ajutam si sa le indrumam, da’ rezultatele unui control prea strins in directia aia sunt fara exceptie triste.
Plingerea
e foarte posibil intemeiata, sincer sa fiu. Mi-e imposibil sa judec, dat fiind ca io vrind-nevrind stiu finalul, odata ce-l scriu. Pina la urma, poate ca asta-i ideea pe care se intemeiaza pasiunea unora pentru copile, virgine, alea : daca-s nepricepute nu stii dinainte ce greseli or face. Eu personal ma gasesc la antipozi, adica stiu si prevad greselile oamenilor mai degraba decit succesele lor, da’ poate fi pura intimplare fara importanta. Iata o tema la care-s curios sa mai auz opinii.
Numele Maria e banal pina la oboseala, si impresia pe care-o face in text e de onomastica de copywriting pentru site-uri porno, pus acolo dintr-un script de spinning ceva. Am vesti proaste pentru tine daca ti-i drag ca nume, pentru ca e atit de distrus prin suprauz incit urmeaza sa petreaca o suta-doua de ani utilizabil cel mult ca nume de vaci si alte animale din batatura, dupa care probabil va disparea cu totul. Cu siguranta recomand oricui sa-l evite oriunde, pina si biblia ar suna mai bine cu un nume mai bine ales.
Observa tu ca intr-adevar, hulpav se refera la cineva lacom dupa mincare, si tocmai in acest sens se implineste mai apoi sexualitatea “eroului”, fiind mincat la lac. Vezi tu, greselile noastre se intorc la noi din partea cealalta, exista un echilibru in
universulcosmosul povestirii, si-al societatii arhaice la care ea pare sa se ataseze. In raport cu asemenea considerente, neindeminarile celuilalt autor chiar nu conteaza.Capul satului este fie locul unde stau bogatii, fie locul unde stau saracii. Dat fiind contextul, e destul de clar ca baba-i bogata, si iata sustinerea, femeia o ingrijeste pe cistig, nu ca-i e ruda. Cred cu toata convingerea ca o femeie urcata pe podium intru admirarea ei, ca femeie, sade acolo mai bine despuiata.
Ideile mecaniciste, antilirice scl imi par cu totul deplasate, intr-o imaginara comparatie a unui imaginar “factor de lirism” textul meu bate ce standard doresti sa-ti alegi, fie lirismul mediu al prozei romanesti fie lirismul celeilalte variante fie orice altceva, de la mare distanta. Ar merita facut un experiment pe tema asta, de fapt.
Poate fi si chestie de perspectiva personala, dar mie nu mi-a facut nici un fel de impresie de amaraciune, ori uscat gura. Incheierea cu batrinetea trista scl e salcie, genul de aiureala la care inchizi cartea si-o arunci, pentru ca autorul nu se pricepe sa scrie. E de altfel, in ochii mei, una dintre principalele probe de incompetenta, finalul ala nereusit.
Duminica, 5 Iunie 2011
Păi tocmai că nu vrei să înţelegi ce vreau eu să spun, sau eu nu reuşesc să mă fac bine înţeleasă. Am precizat clar că ai schimbat povestea, însă nu vreau să minimizez stilul nici unuia din voi, dar e bine de notat că e mai greu să compui o poveste cap-coadă, originală, decât să ţeşi pe marginea unei teme date, schimbând pe structura ei toate detaliile aşa cum vrei tu. Iar aici nu-mi poţi spune că povestea te duce încolo şi încoace. Ci eşti TU cel care îi dai un anume sens şi direcţie, mai ales că ai luat o poveste deja dată, deci la care îi ştiai finalul şi l-ai schimbat fiindcă nu ţi-a plăcut ŢIE. Ceea ce, zic eu, că e mare diferenţă. În cazul tău tu ai stat pe poveste, în cazul lui Radu povestea a stat pe el.
Cât priveşte numele Maria şi apropierea lui de site-urile porno mi se pare cam ciudat. Am vizitat şi eu site-uri porno dar nu pot spune că numele Maria a fost mai des întâlnit ca altele. Şi chiar dintre vipurile autohtone, cele de scandal desigur, numele Maria nu mi-a sărit în ochi mai mult ca altele. Iar banal nu îl simt, poate şi fiindcă a fost numele mamei, iar la noi mama e sfântă.
Cât priveşte faptul că preferi o femeie urcată pe podium deja despuiată, nu ştiu de ce, mă face să cred că tu cam sari peste preludiu. Poate greşesc, dar niciodată nu mi-a plăcut să intru în miezul a ceva până nu am decojit, pas cu pas, savurând pe îndelete acel ceva.
Probabil de asta sunt eu femeie şi tu bărbat!:P
În fine, sunt convinsă că m-ai înţeles că mi-am permis să intru în discuţie strict de dragul poveştii şi nu al polemicii. Nu că nu mi-ar fi drag să polemizez cu tine :P
Duminica, 5 Iunie 2011
@mitzabiciclista E, pai discutia cu “ce-i mai greu” nu conteaza neaparat, rezultatele conteaza, nu efortul investit pentru a le atrage. E o idee oarecum straina spiritului locului, da’ numaidecit valida, si validata de experienta generala a umanitatii. De-aia conteaza in fabrici si uzine productivitatea muncii mai degraba decit sudoarea fruntii, de-un exemplu.
Eu mentin si insist declaratia ca n-am dat insumi nici un sens. Am gasit in drum un pui lovit cu paru’, l-am curatat, l-am oblojit si i-am dat drumu’ sa zboare. De zburat, el zboara, eu n-am nici o treaba.
Mie sa stii ca-mi place preludiul, daca ma intrebi, da’ sa mi se faca, gen. Pai ce-i aici ?!
Polemicile sunt foarte bune. Cu cit ne certam mai aspru cu atit mai mari sanse au restul romanilor sa invete cum sa se certe, pentru ca la ora actuala mai nimeni in tara asta nu pare sa aiba nici un stil si nici o pricepere la gilceava. E pacat, zic.
Duminica, 5 Iunie 2011
Cum am mai spus, sunt de acord cu tine că tehnica ne poate propulsa, dar totuşi nu suntem la cooperativa “Sârguinţa” şi nici pe liniile de fabricaţie ale uzinelor Ford, unde se poate merge doar într-o direcţie şi bordul maşinii nu poate fi montat înainte de a-i fi fixate circuitele. Tu ai spus singurel, cu guriţa ta(în fapt ai scris apăsând propriile taste) că fizica este de bază şi nu matematica. Păi şi atunci de ce dai o anume precizie matematică textului? Căci astfel îndepărtezi fenomenul fizic al ei, tocmai acea plăcere de a-l descoperi abia la sfârşitul demonstraţiei, împiedicându-mi imaginaţia mea să zboare. Căci matematica este cea care ne ghidează liniar, pe când fizica nu. Aşa e şi cu textul tău. Mă ghidează liniar, nu mă lasă să zburd pe alături cu nici un chip.
Şi cum adică îţi place preludiul doar să ţi se facă? Eşti egoist în cazul acesta, plus că îţi suprimi singur din plăceri. Aparte că, personal cred, orice s-ar spune, plăcerea e mai mare când oferi plăcere nu când o aştepţi să vină din altă parte.
Luni, 6 Iunie 2011
Deeeeci
Cică 2 miliţieni dau examen la chimie, unul citise ceva, celălalt bâtă. Convin băieţii să stea cel ”cetit” în faţă şi celălalt în spatele lui, ca să mai copieze.
- Bă, da” să nu te pună dracu să copiezi chiar cuvânt cu cuvânt, mai schimbi şi tu ceva! Ai înţeles?
După examen.
- Ei, te-ai descurcat?
- Normal mă tolomacule că m-am descurcat! Am copiat, dar aşa finuţ, să nu se prindă. Unde ai scris tu ion am scris eu Gheorghe.
Cam aşa şi cu spiritul locului.
- Ştimele şi ielele Nu sunt spirite ale locurilor, sunt spirite acvatice, respectiv aeriene.
- Ştimele nu prea se iubesc la suprafaţă, dar… se mai admit licenţe poetice.
Dacă la Radu povestea curge, cu cadenţa bătrânească, la tine se simte clar şi se vede clar pastişa.
Rescrierea nu e decât o formă de epigonie.
Să ne vedem sănătoşi voioşi voinici, să înveţi că se scrie
-vreo/ vreun / vreodată
- ţarină şi la ţară nu sunt sinonime, ficior, ţarină = ogor/ câmp arabil, la ţară = sat
- CÂSL’EGI f. pl. Interval de timp între două posturi, când crestinii mănâncă de frupt., adicătelea numa” un an nu e, poate fi cel mult un anotimp. Dacă merem pe această definiţie, de Sf. Dumitru cel mare, NU e post, că-i în coada brumărelului. Bonus, Sf Andrei e cel cu divinarea, Sf Dumitru e doar cu întorsul oilor acasă.
- deşi în poezia Moina de Bacovia avem ninsoare de septembrie, în octombrie nu prea avem parte de ninsori, cel puţin nu în zona de şes descrisă de Radu.
- ori e lăsată de bărbat Irina ta, ori e văduvoaie. La ţară, văduvoaia este o persoană de sex feminin rămasă văduvă, dar nu orice văduvă poate fi văduvoaie. Trebuie să fie măcar de vârstă medie, aibă copii mari şi mai ales stare. Ceea ce nu pupă cu începutul poveştii. Iar la ţară, capul satului nu prea e dedicat bogătaşilor, au contraire, e al sărăcimii care şi-a ridicat bordeie.
- nu ştiam că morţii pot fi decedaţi ca vii, par d-un exemplu
- ”pregătit în toată minuta de ploaie”???? ca să citez , ”wtf”????
- dacă erau nuferi pe baltă, garantat nu era Sf. Dumitru….
- ce-au bărcile tocmite cu parii?
- ”cinstirea” tovarăşilor e semn de bucurie, nu de tristeţe sfâşietoare. iar la ţară beţiile de tristeţe se fac în solitudine, nu cu prietenii. că nu-i nici priveghiu nici nuntă
- dacă ”dormea” beat mort pe timp de gheaţă, garantat nu ţi se mai ridica de jos personajul
- amu, de unde pana mea de vultur fierbe lacul de soare dacă e Sf. Dumitru?
- ”nioazda”?????????? ”wtf”??????? n-am auzit NICIODATĂ la ţară cineva să se încurce cu cuvinte de duh. Şi nici nu se dedau la pudibonderie. Te ruşinezi la o pizdă neaoşă, nu -i copia textele lui Radu, că ţi-o furi singur.
- ”unt pe rană”??? ”fecioară la altar”??? aleleiii şi vezi comentariul de mai sus
Deja mă plictisii de analiză pe text.
Concluziile mele:
- habar n-ai să spui o poveste, mai ales de-i luat de la altul
- reuşeşti magistral să-ţi dai singur cu cărămida-n coaie, folosind termeni pe care nu-i stăpâneşti, doar fiindcă-ţi sună bine la ureche
- grele al dracului cu logica.
Scrie-ţi singur poveştile epigonule.
Luni, 6 Iunie 2011
bre’ belita, pune si tu un tl;dr
tocmai vroiam sa comentez ca ce sens are asta cand vazui ultimul paragraf.
e bine ca functioneaza dexonline, sa stim o chestie.
cat despre poveste, io’s doar firestarterLuni, 6 Iunie 2011
@Belle d”Iimagination Mie imi plac oamenii siguri pe ei, in general vorbind.
Sa notam ca eu n-am scris cuvintul stima, ceea ce duce prima observatie-n ridicol. Daca tot suntem aici, sa notam si ca e destul de riscant sa ne bagam in seama cu mine, in sensul ca daca nu intelegem ceva, sansele sunt mai mari sa nu intelegem pentru ca n-am citit ori recitit suficient decit pentru c-oi fi scris eu rau. Asta asa, ca politica introductiva, sigur ca dupa citeva sute de articole citite avem sanse chiar bune sa polemizam cu succes, mai ales daca avem un domeniu pe care-l stapinim cumsecade (adica nu la nivel de masterand romanesc, ci mult, mult peste). Totusi, intr-o prima faza e mai sanatos sa nu ne aruncam prea apasat.
Tarina functioneaza corect in limba romana, in contextul in care este folosit in text. Indiferent ce-ti inchipui tu in baza dictionarelor citite.
Cislegii sunt ce spui tu, atita ca din contextul oferit rezulta suficient de clar (pentru cititor, iara nu pentru militian, bineinteles) ca-i vorba de perioada cind se leaga traditional casatoriile, inainte de postul craciunului. Nimeni nu sustine ca de Dimitrie e post, reciteste mai cu atentie zic eu.
Zona de ses “descrisa de Radu” i se poate opune, eventual, lui Radu, dar nici intr-un caz mie. Asta daca ai atita noroc cit sa aiba are Radu rabdare sa te bage in seama. N-as baga mina in foc, date fiind figurile&impresiile.
Uzul “vaduvoaie” este evident ironic, in gura zimbitorului pe sub mustata. Ironia se refera tocmai la lipsa de avere a Irinei, si ne ilumineaza posibilul motiv al probabilei opozitii a tatalui. Ma bucur ca mi-ai dat ocazia sa mai explic un banc, pentru uzul militienilor. Incet-incet banui ca intreaga lume va va deveni accesibila.
Apropo de mortii decedati ca vii, poate scrie in dictionarul de pe suprafata caruia te ridici pe virfuri catre mine ceva despre repetitiile de intarire. Daca nu, asta e, inteleg, a fost gresala mea. N-am inteles ce problema ai exact cu ploaia din toata minuta, da’ ma gindesc ca nefiind exprimabila in cuvinte, o fi tare personala. Daca cineva se gindeste la nuferi nu inseamna numaidecit ca ii si are in fata ochilor. Pe bune, se poate asa ceva. Ma rog, la oameni.
Tovarasii se cinstesc pentru ca l-au ajutat, nu pentru ca-i fericit, iar de restul de prostioare nu mai am rabdare astazi. Mergi fa zece genuflexiuni, revino cind le-ai facut si poate le-oi citi. Deocamdata, mersi fain.
Luni, 6 Iunie 2011
Merci de reminderul de genoflexiuni fiule, chiar trebuie să îmi completez programul de sport.
Luni, 6 Iunie 2011
bre’ bilita, ca la tine pe blog nu pot sa comentez fara cont, vezi ca e Belle de Nuit nu du nuit.
Luni, 6 Iunie 2011
Noaptea ei e de alt gen decit noptile astea comune despre care vorbesti tu.
Pe unii ii fute grija, pe altii ii fute noaptea. Ca rezultat…
Luni, 6 Iunie 2011
@Belle de Belengheru- Deci esti si grasa, pe langa ca esti proasta? Cate performante.
Luni, 6 Iunie 2011
Macar nu-i haterita.
Luni, 6 Iunie 2011
Dumnu’ Mircea, frumos incondeiata povestea. Daca era mai bataioasa, o dadeam la Rasboiu! Mie unu mi-a facut placere sa vaz preluarea pe chept, daca foarfeca si gol nu e lumea de acord sa vaza!
Luni, 6 Iunie 2011
E, pai ce stie lumea ?