Viol, incest si tabu
Continut Platit
Acest articol nu este disponibil gratis.
Detalii mai jos :
Incepand de asta noapte am operat cateva modificari la modul in care Trilema livreaza articole. Sistemul cel nou e oarecum complex, asa ca sa-l explicam pe indelete.
Fiecare cititor (inteles in termeni de IP) poate citi cate trei articole diferite in fiecare zi (24 de ore). Odata cele trei epuizate, in locul articolului solicitat va primi o pagina care-i explica c-a depasit numarul de articole gratuite pe ziua respectiva, si-i ofera un link pentru mai multe detalii. In principiu eu scriu cam cate trei articole pe zi, plus-minus, asa incat ar trebui sa fie fix destul pentru a urmari Trilema in continuare fara probleme. De asemenea conversatiile n-ar trebui sa fie tulburate, cititorul poate lasa oricate comentarii doreste la cele trei articole pe care si le-a ales pentru ziua respectiva, si de asemenea poate citi de oricate ori pofteste comentariile lasate de altii. De notat ca termenul de 24 de ore curge subiectiv, functie de accesarile cititorului, nu exista o ora fixa pe server la care toata lumea isi reprimeste creditele.
Toate IP-urile noi (adica acele IP-uri care incarca pentru prima oara o pagina pe Trilema, de la introducerea acestui sistem) primesc un bonus de 24 de incarcari suplimentare. Asta inseamna ca pot incarca, pe langa cele 3 articole zilnice, inca 24 in total. Deci, citind azi 4, maine 10, poimaine 19 am ajuns la 0, si de-acum suntem limitati la cele 3 zilnice. De notat ca sistemul nu retine decat ultimele trei articole vizitate, si ca atare e posibil sa epuizati creditul incarcand doar 4 articole in ordine, 1,2,3,4,1,2,3,4 etc. In acest exemplu se uzeaza cate o unitate pe ciclu. De asemenea de notat ca odata plata realizata si creditul alocat sunteti identificat strict prin IP, daca ISP-ul aloca IP-ul dvs altcuiva tocmai ce v-a pagubit de niste incarcari suplimentare.
Paginile (precum de exemplu ), indecsii categoriilor (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/category/3-ani-experienta/) si arhivele (precum de exemplu http://polimedia.us/trilema/2010/08/) sunt accesibile fara restrictii, nefiind in nici un fel incluse in acest sistem.
Cititorii care nu doresc sa fie astfel limitati pot sa plateasca 5 euro, (puteti plati cu orice card Visa, nu-i nevoie sa aveti sau sa va faceti cont) in schimbul carora primesc 5000 de incarcari suplimentare. Avand in vedere ca la ora actuala Trilema are putin peste 1300 3000 de articole in total, 5000 de incarcari suplimentare ar trebui sa ajunga o vreme. Puteti de asemenea plati cu bitcoin : trimiteti un email care sa contina adresa dvs, dupa care trimiteti plata pe adresa 1JPvucRfu3ZzEvfBUQTJwsxMrZjeTqD6zR. Veti primi un numar de credite egal cu cantitatea de bitcoin trimisa x cursul BTCEUR x 1000.
Cititorii care nu doresc sa fie limitati dar nici nu doresc (sau nu pot, din orice motiv) sa plateasca in bani pot sa-si faca un cont pe fain, unde, dupa ce aduna 1000 de karma pot sa vanda 500 in schimbul incarcarilor suplimentare (specificati in email).
Cititorii care nu doresc nici sa fie limitati, nici sa plateasca si nici sa munceasca pot sa foloseasca un proxy, sa incarce Trilema de pe calculatorul prietenilor sau pe wireless-ul cafenelelor etcetera. Solutii sunt probabil multe, chiar daca m-ar mira sa merite.
In final, imi face placere sa anunt ca un numar de comentatori activi si inteligenti primesc 1000 de credite ex oficio. Lista, in ordine alfabetica : adi ; Anonimosu ; ByREV ; calmogen ; cipslim ; costin ; dAImon ; Diana Coman ; Dr.A ; F ; factor ; Florin ; Ionut ; krossfire ; Lucian ; Luka D ; Mari ; Marius ; McGogoo ; Mihai ; Porcul de York ; spyked. Lista ramane in principiu deschisa la dispozitia mea.
Uite ca pana la urma n-o fost chiar asa de complex. Sa ne auzim sanatosi dara. Pentru comentarii incercati aici.
Sambata, 26 Martie 2011
Biblia ii cam de acord cu violul si daca stau sa ma gandesc bine si cu incestul.
Sambata, 26 Martie 2011
In straturile mai recente e fulminant impotriva, in straturile mai vechi e ambivalenta, reflectind inclinatiile oamenilor de-au scris-o de-a lungul timpului, si ilustrind cu un drum evolutia gusturilor in timp.
Probabil ca in vre-o mie-doua de ani ajunge si fulminant anti viol, chit ca Dumniezo n-o intrebat-o pe Maria, ci numa’ i-o spus. Da’ se reinterpreteaza si aia, cum s-au reinterpretat atitea…
Duminica, 27 Martie 2011
Acuma chestia asta cu incestu’ îi numa’ de teama de a nu avea progenituri idioate şi handicapate, da’ faptul că există totuşi idioţi şi handicapaţi şi fără să aibe motiv incestu’ nuş’ ce să zic! Dar aia cu violu’ e mereu discutabilă, că io încă nu m-am lămurit cum era treaba în matriarhat când femeile aveau 4-5 bărbaţi, că-s curioasă cine pe cine viola? :D Nici nu vreau să mă gândesc la perioada de dinainte când căsătoriile se făceau pe grupuri, adică un grup de bărbaţi erau căsătoriţi cu un grup de femei, şi unul din ei avea o soţie principală iar celelalte secundare iar principala soţie avea un soţ principal printre ceilalţi soţi secundari. Mnoah! Ai înţeles ce vrusei să spui? Io cre’că oamenii erau învăţaţi prima dată cu orgiile, apoi au trecut la sexul în grup, apoi mereu li s-a redus câte ceva şi io cre’că aşa s-a ajuns la viol, violul e o formă de protest împotriva reducerii drastice a numărului de parteneri în acelaşi moment de timp al consumării actului sexual.
Doamne sfinte! Io scrisei toată tâmpenia asta?!!!
Duminica, 27 Martie 2011
vai, dragă, un libertarian, anti-socialist, chestii, care neagă dreptul muierilor de a zice nu!
(în rest, incestul este un lucru plăcut, bănuiesc eu)
Duminica, 27 Martie 2011
@Mitzaa Biciclista Despre care matriarhat vorbim ? Ca mi se pare citind descrierea de fapte ca tu zici de istoria unei alte planete (in mod suspect, concluzia nu-i neaparat alaturea cu drumul, esti tahionica ceva ?).
@Béranger Eu nu neg dreptul femeilor de-a zice nu, dimpotriva, sunt pentru dreptul femeilor de-a zice nu (si de asemenea de-a zice da). Asta nu schimba istoria.
Interventia ta ilustreaza doua chestii interesante : pe de-o parte ca mintea socialistului nu percepe diferenta intre istorie si ideologie, si pe de cealalta ca mintea infectata de ideologie se descurca mai prost intr-o incercare de-a gindi decit cel mai incepator si nepriceputean copchil.
Banalitati, amindoua.
Duminica, 27 Martie 2011
Nuş’ ce înseamnă tahionică, căutai în dex da’ nu găsii. Şi vezi că am obiceiul stupid de a întreba în secunda doi când nu înţeleg un termen sau nu am auzit în viaţa mea de el.
Cum care matriarhat? Păi ce uitaşi că pe baza Frumoaselor legi ( Belaginele) Zamolxes obligă dacii să treacă de la matriarhat la patriarhat? Şi mă refer la matriarhatul ăla care considera linia de sânge cea după mama pe cel mai sănătos principiu “că pe mamă o ştim sigur, de tată nu suntem convinşi…”
Ce obicei am! Întotdeauna încerc să găsesc o scuză plauzibilă la tot ce s-a întâmplat :D
Duminica, 27 Martie 2011
Tahionii e niste particule care fura observate cum se misca ele asa, mai repede decit lumina. Ceea ce inseamna cu necesitate ca vin din viitor si se indreapta veseli inspre trecut.
Povestile vinatoresti cu ce-o facut Zalmoxes scl etc nu intra in discutie, ca io vorbeam, inca o data, de planeta asta nu de ceva planete alternative inventate de diversi surexcitati.
Si da.
Duminica, 27 Martie 2011
Deci 1-sunt turată
2-până la urmă se zice că zamolxes era un preot deci adicătelea tot un nene şi el, amărât şi speriat că îşi fac femeile de cap cu prea mulţi bărbaţi şi la recensământ lui iar îi dădea cu virgulă.
3-normal că e o presupunere, că io nu pot demonstra că a existat aşa ceva, la fel de bine cum nici tu nu îmi poţi demonstra cum nu s-ar fi existat.
Da’ ceva ceva tot a fost, că dacă nu ar fi nu s-ar povesti şi tot aşa.
Aşa că tot trebuie să mă lămureşti cu care treabă nu eşti de acord? Cu matriarhatu’ sau cu sexu-n grup? :P
Duminica, 27 Martie 2011
Hai să lăsăm biblia la o parte. Că dacă e s-o interpretăm ad-literam, nu suntem toţi urmaşii lui Adam şi ai Evei? Adică, după ce Adam şi Eva au avut copii, cum s-a dezvoltat rasa umana dacă nu prin incest? Iar dacă nu o luăm ad-literam atunci e liber la speculaţii încă 100 de ani, mai ales pe un blog, unde nimeni nu se poate pune de acord cu culoarea aerului. Care-i incolor, by the way. Sau albastru?
Sunt de acord în principiu că nu sunt bune aceste tabu-uri. În ce sens nu sunt bune? Că s-a întâmplat - asta e clar. E bine să se întâmple? Nu, asta iar îi clar. Dar ar trebui să recunoaştem că s-a întâmplat. Asta nu mai îi aşa de clar.
Duminica, 27 Martie 2011
Da’ şarpele? Io vreau să ştiu ce făcurăţi cu şarpele. Nah că dacă mă gândesc bine acuma matriarhatul ăsta era cam de hăăăăt exact de la început :D
Duminica, 27 Martie 2011
Eu n-am făcut ni’ca cu şarpele. Jur că am mâinile pe tastatură…
Duminica, 27 Martie 2011
@Mitzaa Biciclista “se zice”… ce nu se zice ? Se zic tot felul de prostii, n-as prea baga in seama.
Nu merge asa cu “la fel de bine cum nici tu nu imi poti demonstra ca n-ar fi existat”. Daca nu ti-e clar, poftim, ai cuvintul sa demonstrezi ca nu te-ai futut cu Marilyn Manson si doi negri pe acoperisu’ Casei Poporului.
Io nu-s de acord ca matriarhatu’ ar fi fost altceva decit o excentricitate tare limitata in timp si-n spatiu. Ca nici n-o fost. Cit despre sexu-n grup, depinde foarte mul de grup. Intrucitva si de sex, da’ mai ales de grup. Numa’ zic.
@Lotus Pe alocuri se cam vad alti oameni contemporani cu Adam/Eva, precum si alte mici scapari pe ici pe colo. Dar aerul e incolor in doze mici si bate-n fumuriu de cuart cu dungulite in cantitati mari, si apropo, tin sa-ti atrag atentia ca pe acest blog, atit de deosebit si special cum este el, am avut mari succese si-n stabilirea culorii cacatului, atit din perspectiva cauzativa cit si cultural. Numa’ zic #2.
Eu nu am zis nicaieri ca nu sunt bune. Eu am zis ca-s tabu-uri, si-atit. Cum adica sa nu fie clar ca ar trebui sa recunoastem adevarul ? N-are cum sa nu fie clar.
Duminica, 27 Martie 2011
Stai lin, că am zis la modul generic de consens pe bloguri. Că aici, în comparaţie cu alte bloguri, totul e foarte omogen.
Nu, nu ai zis că nu-s bune dar zic eu. Cel puţin violul. Incestul nush, n-aş zice neapărat.
Iar adevărul, dacă ar fi foarte clar c-ar trebui să-l recunoaştem, cred c-am face-o, în totalitate şi unanim.
Duminica, 27 Martie 2011
Păi Mircea asta o pot demonstra uşor, că când Manson fu în România io nu eram, deci qed dintr-o propoziţie.
Da’ tu de unde ştiai ce făcea Manson pe acoperişul casei poporului cu 2 negri ?! Ai poze, ha?! :P
Duminica, 27 Martie 2011
@Lotus Eu cred ca e foarte clar ca ar trebui sa-l recunoastem, nu-i aia problema, ci cel mult propensiunea omului de-a se crede mai destept decit chiar si este, rezultind ca-i sedus de realitati alternative pe care le imagineaza el in pofida faptului ca-s totusi inferioare realitatii celei propriu-spuse.
Daca tot zici apuca-te si argumenteaza, cum adica nu-s bune tabu-urile ? Sunt foarte bune, ambele.
PS. Aici totul e foarte omogen pentru ca eu am acces direct, nemijlocit si necontorizat la Matricea Infailibila a Adevarurilor Universale (MIAU), si deci Adevarul insusi vorbeste prin mine.
@Mitzaa Ei da, poate c-o fi venit incognito, ce, te poti baza pe astia ?
Duminica, 27 Martie 2011
tabu = “Interdicție cu caracter religios, în anumite societăți primitive, aplicată la ceea ce este considerat sacru; interdicție rituală; fig. persoană, lucru despre care nu se discută de teamă, din pudoare etc. ♦ Fenomen de evitare a folosirii unui cuvânt și de înlocuire a lui cu un altul, din superstiție sau din pudoare; interdicție de limbaj”
sursa: DEX ‘98
Este bine să nu violezi. Nu este bine să ai preconcepţii, superstiţii, pudori legate de viol, să îţi fie jenă numai când auzi termenul şi să nu poţi vorbi deschis despre asta.
Sau este bine pentru cine? Eu am zis de ce nu e bine, zi tu de ce sunt bune.
Iar faptul că tu ai acces la MIAU nu înseamnă că şi ceilalţi comentatori îl au. De unde s-ar trage concluzia că ar trebui ca lucrurile să nu fie atât de omogene. Pentru că nu toţi gândesc la fel de strălucit ca tine. Iote. Cu excepţia cazului în care cititorii tăi sunt mai inteligenţi decât cititorii altor bloguri şi atunci repede îi convingi de adevărul care tâşneşte din toţi porii literelor tale. Da atunci ei n-ar putea să fie chiar aşa de mulţi precum zici că sunt, că deja ar fi prea multe persoane cu inteligenţa peste medie… :))
Duminica, 27 Martie 2011
A, tu mergeai dupa dex. Ok, inteleg acu’ unde bati, da’ nu pot sa nu fac mentiunea ca dex-ul e un dictionar deosebit de prost, si ca termenul respectiv are un sens propriu in disciplina antropologiei, care se rezuma la “interdictie rituala de la performanta unui act anumit”. Faptul ca-i interdictie inseamna ca se introduce in discursul social prin negatie absoluta, ca-i rituala inseamna nu doar ca nu necesita justificare, ci mai ales ca este privit ca si cum nu ar necesita-o (”we hold these truths to be self evident” - asa ceva) performanta, adica “a face” si un act anumit, mnoa, orice fapta, publica sau privata.
Absolut de acord ca daca poti sa intelegi ce se intimpla e mai bine sa nu violezi pentru ca intelegi ce se intimpla decit sa nu violezi pentru ca pur si simplu nu violezi. Dar daca nu intelegi ce se intimpla e mai rau. Dat fiind ca o mare parte din oameni nu au o capacitate prea buna de a-si controla propriile pulsiuni, pentru foarte multi e mai bine sa nu isi puna deloc problema. Ca exemplu : tu poti sa-mi oferi oricit alcool doresti tu, si eu am sa beau fix cit doresc sa beau eu, dar totusi se considera nepoliticos sa oferi alcool unui alcoolic care s-a oprit de la a bea alcool, chiar daca tu nu stii asta - e o gafa. Sa insisti si dupa ce ti se spune e deja antisocial.
Poate ca ceilalti comentatori suspecteaza ca io MIAU, chiar daca nu este clar daca io chiar MIAU sau mai mult pauza. Da’ pe de cealalta parte echivochezi intre cititorii care comenteaza si cititorii care doar citesc. Nu toti aia care baga refresh orar pe Trilema si-au gasit inca curaju’ de-a iesi in cimp la discutie, ca riscul de-a te trezi silit sa renunti la ceva presupozitie draga tie e cel mai mare risc dintre toate.
Astia fiind exceptia mai degraba decit regula, io-s convins ca-n marea lor majoritate cititorii mei pur si simplu n-au sanse de-a fi tulburati de o insiruire de banalitati, oricit de indelungata. Tot asa cum is ferm convins ca daca storci toata inteligenta manifestata de comunitatile formate in jurul fiecarui blog romanesc abia cu greu scoti un 50-60% din ce se petrece pe-aici. Toti adunati, tot degeaba.
Parerea mea.
Duminica, 27 Martie 2011
N-am înţeles faza cu insistatul pe alcool. Apropos: eu am obiceiul de a comenta la subiectele pe care le consider de interes, cel puţin pentru subsemnatul. Acum, văd că tu obişnuieşti să răspunzi individual fiecărui comentator, ceea ce-i normal într-un cadru care e şi plătit, pe de altă parte nici nu vreau să monopolizez discuţiile sau să te oblig la ore suplimentare de comentarii. Aşa că pt că sunt nou, dacă comentez prea des să-mi zici. Zic. Că aşa-i frumos în casă nouă, să ţii cont de regulile casei.
Sunt de acord cu tabu-urile în sensul în care l-ai explicat acum.
Însăşi noţiunea de tabu este interesantă în cele două sensuri discutate. Skepsis-ul ar fi termenul “ritualic”, care poate fi înţeles fie în sens de axiomatic, probabil având atunci la bază o metafizică care nu era bazată pe frică şi superstiţii, fie în sens de bau-bau, cum e în dex. Ceea ce ne duce la întrebarea dacă toată metafizica şi spiritualitatea veche era pe bază de bau-bau. Eu zic că nu. Da’ oricum asta îi altă discuţie, eu doar menţionai vis-a-vis de tabu.
De curios: tu eşti personajul din acea poză cu cămaşă descheiată şi sacoşă roz în mână sau aşa ceva?
Duminica, 27 Martie 2011
Adica alcoolul devine un tabu in compania unui fost alcoolic. Nu te mai apuci sa i-l oferi. Sau ce zici ca nu-i clar ?
Foarte frumos obicei, si nu poci zice ca ma deranjeaza sa raspund, dimpotriva. De fapt, daca ma deranja nu-mi faceam blog, ca nu-i tocmai obligatoriu. Dar consider ca-i o minima curtoazie sa raspunzi celui ce-ti scrie ceva. In tot cazul nu exista “comentat prea des”.
Clar ca nu era strict bau-bau. Tabu-urile si ritualurile sunt o parte importanta si interesanta din procesul de socializare, si nici macar nu-s ramase in istorie. Spalatul pe dinti e un ritual modern, de exemplu. Pe de cealalta parte Dex-ul este o unealta a ignorantei, in sensul ca nu explica intr-un mod care sa ingaduie macar, daca nu sa stimuleze de-a dreptul clarificari si rafinari ulterioare, ci “explica” intr-un mod care de-a dreptul impiedica perfectionarea. Foarte, foarte nociva proprietate.
Contul de twitter @Mircea_Popescu e al meu, cum poti constata din faptul ca are link in partea dreapta (in general asta-i criteriul, oarecum universal pe Internet).